AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Hei, jeg lurer på om det er mulig for meg med bachelor i økonomi og administrasjon og få jobb som veileder/jobbspesialist i NAV? Har nå fått et vikariat i familie- og pensjonsytelser i NAV, men der skal jeg ha null brukerkontakt. Kunne muligens tenkt meg en jobb med mer brukerkontakt, men har inntrykk av at det kun er sosionomer/pedagoger som får disse jobbene. Jeg har vurdert å søke jobb innenfor rekruttering, for så å etterhvert søke jobb som veileder. Da har jeg erfaring som er relevant for jobben. Håper på innspill fra noen som kjenner til bransjen☺️ Anonymkode: c9ba6...f02
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Problemet er jo å komme til intervju, men det kan jo være at du klarer etter vikariatet. Hvis du kommer til intervju så er det mer at du passer inn og klarer å snakke deg inn. Det går mye på personlig egnethet. Hos oss er veilederne utdannet innen mye forskjellig, men for det meste innen helse-sosial, pedagogikk og noe juss. Hvis du har jobbet innen rekruttering eller hos de NAV leier inn til arbeidsrettede tiltak, så har du også en fordel når du søker jobb som veileder. VI har flere som har jobbet innen dette hos oss. Anonymkode: 00a55...119
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Som nav-klient (med helse/sosionombakgrunn) vil jeg fraråde deg å bli jobbspesialist på bakgrunn av økonomiutdanning. De som trenger jobbspesialist har sammensatte problemer som i stor grad omhandler helt andre ting enn økonomi. Det er altfor mange i nav som ikke har kunnskap om hvordan man behandler mennesker. Og det er langt fra det samme som å jobbe etter økonomiske teorier. Anonymkode: be197...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Problemet er jo å komme til intervju, men det kan jo være at du klarer etter vikariatet. Hvis du kommer til intervju så er det mer at du passer inn og klarer å snakke deg inn. Det går mye på personlig egnethet. Hos oss er veilederne utdannet innen mye forskjellig, men for det meste innen helse-sosial, pedagogikk og noe juss. Hvis du har jobbet innen rekruttering eller hos de NAV leier inn til arbeidsrettede tiltak, så har du også en fordel når du søker jobb som veileder. VI har flere som har jobbet innen dette hos oss. Anonymkode: 00a55...119 Tusen takk for et hjelpsomt svar! Jeg har ingen kjennskap til hvem NAV leier inn til arbeidsrettede tiltak, men skal absolutt sjekke det ut. Anonymkode: c9ba6...f02
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som nav-klient (med helse/sosionombakgrunn) vil jeg fraråde deg å bli jobbspesialist på bakgrunn av økonomiutdanning. De som trenger jobbspesialist har sammensatte problemer som i stor grad omhandler helt andre ting enn økonomi. Det er altfor mange i nav som ikke har kunnskap om hvordan man behandler mennesker. Og det er langt fra det samme som å jobbe etter økonomiske teorier. Anonymkode: be197...4ec Tusen takk for svar. Kanskje jeg egentlig tenker mer på en jobb som karriereveileder fremfor jobbspesialist. Jeg forstår at jeg per nå ikke har kompetansen til å jobbe som jobbspesialist. Jeg tenkte at gjennom å ha andre type jobber først, kunne jeg ha opparbeidet meg nok erfaring til å bli en god jobbspesialist. Pluss at jeg er ganske utadvendt og sosial, og brenner for å veilede mennesker. Derfor tenkte jeg at jobbspesialist kunne passet meg, men jeg bør kanskje ta mer utdanning isåfall/satse på en litt annen type jobb hvor jeg kan veilede andre. Anonymkode: c9ba6...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå