AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Jeg har søkt på drømmejobben, og av flere grunner tror jeg kanskje at jeg har en mulighet for å kapre den. Søknadsfristen på denne går ut om noen uker. I mellomtiden har jeg fått jobbtilbud for en annen stilling. Har selvfølgelig lyst på denne jobben også, men ikke i samme grad som den andre. Er derfor redd for å si ja til denne jobben, tenk om jeg hadde fått drømmejobben? Jeg skjønner vel at det egentlig er ganske frekt å si ja til jobbtilbudet, for så å muligens si opp kort tid etterpå, fordi jeg muligens kanskje får tilbud om drømmejobben. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 3decc...106
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Det kommer an på hvor sikker jeg føler meg på å få drømmejobben. Er det så å si benkers hadde jeg takka nei, men er det en viss usikkerhet hadde jeg takka ja og venta og sett, for deretter å si opp så fort du har fått den andre. Si du har fått et tilbud du ikke kan takke nei til. Mest sannsynlig vil du slippe å begynne der, og de gir tilbudet til den som var innstilt som nr. 2. Det er faktisk ikke så uvanlig som man skal ha det til. Litt kjipt å ta den telefonen, men det går fort over 😊 Anonymkode: 7d501...7f1
Ullvott Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Litt avhengig av hvor langt prosessen har kommet hos drømmejobben og hvor sikker du er på å få den, men vanligvis ville jeg sagt at du takker ja til tilbudet og venter og ser. En fugl i hånda er bedre enn ti på taket osv. Hvis ansettelse i drømmejobben skal avklares innen en ukes tid ber du rett og slett om betenkningstid på det tilbudet du har fått. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå