AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #61 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønner ikke hvor i staten du jobber, dersom du får opp så mye i lønn uten at du plutselig har fått en topplederstilling? Anonymkode: ee99c...532 Avdelingsdirektører tjener rund en mill der jeg jobber. Det er flust av slike stillinger i departementene, forvaltninger, underliggende etater. Ts, bare smil og si du tjener nok, det er greit, du gikk opp, er veldig fornøyd med lønna. Ikke si hva du tjener til folk! Anonymkode: 1d498...a5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #62 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg har kjent på akkurat det samme, og kjenner veldig på det samme enda. Fra høsten 2019 til høsten 2020 gikk jeg opp i lønn tre ganger og endte opp 500K over der jeg var. Det knyttet seg til bytte av stilling og økt ansvar, og jeg tok på meg ansvar langt over hva man kunne forvente, så sånn sett var det fortjent. Siste lønnsøkningen selv om den var høy gjorde at jeg likevel var under han som hadde hatt stillingen før meg, likevel føltes det ubehagelig. Det som har skapt mest ubehag er at vi har stort store endringer i konsernet som gjorde at jeg etterhvert fikk mindre ansvar igjen, men likevel beholdt lønnen som igjen har gjort at jeg er bedre betalt enn andre på mitt nivå og de jeg jobber med. Pga av stillingen ser jeg jo lønnen til alle. Føler meg litt som en hykler når enkelte klager på at noen har en høy lønn, også vet jeg at jeg ligger godt over de. De vet heldigvis ikke hva jeg tjener. Lønnen føles fortsatt veldig fremmed, og jeg har hele veien spart den økte lønnen for at jeg ikke skal "venne" meg til å ha så mye penger, og sånn sett ikke blir låst av å være et sted pga lønn. Også jobber jeg mye med rasjonelt å tenke på at det er sjeldent jeg har hørt en mann klage på at han har for høy lønn og det er andre som har gitt meg den. Anonymkode: aeea4...325 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #63 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg gikk opp 300000 ved jobbskifte. Hadde 350000 i min gamle jobb, og ble tilbudt 650000 i min nye jobb. (I det private) I begynnelsen var jeg i ekstase! Men så kjøpte jeg nytt og større bosted, og pengene flyr! Nå er jeg i lønnsforhandlinger, og jeg krever igjen en kraftig lønnsøkning. #fordijegfortjenerdet# Anonymkode: 0d588...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #64 Del Skrevet 9. mai 2022 Kan du ikke finne deg noe lokalt å støtte? Noen som disse pengene vil utgjøre mye for? Feks 10000 ekstra i måneden vil gjøre enormt for et lite lag, veldig lite for staten. Anonymkode: e557f...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå