AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Jeg skal kjøpe en ny leilighet, men får ikke finansiering til å kjøpe garasje, som er 300 000kr(utenom boligen). Jeg eier et AS; er det mulig å kjøpe via det? Har ikke 300 per i dag, men om 2 år som er byggetiden. Skal ha boligen resten av livet; er 58 år og skal ha ting enkelt fra nå av(tenkte jeg )😅 Anonymkode: 31ebb...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Trenger du garasjen i ASet ditt? Viss ikke sier vel svaret seg selv.. Anonymkode: b49f9...a85
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger du garasjen i ASet ditt? Viss ikke sier vel svaret seg selv.. Anonymkode: b49f9...a85 Ja, det gjør jeg. Oppbevarer mye utstyr i firmabil, som behøver å stå i garasje. Det er en varebil med grønne skilt, som er i daglig bruk i AS’et. Anonymkode: 31ebb...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Du utgiftsfører garasjen, men dette burde du ta med regnskapsføreren din så det blir riktig. Hvis du driver et AS så kjenner du vel til "utgifter til inntekts erverv" Anonymkode: f7708...76d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du utgiftsfører garasjen, men dette burde du ta med regnskapsføreren din så det blir riktig. Hvis du driver et AS så kjenner du vel til "utgifter til inntekts erverv" Anonymkode: f7708...76d Joda men kan ikke ringe han i dag, og får ofte gode tips her ang div. Har aldri handlet med eiendom i næring, så lite trolig det blir gunstig uansett. Ved evt salg senere kan det bli ekstra skatt som kan svi. Vet heller ikke om utbygger vil gå med på det. Anonymkode: 31ebb...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Det er såpass kompliserte regler, og ganske strengt for ikke å bli fordelsbeskattet ganske grundig, at dette bør du ta med regnskapsfører. Om garasjen står i umiddelbar tilknytning til din bolig skal det mye til at det blir godtatt som AS’et sin. Har nylig sjekket litt rundt dette selv, og kunne ikke kjøpe garasje i garasjeanlegget til firmabilen. Anonymkode: b0c9d...dae
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er såpass kompliserte regler, og ganske strengt for ikke å bli fordelsbeskattet ganske grundig, at dette bør du ta med regnskapsfører. Om garasjen står i umiddelbar tilknytning til din bolig skal det mye til at det blir godtatt som AS’et sin. Har nylig sjekket litt rundt dette selv, og kunne ikke kjøpe garasje i garasjeanlegget til firmabilen. Anonymkode: b0c9d...dae Ja, det er ganske komplisert. Det er fort å brenne seg. Enkleste løsning ville kanskje vært å leid garasje av utbygger, men de trenger jo desse pengene, så får meg ikke til å spørre en gang. Anonymkode: 31ebb...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå