Gå til innhold

Umulig å bli medlem i en fagforening uten å registrere navnet på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøver å organisere meg. Fyller ut skjema. Men hvor kan jeg krysse av "ønsker å betale medlemskontingent selv uten at sjefen får vite om det"? Det finnes ingen kommentarfelt der engang. Blir redd for at hvis jeg skriver navnet på bedriften og klikker på "registrer meg", blir sjefen informert med en gang. Han liker ikke når folk organiserer seg. Derfor gjør alle det i skjul. 

Anonymkode: 193dc...993

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor spiller det noen rolle om sjefen liker det?

Ta kontakt med fagforeningen og spør 🙂

Anonymkode: 19e8e...172

Det spiller stor rolle. Man blir "straffet" med en gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Send dem en epost og spør?

Anonymkode: 8f128...16d

Det er jo søndag, så kanskje bedre å ringe i morgen tidlig og spørre 🙂 

Annonse

Ja, du kan bli direktemedlem og betale kontigent med faktura (ikke trekk lønn). Da må du huske å føre opp fagforeningsfradraget på skattemeldingen selv. Gå inn på nettsiden til forbundet og klikk på «bli medlem». Det er mange, særlig ledere, som vil holde sitt medlemskap skjult for arbeidsgiver.

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er vitsen å skjule når ved en eventuell konflikt får sjefen vite det uansett? :klo:

Anonymkode: 3929b...30c

Fordi...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

• Liker 4
AnonymBruker
Hareena skrev (29 minutter siden):

Ja, du kan bli direktemedlem og betale kontigent med faktura (ikke trekk lønn). Da må du huske å føre opp fagforeningsfradraget på skattemeldingen selv. Gå inn på nettsiden til forbundet og klikk på «bli medlem». Det er mange, særlig ledere, som vil holde sitt medlemskap skjult for arbeidsgiver.

Som sagt, på skjemaet finnes det ingen alternativ "ønsker å betale selv". Jeg får ringe dem i morgen da. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt, på skjemaet finnes det ingen alternativ "ønsker å betale selv". Jeg får ringe dem i morgen da. 

Det alternativet kommer kanskje opp helt til slutt, har du sjekket det? 

AnonymBruker
Forundret.. skrev (26 minutter siden):

Det alternativet kommer kanskje opp helt til slutt, har du sjekket det? 

Ja. Har fylt ut hele skjemaet til siste side og siste knapp er "bli med!" eller noe sånt. Det venter jeg med. 

Helt jævlig at det skal være sånn egentlig. At pga fryktkulturen på arbeidsplassen skal folk være redde for å organisere seg, for konsekvenser og alt 

• Liker 3
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi...

Så slutt og finn en jobb der du blir verdsatt. Hvis sjefen ikke kan behandle deg og andre som folk så fortjener han/hun ikke å ha dere der.

Annonse

AnonymBruker

Husker det var mulig å velge da jeg meldte meg inn i et YS-forbund i hvert fall. Det kan jo være relevant hvis man i hovedsak ønsker medlemskapet for å få juridisk bistand ved behov e.l. 

Anonymkode: e2ed5...9c0

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Har fylt ut hele skjemaet til siste side og siste knapp er "bli med!" eller noe sånt. Det venter jeg med. 

Helt jævlig at det skal være sånn egentlig. At pga fryktkulturen på arbeidsplassen skal folk være redde for å organisere seg, for konsekvenser og alt 

Hm det var da rart at de ikke har alternativ i skjemaet. Det er bare til å ringe dem i morgen så fikser de det. 

Jeg får regning og betaler selv. Men veien dit var det at når jeg ble langtids sykemeldt så tok ikke arbeidsgiver å meldte fra om at jeg skulle ha trekk til kontingent til nav. 

På min arbeidsplass presset sjefen de organiserte ut fra "eliten" på jobb. Til tross for at de utad skulle være en god IA bedrift. 

AnonymBruker
Forundret.. skrev (3 timer siden):

Hm det var da rart at de ikke har alternativ i skjemaet. Det er bare til å ringe dem i morgen så fikser de det. 

Jeg får regning og betaler selv. Men veien dit var det at når jeg ble langtids sykemeldt så tok ikke arbeidsgiver å meldte fra om at jeg skulle ha trekk til kontingent til nav. 

På min arbeidsplass presset sjefen de organiserte ut fra "eliten" på jobb. Til tross for at de utad skulle være en god IA bedrift. 

Akkurat. De som organiserer seg eller sier fra om ting, blir "uønsket" med en gang 

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så fint at du da har en fagforening i ryggen, da😊

Anonymkode: d7fe1...881

AnonymBruker
TacoTore skrev (3 timer siden):

Så slutt og finn en jobb der du blir verdsatt. Hvis sjefen ikke kan behandle deg og andre som folk så fortjener han/hun ikke å ha dere der.

Jobber vokser ikke på trær i hele landet. Her i distriktet kan opp til 350 mennesker konkurrere om en deltidsstilling på kiwi liksom, stått flere artikler om det i lokalavisen vår. 

Anonymkode: 976ea...488

• Liker 4
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Akkurat. De som organiserer seg eller sier fra om ting, blir "uønsket" med en gang 

Ja, når arbeidsgiver ikke har bare rent mel i posen så blir det slik. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan straffet?

Anonymkode: 66320...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...