Gå til innhold

Ta opp min usikkerhet med han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen var utro og kommunikasjonen forgikk i stor grad på snap. Jeg har derfor satt meg mye inn i hvordan snap fungerer, med emojier og snapscores osv. Det var sånn jeg fattet mistanke med eksen.

Dette er noe jeg sliter med nå mens jeg dater, jeg prøver selvsagt å ikke la det påvirke meg, men det gjør jo det uansett.

Spørsmålet er om jeg skal dette opp med han jeg dater da det jo påvirker meg i hverdagen. Han vet allerede om utroskapen. 

Jeg forventer jo ikke at han skal gjøre noe spesielt,  jeg må jo bare lære meg og stole på han. Men tenker at dersom han vet at dette kan være vanskelig for meg og noen ganger trigger tanker som gjør at jeg må jobbe med meg selv for å ha tillit til han, så er det kanskje lettere for han å ta hensyn?

Vil ikke at han skal vise meg hvem han snakker med eller innhold i samtaler eller noe sånt, for jeg vil stole på og han har jo egentlig ikke gjort noe for at jeg ikke skal kunne stole på han.. Men kanskje er det likevel noe han kan gjøre for å gjøre det enklere for meg. Evt bare en lettelse for meg at han vet at dette er noe jeg synes er litt vanskelig.

Tenker jo at hvis dette skal bli noe må man jo kunne snakke om ting som er vanskelig og hvis den andre ikke kan håndtere det så vil det jo aldri funke. Mine problemer med tillit vil jo være med meg i lang tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snusfornuftig_ skrev (2 minutter siden):

Eksen var utro og kommunikasjonen forgikk i stor grad på snap. Jeg har derfor satt meg mye inn i hvordan snap fungerer, med emojier og snapscores osv. Det var sånn jeg fattet mistanke med eksen.

Dette er noe jeg sliter med nå mens jeg dater, jeg prøver selvsagt å ikke la det påvirke meg, men det gjør jo det uansett.

Spørsmålet er om jeg skal dette opp med han jeg dater da det jo påvirker meg i hverdagen. Han vet allerede om utroskapen. 

Jeg forventer jo ikke at han skal gjøre noe spesielt,  jeg må jo bare lære meg og stole på han. Men tenker at dersom han vet at dette kan være vanskelig for meg og noen ganger trigger tanker som gjør at jeg må jobbe med meg selv for å ha tillit til han, så er det kanskje lettere for han å ta hensyn?

Vil ikke at han skal vise meg hvem han snakker med eller innhold i samtaler eller noe sånt, for jeg vil stole på og han har jo egentlig ikke gjort noe for at jeg ikke skal kunne stole på han.. Men kanskje er det likevel noe han kan gjøre for å gjøre det enklere for meg. Evt bare en lettelse for meg at han vet at dette er noe jeg synes er litt vanskelig.

Tenker jo at hvis dette skal bli noe må man jo kunne snakke om ting som er vanskelig og hvis den andre ikke kan håndtere det så vil det jo aldri funke. Mine problemer med tillit vil jo være med meg i lang tid.

Kan bli tungt for en potensiell ny partner å bli overinformert om tidligere utroskap og da. Jeg hadde følt det som litt turn off å måtte over-trygge en potensielt ny kjæreste . Ikke sikkert du er klar for en ny relasjon enda, hvis du ikke har bearbeidet den forrige . Han vet jo om utroskapen sier du, å burde kanskje instinktivt ta noen grep for å forhindre at du går rundt å er utrygg . Er prinsipielt litt motstander av forhold der en «ny « part må svi, for noe en annen har gjort . 

• Liker 1
Skrevet

Er løsninga egentlig å tenke at "jeg må jo bare stole på han"? Du må jo ikke det. Noen mennesker er pålitelige andre er det ikke. På andre områder i livet ditt er det sikkert også sånn at noen stoler du mer på enn andre. Dette er ting du finner ut om folk over tid. Nå er du i en fase der du skal finne ut av om han kan stoles på, det er ikke noe han skal snakke seg fram til. Du må se på handlingene hans, holder han ord generelt? Er han en litt vag type som kommer med litt flytende utsagn når du tar opp noe viktig? Hva slags relasjoner har han til sine nærmeste, tyr han lett til små løgner der?

Jeg tror du kommer deg mye lenger med å anerkjenne ovenfor deg selv at du har ingen garantier, du må bare vurdere hans egnethet for deg. Å snakke om din utrygghet ser jeg ikke helt at fører fram, en notorisk utro person kommer bare til å bedyre sin uskyld uansett og si hva han tror du vil høre.

AnonymBruker
Skrevet

Snapchat er generelt noe drit, og til og med normalt sikre personer kan begynne å følge med på score etc, og bli tullete i hodet. Ta en seriøs vurdering på om du virkelig må ha Snap. 

Anonymkode: 0f52f...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...