AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Hei! jeg jobber i helsesektoren som helsesekretær 100%. Jeg har følt meg flink i jobben, får ofte positiv kritikk fra både pasienter og dem jeg jobber med. men her er saken; jeg er 23 år og gikk med på å si ja til at jeg skal finne meg ny jobb og jeg på en måte da er sagt opp av arb.giver. Jeg vet at det var ikke meg di skulle si opp først, grunnen til at jeg ble snakket til er fordi jeg tidligere ønsket å skifte jobb pga jobbsituasjon, flere sykemeldte, utbrenthet og jeg var langt fra alene med den tanken. Det ligger mer til denne historien om hvordan det ble meg men den er en smule lang og ikke relevant til hvorfor jeg skriver dette. Men i samtalen ble det nevnt at jeg kanskje ikke passer i jobben(!). Grunnlaget var stress…og jeg har add. Jeg er svært glad i jobben min men har lenge tatt vurderinger på om jeg skal bytte yrke og eller gå ned i stilling. jeg lurer bare på er det flere unge kvinner som har skiftet til noe som f.eks dumpersfører eller noe som er ‘lett’ mannejobb. Jeg hadde ikke klart mye tungt arbeid på en dag, jeg er relativt slank og har jobbet på kontor å tatt blodprøver av pasienter. Anonymkode: 73826...b25
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Du bør ta en samtale med lederen din (den som kom med uttalelsen om at du ikke passer i jobben) og spør hvordan han/hun vil begrunne dette. Å komme med en slik påstand uten å følge opp er dårlig stil av en leder. Ikke la en persons kommentar ødelegge for deg om du liker yrket ditt. Utover det bør du se hvilke sider av yrket som kan være utfordrende for deg mtp din add, og om det kan være utførelse av disse arbeidsoppgavene lederen din har merket seg. Anonymkode: 66a82...337 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå