Gå til innhold

Inseminering hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har blitt gravide ved å inseminere seg selv hjemme? Altså med mannens sperm, mha kopp og sprøyte. Ved eggløsning. 
Kan det fungere? 

Anonymkode: 54aa8...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det noen som har blitt gravide ved å inseminere seg selv hjemme? Altså med mannens sperm, mha kopp og sprøyte. Ved eggløsning. 
Kan det fungere? 

Anonymkode: 54aa8...519

Jeg har aldri prøvd men jeg har hørt om de som har gjort det. Dette var et lesbisk par hvor mannen var en venn av de. Det Funket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap-politikeren Annette Trettebergstuen gjorde dette, bare å google. Hun har vært åpen om det, at hun og en homofil venn gjorde dette og fikk et felles barn. Så ja, det kan fungere.

Anonymkode: ade86...a6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en mann i media nå for bare få dager siden, fra England, som solgte sperm hjemme fra døra i en kopp. Disse kvinnene insiminerte seg selv og han var far til ganske mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 2 barn på den måten. Satte spermen inn i skjeden ved hjelp at en 1 ml sprøyte (uten nål, dooh), rullet rundt et par ganger og lå med bena høyt en stund mens jeg så på Netflix. Ble gravid på første forsøk med den ene og på andre forsøk med den andre.

Anonymkode: d7ccd...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble gravid på første forsøk med hjemmeinseminering. Fulgte med på eggløsning og inseminerte tre ganger rundt eggløsningen. Kjøpte en 100-pack med sprøyter tiltenkt den bruken, så nå har vi 97 liggende til vi eventuelt skal lage et søsken. 😅 Mannen min får ikke utløsning under samleie. Han kom i stedet i en kopp, sugde opp sæden med en sprøyte og sprøytet det inn i skjeden. 

Anonymkode: 5c5c9...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, ble gravid på første forsøk med hjemmeinseminering. Fulgte med på eggløsning og inseminerte tre ganger rundt eggløsningen. Kjøpte en 100-pack med sprøyter tiltenkt den bruken, så nå har vi 97 liggende til vi eventuelt skal lage et søsken. 😅 Mannen min får ikke utløsning under samleie. Han kom i stedet i en kopp, sugde opp sæden med en sprøyte og sprøytet det inn i skjeden. 

Hva i alle dager som feiler din mann? 

Anonymkode: b1d11...18b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingenting. Det er vanligere enn du tror. (Og uansett ikke temaet i denne tråden.)

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prestasjonsangst sikkert.

Anonymkode: a2492...f53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så smart og så glad på deres vegne!! 

Anonymkode: 56f16...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 20.33):

Kan jeg spørre str. på sprøytene dere brukte?☺️ Vi har prøvd 2 ganger, tredje gang nå denne helgen.. har brukt både 1ml og 5ml. Følger med på eggløsning og inseminerer 4-5 ganger rundt eggløsning, håper det går denne gangen🤞🏼  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Drar opp igjen denne tråden, og lurer på om det er flere som har erfaring med dette? Vi vurderer å prøve hjemmeinseminering etter mange PP som tar knekken på sexlivet vårt.. 

Anonymkode: 90689...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplehuset skrev (På 27.5.2022 den 15.53):

Kan jeg spørre str. på sprøytene dere brukte?☺️ Vi har prøvd 2 ganger, tredje gang nå denne helgen.. har brukt både 1ml og 5ml. Følger med på eggløsning og inseminerer 4-5 ganger rundt eggløsning, håper det går denne gangen🤞🏼  

Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/8/2022 at 3:05 PM, Laura80 said:

Jeg har aldri prøvd men jeg har hørt om de som har gjort det. Dette var et lesbisk par hvor mannen var en venn av de. Det Funket. 

Jeg kjenner mann som var donor på samme type opplegg. Satt på første forsøk. Ble transportert i kopp med rask gåtur innimellom.

Anonymkode: d4876...fda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff første syklus med denne fremgangsmåten. Gjorde det daglig i ei uke eller to, men endte med kjemisk graviditet. Kjente eggløsningen såpass godt etter kjemisk at jeg fikk begynt med eggløsningstester asap, og vi fikk gått igang med prøving igjen før jeg hadde en vanlig menstruasjon. Med samme fremgangsmåte sto vi med positiv graviditetstest igjen knappe 4 uker etterpå 😏

Før vi prøvde sprøyta hadde vi prøvd i underkant av et år. 

Anonymkode: 3db55...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Et lite ekstra spørsmål i denne tråden, er det noen som vet noe eller har noen tanker rundt hvis han kommer i munnen min, dette blir spyttet ut i en kopp, inn i sprøyte deretter inn i meg? Kan kvaliteten på spermen gå ned ved kontakt med spytt? Har lyst til at det skal være litt hygge rundt dette også, hvis man kan si det på den måten ;)

Anonymkode: b62f5...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et lite ekstra spørsmål i denne tråden, er det noen som vet noe eller har noen tanker rundt hvis han kommer i munnen min, dette blir spyttet ut i en kopp, inn i sprøyte deretter inn i meg? Kan kvaliteten på spermen gå ned ved kontakt med spytt? Har lyst til at det skal være litt hygge rundt dette også, hvis man kan si det på den måten ;)

Anonymkode: b62f5...4f3

Jeg ville ikke gjort det da spyttet kan ødlegge spermen..pluss du vil få med deg slimet som kommer med spermen...så rett i glasset og inn i sprøyten 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Finland kaller man dette for Mummikoppmetoden 😅

Anonymkode: 2ecc7...c0e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 8.25):

Hahahahha🤣🤣 nå flira jeg rett ut her🤣

Anonymkode: 0c11c...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 8.25):

Da kan man jo si at man har Mummi-barn da🤔 Ivf-barn som kommer av fryse-embryo blir jo kalt eskimo-barn😊

Anonymkode: 08147...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...