AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Har jobbet et sted noen måneder nå i en barnehage, hvor jeg jobber med ei som har vært der siden starten av 2000. Jeg kommer inn med mange friske og nye ideer, liker å være kreativ og å finne på nye prosjekter med barna. Jeg er ikke den type pedagog som sitter mest på kontoret, men liker å kunne jobbe på cafe eller hjemme. Denne assistenten er veldig mistroisk til det. På fredag, når jeg sa jeg skulle sitte å jobbe på cafe, spurte hun om jeg skulle møte noen der. Hun følger alltid med og er ofte uenig i mine planer/ønsker om prosjekt og hvordan vi skal ha det på avdeling. Nå har jeg fått nok kjenner jeg. Hvordan skal jeg forholde meg til dette videre? Noen tips? Det er geit jeg er ung, men lar meg ikke herse med på denne måten kjenner jeg! Skal jeg ta det opp med hun direkte, eller sammen med styrer? Anonymkode: f1db4...290
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Det høres ikke så ille ut at hun spurte om du skulle møte noen der? Utover det vil man som leder ofte møte motstand når man skal prøve å endre noe, eller gjøre noe annerledes enn det som man «alltid» har gjort. Finnes masse teori rundt det, så anbefaler deg å lese mer rundt dette, så du kan forstå henne på en annen måte, i tillegg til at du får ideer til hvordan du kan gjennomføre endringer og nye ideer på en bedre måte enn nå. Anonymkode: 21f74...b04
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ikke så ille ut at hun spurte om du skulle møte noen der? Utover det vil man som leder ofte møte motstand når man skal prøve å endre noe, eller gjøre noe annerledes enn det som man «alltid» har gjort. Finnes masse teori rundt det, så anbefaler deg å lese mer rundt dette, så du kan forstå henne på en annen måte, i tillegg til at du får ideer til hvordan du kan gjennomføre endringer og nye ideer på en bedre måte enn nå. Anonymkode: 21f74...b04 Jeg sa til henne at jeg skal jobbe der. Også spør hun om jeg skal møte noen, som i å møte venner. Det mener jeg er både nedlatende og en hersketeknikk. Dette ser jeg meg lei av. Anonymkode: f1db4...290
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Hun er ikke sjefen din, så med mindre hun baksnakker og lager drama hadde jeg bare ignorert det og svart intetsigende. Anonymkode: 4f71b...68d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Dette er ting assistenten ikke skal bry seg så mye med, og det hadde jeg gitt beskjed om. På en fin måte, selvsagt. Du kan alltids inkludere henne gjennom "hva ville du ha gjort" - spørsmål, eller gjøre henne viktig. Samtidig som du påpeker at hvor du gjør jobben din er et forhold mellom deg og din leder, så "det trenger du ikke å tenke på". Noen blander seg i alt. Da får man sette grenser for hva de har noe med eller ikke. Anonymkode: 3666d...5cc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå