Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt nye hæler, og første gang jeg brukte de var i går. Har fått ekstreme gnagsår på føttene mine, på fronten. Ikke så mye på hælen men heller på tærne mine. Dette er hæler som kostet 1200kr, og tenkte å bruke disse på 17.mai, men er usikker på om jeg kan det når jeg får så sår av dem. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan vende disse til foten min? Har bare brukt de en gang   

Anonymkode: b17b7...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smør tærne med vaselin, skoene går seg til etterhvert 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man går i høye hæler får man stor belastning på fremre del av foten så ikke rart du har vondt. Skal du går mye på 17 mai så er det vel best med fornuftige sko som er lave. 

Anonymkode: 3880d...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Bruk glatt strømpebukse. Da er det den som gnisser mot skoen, og ikke huden. 

Anonymkode: 5dbdc...988

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har kjøpt nye hæler, og første gang jeg brukte de var i går. Har fått ekstreme gnagsår på føttene mine, på fronten. Ikke så mye på hælen men heller på tærne mine. Dette er hæler som kostet 1200kr, og tenkte å bruke disse på 17.mai, men er usikker på om jeg kan det når jeg får så sår av dem. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan vende disse til foten min? Har bare brukt de en gang   

Du må bare bite tennene sammen å ha de på så ofte du kan selv om det er vondt og du får sår så blir føttene dine vant til dem. Ta de på når du er hjemme å ha de på til du legger deg, gjør du dette flere timer hver dag så er de nok ok til 17 mai

Anonymkode: afdd0...c08

• Liker 1
Gjest Loublover
Skrevet

Du må bare fortsette å bruke de så  mye du kan, sett på gangsårplaster på tærne dine, dette kan hjelpe litt. Viktigste er at føttene blir "herdet" og vant til skoene. Lykke til😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruk glatt strømpebukse. Da er det den som gnisser mot skoen, og ikke huden. 

Anonymkode: 5dbdc...988

Hadde det på meg, men hadde ikke noe særlig effekt. Fikk vondt uansett, og huden min på tærne er nesten helt revet av

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når man går i høye hæler får man stor belastning på fremre del av foten så ikke rart du har vondt. Skal du går mye på 17 mai så er det vel best med fornuftige sko som er lave. 

Anonymkode: 3880d...4f7

Tror jeg skal gå litt ja, men vil så gjerne bruke disse siden de er helt nye. De er ikke så høye, men kanskje litt trange på fronten, sånn at foten min får sår

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde det på meg, men hadde ikke noe særlig effekt. Fikk vondt uansett, og huden min på tærne er nesten helt revet av

Det er det heldigvis ikke. Du får kjøpe gelputer å ha fremme i skoen

Anonymkode: edebb...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror jeg skal gå litt ja, men vil så gjerne bruke disse siden de er helt nye. De er ikke så høye, men kanskje litt trange på fronten, sånn at foten min får sår

Ta på deg våte sokker å gå med de i skoene det kan vide dem ut 

Anonymkode: afdd0...c08

AnonymBruker
Skrevet

Går med hæler hver dag hele året, og det er likevel samme greia hver gang jeg kjøper et nytt par. Har noen dager med gnagsår (og påfølgende gnagsårplaster ...), og så er problemet borte. Føttene må bli kjent med skoene før de kan bli venner.

Anonymkode: eb36e...117

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må la huden gro og plastre tærne dine neste gang du skal ha på skoene. Enten med compeed eller sportstape eller en kombo av de to.

Anonymkode: 54acb...9d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...