Gå til innhold

Hvor mye vaskemiddel bruker du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så problemer med at vaskemaskinen ikke skyller ut vaskemiddelet, men tror ikke jeg bruker for mye vaskemiddel. Jeg tenker jo den uansett burde klare å skylle det ut. Hvor mye bruker dere? Doserer dere alltid? Det gjør ihvertfall jeg..

Anonymkode: f1022...dd3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller oppi tilsvarende ca 1-1,5 spiseskje vaskemiddel

Anonymkode: 55be4...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du pulver eller flytende? 

Anonymkode: e66dc...e6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg heller oppi tilsvarende ca 1-1,5 spiseskje vaskemiddel

Anonymkode: 55be4...344

Oi er ikke det litt lite? På pakken står det oftest 50 ml til 3-4 kg tøy

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har så problemer med at vaskemaskinen ikke skyller ut vaskemiddelet, men tror ikke jeg bruker for mye vaskemiddel. Jeg tenker jo den uansett burde klare å skylle det ut. Hvor mye bruker dere? Doserer dere alltid? Det gjør ihvertfall jeg..

Bruker ca.en måleskje, en slik fra vanish.

Den fordeler vi ut i begge kamrene,forvask og hovedvask.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi er ikke det litt lite? På pakken står det oftest 50 ml til 3-4 kg tøy

Jeg bruker samme, ikke meg du siterer.

De vil jo du skal bruke mye så de selger mer :) trenger mindre enn du tror.

Anonymkode: 0c70a...0d9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 1-2 toppede ss på en full maskin. Ser litt an på hvor skittent det er. Men altså sikkert halvparten av anbefalt dosering. Obs: legg merke til at det varierer hvor konsentrert det er. Har to pakker med blenda hvit, den ene er en svær pakke fra Europris og den andre en liten «vanlig» pakke. Ingen andre synlige forskjeller på dem en pakningsstr. På den store er anbefalt dosering det dobbelte av det som står på den lille…

Anonymkode: 18659...616

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 50 ml pulver eller en kork med flytende.

Vanligvis bruker jeg de lange programmene, med ekstra vann, og har ikke noe problem med å få skylt ut vaskemiddelet. Når jeg bruker kortere program bruker jeg flytende, siden pulveret ikke nødvendigvis får tid til å løse seg opp.

Anonymkode: a86c2...fcb

Skrevet

1 ss stort sett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

60 ml pulver

Anonymkode: 50ece...d93

AnonymBruker
Skrevet

Bruker i underkant anbefalt mengde til kg tøy. Bruker kun Milo. Hadde problemer med skylling pga gammel maskin. Nå med ny, er all såpe godt skylt ut.

Anonymkode: f2db4...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg bruker 50 ml pulver eller en kork med flytende.

Vanligvis bruker jeg de lange programmene, med ekstra vann, og har ikke noe problem med å få skylt ut vaskemiddelet. Når jeg bruker kortere program bruker jeg flytende, siden pulveret ikke nødvendigvis får tid til å løse seg opp.

Anonymkode: a86c2...fcb

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

60 ml pulver

Anonymkode: 50ece...d93

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker i underkant anbefalt mengde til kg tøy. Bruker kun Milo. Hadde problemer med skylling pga gammel maskin. Nå med ny, er all såpe godt skylt ut.

Hvilken is har dere? Jeg har helt ny maskin og dette med skyllingen er et forferdelig stort problem 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken is har dere? Jeg har helt ny maskin og dette med skyllingen er et forferdelig stort problem 

Hjelpe meg, det skulle stå vaskemaskin og ikke is😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du undersøkt at avløpet/vann ut av maskin er som det skal? Har selv hatt problemet med dårlig avløp, og da dårlig utskylling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du undersøkt at avløpet/vann ut av maskin er som det skal? Har selv hatt problemet med dårlig avløp, og da dårlig utskylling.

Helt ny leilighet og helt ny maskin..

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor full maskina er. Men ca en halv kork til flytende middel på full maskin. 
Husk at hardheten på vannet også spiller inn, så du bør nok bruke mindre middel om det skylles dårlig.

Anonymkode: a054d...b55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ny leilighet og helt ny maskin..

Ok. Men helt ny leilighet betyr ikke nødvendigvis at skyllevannet renner greit ut. Bodde i helt nybygd hus selv, når jeg hadde samme problem - som etterhvert ble fikset. Ikke sikkert det er ditt problem, men da kan jeg ikke tenke annet enn at vaskemidler blir overdosert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Men helt ny leilighet betyr ikke nødvendigvis at skyllevannet renner greit ut. Bodde i helt nybygd hus selv, når jeg hadde samme problem - som etterhvert ble fikset. Ikke sikkert det er ditt problem, men da kan jeg ikke tenke annet enn at vaskemidler blir overdosert.

Hvordan fikk du ordnet det? Jeg har et tilsvarende rør som dette like ved maskinen

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du ordnet det? Jeg har et tilsvarende rør som dette like ved maskinen

SmartSelect_20220508-214405.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hadde rørlegger som fikset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...