Gå til innhold

Hvordan foregår undersøkelser for nevropati?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal til nevrolog og foreta undersøkelser fordi det mistenkes at jeg har nevropati. 

Jeg lurer på hvordan undersøkelsene foregår? Er det målinger? Instrumenter? 

Bør jeg tenke på noe spesielt når jeg kler på meg, slik at nevrologen lettere kommer til? Settes det elektroder på kroppen? 

Spør fordi jeg ikke har peiling. Det er beina, ansiktet og ryggen som er hovedproblemet. 

Anonymkode: a0c88...4a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De tok en biopsi nede ved ankelen min. Fikk lokalbedøvelse. De tok også 'pads' som ble varme/kalde også skulle jeg si i fra når det ble for varmt/kaldt.

Elektriske impluser ble også målt til hendene med en nål som ble ført inn i en av musklene i armen. Man skulle tro det skulle være vondt, men kjente ikke noe.

Det tok vel omtrent en time alle undersøkelser. Jeg bevsimte da biopsien ble tatt, men det var pga blodtrykksfall.

Da jeg tok undersøkelsen, så var det kun to sykehus som tok biopsien. Det kan være flere nå. Jeg har polynevropati.

Kle deg lett, slik at arm, bein og rygg er lett tilgjenglig.

Anonymkode: 85a98...26c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De tok en biopsi nede ved ankelen min. Fikk lokalbedøvelse. De tok også 'pads' som ble varme/kalde også skulle jeg si i fra når det ble for varmt/kaldt.

Elektriske impluser ble også målt til hendene med en nål som ble ført inn i en av musklene i armen. Man skulle tro det skulle være vondt, men kjente ikke noe.

Det tok vel omtrent en time alle undersøkelser. Jeg bevsimte da biopsien ble tatt, men det var pga blodtrykksfall.

Da jeg tok undersøkelsen, så var det kun to sykehus som tok biopsien. Det kan være flere nå. Jeg har polynevropati.

Kle deg lett, slik at arm, bein og rygg er lett tilgjenglig.

Takk for godt svar! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for godt svar! 

Kan også legge til at varmen og kulden aldri blir så høy/lav at det vil skade huden. Det betrygget nevrologen meg med. Hun fortalte også at de selv også hadde tatt alle tester slik at de vet hva vi pasienter må gå gjennom :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kan også legge til at varmen og kulden aldri blir så høy/lav at det vil skade huden. Det betrygget nevrologen meg med. Hun fortalte også at de selv også hadde tatt alle tester slik at de vet hva vi pasienter må gå gjennom :)

Jeg skal ikke på sykehus, men til en privatpraktiserende nevrolog. Har vært hos ham tre ganger før, da for karpaltunnelsyndrom. 
Det var veldig ukomplisert, så jeg har nok sett for meg noe lignende 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har erfaringer? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...