Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Vi har det helt jævlig, etter at du har lagt deg. Det er ingenting som er gøy uten deg 🍆🍑

Haha nå fniste jeg til kaffen:hoho:

Du altså, lille 🍓🐭

Endret av Frøkenfryden
Referanse; Aune Sand.ikke mensen🙈
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frøkenfryden skrev (9 minutter siden):

Haha nå fniste jeg til kaffen:hoho:

Du altså, lille 🍓🐭

Seriøst spørsmål: Er du kun her for det sosiale, eller henger du også på de andre trådene?

• Nyttig 2
Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Seriøst spørsmål: Er du kun her for det sosiale, eller henger du også på de andre trådene?

Det hender jeg er der.. men jeg blir lett skuffet og lei meg. Over brutalitet og unyanserthet osv. kan faktisk også bli skuffet om noen jeg liker på sosial prat skriver noe jeg syns er litt feil eller koko og sånn. Haha. (på ordentlig).
Jeg tror det er best for meg å være mest her. Og i middagstråden da. Den en jo trygg og inspirerende. Jeg er veldig bevisst på at dette er fritid så jeg prøver være ekstra obs på å holde meg litt unna i tråder der helsepersonellFryden skriker etter å si noe. Jeg er her for tull og kos og et fellesskap jeg savner litt noen dager i livet.

Du da?

• Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Det hender jeg er der.. men jeg blir lett skuffet og lei meg. Over brutalitet og unyanserthet osv. kan faktisk også bli skuffet om noen jeg liker på sosial prat skriver noe jeg syns er litt feil eller koko og sånn. Haha. (på ordentlig).
Jeg tror det er best for meg å være mest her. Og i middagstråden da. Den en jo trygg og inspirerende. Jeg er veldig bevisst på at dette er fritid så jeg prøver være ekstra obs på å holde meg litt unna i tråder der helsepersonellFryden skriker etter å si noe. Jeg er her for tull og kos og et fellesskap jeg savner litt noen dager i livet.

Du da?

Jeg meldte meg inn i mai, og opplevde at jeg fikk til å få enkelte til å se noe annet enn svart/hvitt i en diskusjon som var låst, men jeg opplever stadig at jeg avslutter tråder, da ingen har flere argumenter, og så opprettes de samme trådene om igjen. Jeg tenker av og til at jeg ødelegger diskusjoner, og at det å ha rett, ikke alltid er det samme som å vinne. Sannheten er jo også som regel ikke gul eller blå, men noe midt imellom, og at mennesker ser og føler ting ulikt, og det kan man ikke diskutere eller argumentere mot. Helsepersonell? – notert.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Jeg meldte meg inn i mai, og opplevde at jeg fikk til å få enkelte til å se noe annet enn svart/hvitt i en diskusjon som var låst, men jeg opplever stadig at jeg avslutter tråder, da ingen har flere argumenter, og så opprettes de samme trådene om igjen. Jeg tenker av og til at jeg ødelegger diskusjoner, og at det å ha rett, ikke alltid er det samme som å vinne. Sannheten er jo også som regel ikke gul eller blå, men noe midt imellom, og at mennesker ser og føler ting ulikt, og det kan man ikke diskutere eller argumentere mot. Helsepersonell? – notert.

Helt enig, ofte midt mellom. Men mye er så svart-hvitt her.. gråsoner finnes ikke innimellom. Så fint at du har klart å nyansere og holde ut litt! Takk fra meg👍 Jeg blir nok lett for emosjonelt berørt så det blir mer slit enn interessant. 

• Hjerte 2
Skrevet
Helene1982 skrev (46 minutter siden):

Vi har det helt jævlig, etter at du har lagt deg. Det er ingenting som er gøy uten deg 🍆🍑

Ja vi begynte en periode med tilfeldige smileys😌🤔😰😼😳

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (4 minutter siden):

Helt enig, ofte midt mellom. Men mye er så svart-hvitt her.. gråsoner finnes ikke innimellom. Så fint at du har klart å nyansere og holde ut litt! Takk fra meg👍 Jeg blir nok lett for emosjonelt berørt så det blir mer slit enn interessant. 

Jeg er nok fortsatt seig, og tror at jeg kan ha samtaler med noen som ønsker ærlige innspill, og som jeg kan lære noe av, selv om det ikke alltid er en interesse for dialog.

Skrevet
Frøkenfryden skrev (25 minutter siden):

Du da?

Står respekt av at du klarer å motstå å poste i tråder som omhandler faget ditt 😊

Jeg sliter veldig med å motstå når det er tråder om fagområdet mitt, med mindre det er så tullete at å blande seg hadde vært meningsløst og teit 🙃

Vi er nok her av mye samme grunn. Ingenting slår å tulleprate med @Cid når livet er litt trist 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Jeg er nok fortsatt seig, og tror at jeg kan ha samtaler med noen som ønsker ærlige innspill, og som jeg kan lære noe av, selv om det ikke alltid er en interesse for dialog.

Det er en fin innstilling. 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (43 minutter siden):

Entern skrev (40 minutter siden):

Står respekt av at du klarer å motstå å poste i tråder som omhandler faget ditt 😊

Jeg sliter veldig med å motstå når det er tråder om fagområdet mitt, med mindre det er så tullete at å blande seg hadde vært meningsløst og teit 🙃

Vi er nok her av mye samme grunn. Ingenting slår å tulleprate med @Cid når livet er litt trist 😊

Takk. Dog er det vanskelig da.. hva er IKKE psykologi liksom. Hehe.
Men, jeg får lyst til å holde foredrag ikke sant. Haha, en replikk er ikke nok.
F eks i mobbetråden, om ondskap og sånn. Jeg skal ikke dra den opp, men som eksempel. Da tenker jeg på sosialpsykologi og grupper og stanley Milgrams lydighetsstudie, og Stanford prison-eksperimentet, og konformitetspsykologien til Ash og group think osv. Om alle de tusen tingene som påvirker mennesker og gjør oss mindre stabile i våre trekk og normer enn vi kan like å tro. Samtidig som jeg kjenner til ondskap jeg, har utredet folk for psykopati ( antisosial personlighetsforstyrrelser) jeg, og kan diagnostiseringen av det. Så jeg vet at det finst, at det er vanskelig å behandle i terapi og at man kan se på hjerneskanning at empati mangler. Jeg har også periodevis jobbet mye med overgrepsoffer og det var vanskelig for ondskapen var oppe i dagen hver dag, det ble vanskelig innimellom å holde fast ved at mange mennesker er gode. Jeg har liksom jobbet med både mobberne og de med havarerte liv som følge av det. Da har man så mye og si og mene at det nesten er greiere å være stille og tenke at..:  Fri, tulle, fjase.gjør det i stedet Fryden.  Gjerne med @Cid 🙂

• Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

F eks i mobbetråden, om ondskap og sånn. Jeg skal ikke dra den opp, men som eksempel. Da tenker jeg på sosialpsykologi og grupper og stanley Milgrams lydighetsstudie, og Stanford prison-eksperimentet, og konformitetspsykologien til Ash og group think osv. Om alle de tusen tingene som påvirker mennesker og gjør oss mindre stabile i våre trekk og normer enn vi kan like å tro. Samtidig som jeg kjenner til ondskap jeg, har utredet folk for psykopati ( antisosial personlighetsforstyrrelser) jeg, og kan diagnostiseringen av det. Så jeg vet at det finst, at det er vanskelig å behandle i terapi og at man kan se på hjerneskanning at empati mangler. Jeg har også periodevis jobbet mye med overgrepsoffer og det var vanskelig for ondskapen var oppe i dagen hver dag, det ble vanskelig innimellom å holde fast ved at mange mennesker er gode. Jeg har liksom jobbet med både mobberne og de med havarerte liv som følge av det. Da har man så mye og si og mene at det nesten er greiere å være stille og tenke at..:  Fri, tulle, fjase.gjør det i stedet Fryden.  Gjerne med @Cid 🙂

Takk for at du deler! men jeg forstår at du ikke orker. Jeg opplever ofte at det er mange her jeg ikke har kompetanse til å hjelpe. Min bakgrunn er at faren min er overlege i nevrologi og moren min var sykepleier. Jeg lærte tidlig at selv om enkelte mennesker var annerledes, betyr ikke det at de er farlige, så jeg har gode minner fra da vi bodde i et hus i forbindelse med at mine foreldre arbeidet på et psykiatrisk sykehus, at jeg møtte pasienter som jeg som barn oppfattet som morsomme og litt rare, men som sannsynligvis hadde alvorlige psykiske utfordringer. Nå jobber jeg med legemidler og en del av jobben min er å lese kliniske studier, men jeg blir likevel forbløffet av hvor mange som linker til studier de ikke har lest.

Skrevet
Frøkenfryden skrev (14 minutter siden):

Det var godt forklart. 😊👍

Jeg blir veldig ofte irritert på tråder med historisk tema fordi de nesten alltid forenkler noe helt ekstremt. Jeg mener, selvfølgelig må man forenkle for å kunne føre en diskusjon, men ikke slik at resultatet blir fullstendig feil. Og så mye uvitenhet og dumskap rett og slett, og tro på første og beste populærhistoriske smørje  🥴 (misforstå meg rett det finnes gode historiebøker som også er greie å lese. Penguin’s Book of World History er fantastisk bra f.eks. og ganske lettlest 😊 anbefales!!😊). Særlig når politikk blandes inn 🥴

Koseligere å småprate her😊

Nevnte @Cid fordi han alltid er snill og morsom, men kjenner jeg savner småpraten med Fryden når du ikke har vært her en stund 😅😀

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Entern skrev (10 timer siden):

Haha @Cid det hadde vært noe, Kvakke og Fryden hadde vært et fint par da ❤️

Jaaaa. Fineste ever 🤩

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå):

Jaaaa. Fineste ever 🤩

Two greatest chicks🤠

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden din er blitt en arena for refleksjon og greier i dag! Min tråd er mer 🍆🍑🤣🙈🤠

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden):

Jaaaa. Fineste ever 🤩

Two greatest chicks🤠

Ja 🤩🤩🤩🤩😊😊😊😊

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Two greatest chicks🤠

Ja. Burde vært laget film om oss!

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Tråden din er blitt en arena for refleksjon og greier i dag! Min tråd er mer 🍆🍑🤣🙈🤠

Her kan alle skrive hva de vil. Jeg har ingen regler 😁 Eller foressten! Ingen krangling. Det er strengt forbudt! Tullekrangling er lov 😆

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå):

Ja. Burde vært laget film om oss!

Two chicks no dicks!

unnskyld.. oppe 06.00 og har spist og trent og drukket to kaffe så det er ettermiddag i mitt hode!
Ikke kjefte @lurven

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...