Gå til innhold

Si ja til annet jobbtilbud, selv om man har søkt på en annen som er drømmejobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på drømmejobben, og av flere grunner tror jeg kanskje at jeg har en mulighet for å kapre den. Søknadsfristen på denne går ut om noen uker. I mellomtiden har jeg fått jobbtilbud for en annen stilling. Har selvfølgelig lyst på denne jobben også, men ikke i samme grad som den andre. Er derfor redd for å si ja til denne jobben, tenk om jeg hadde fått drømmejobben?

Jeg skjønner vel at det egentlig er ganske frekt å si ja til jobbtilbudet, for så å muligens si opp kort tid etterpå, fordi jeg muligens kanskje får tilbud om drømmejobben. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 3decc...106

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor sikker jeg føler meg på å få drømmejobben. Er det så å si benkers hadde jeg takka nei, men er det en viss usikkerhet hadde jeg takka ja og venta og sett, for deretter å si opp så fort du har fått den andre. Si du har fått et tilbud du ikke kan takke nei til. Mest sannsynlig vil du slippe å begynne der, og de gir tilbudet til den som var innstilt som nr.  2. Det er faktisk ikke så uvanlig som man skal ha det til. Litt kjipt å ta den telefonen, men det går fort over 😊

Anonymkode: 7d501...7f1

Skrevet

Litt avhengig av hvor langt prosessen har kommet hos drømmejobben og hvor sikker du er på å få den, men vanligvis ville jeg sagt at du takker ja til tilbudet og venter og ser. En fugl i hånda er bedre enn ti på taket osv.

Hvis ansettelse i drømmejobben skal avklares innen en ukes tid ber du rett og slett om betenkningstid på det tilbudet du har fått. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...