AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Hei. Det er nå ca 12 år siden jeg kjøpte min første bil. Husker ikke helt hvordan man gjør det og hvordan ting har endret seg nå. Gikk inn på finn og fant en bil. Trykket på "se lånetilbudene " ved siden av informasjonen. Dukket opp et nytt vindu med mange tilbydere. La inn tall og skulle til å søke om lån. Men kom på at mye jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere. Det er fra forhandler så jeg regner med den er bra. Eks: Når jeg søker lån, og får innvilget. Så kan jeg ta med min gamle bil dit (verdt ca 10k), og få innbytte? Eller burde jeg høre med dem før jeg søker lån? Bor 3t unna så derfor har ikke lyst å kjøre 6t to ggr. Hvis alt kan gjøres den ene gangen er det perfekt. Når jeg nå søker lån og får innvilget ,får jeg lånebeløpet innbetalt til kontoen min og jeg betaler direkte til bilforhandleren? Eller hvordan foregår dette? Jeg legger inn et bilde av hvordan det ser ut når jeg legger inn tallene. Har ingen lån utenom huslån, og ingen arnmerkninger så regner med at det går bra. Men har kun satt av 20k EK til bilen. Den koster 98k. Anonymkode: 6bc49...856
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 De fleste bilforhandlere har lavere rente når de fikser lån for deg, enn hvis du søker selv. Så anbefaler heller det. Da tar de seg av alt mens du sitter der. Du bare godkjenner på tlf underveis. Penger blir ikke utbetalt til deg, men til selger. Søker du selv må du ha noen punkter klare før pengene blir overført til selger, kjøpekontrakt ect. Ang innbytte bør du avklare dette på forhånd. Anonymkode: bb209...52c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Men hvus jeg søker nå, før jeg kommer dit. Og får innvilget lån nå. Blir det da ikke naturlig at det utbetales til meg? Anonymkode: 6bc49...856
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvus jeg søker nå, før jeg kommer dit. Og får innvilget lån nå. Blir det da ikke naturlig at det utbetales til meg? Anonymkode: 6bc49...856 Nei. Da kan kunder droppe bilkjøpet og dra og feste bort og sløse bort pengene. Penger de har lånt til en fordelaktig rente pga sikkerhet i en bil, er plutselig et forbrukslån som skulle hatt skyhøy rente. Så da sitter utlånsfirmaet der, med et usikret lån de egentlig ga til bil, men som er ødslet bort på annet. De betaler det direkte til bedriften du kjøper bilen av, sånn at det ikke skal skje noe tull, men at en bil faktisk blir kjøpt. Anonymkode: 3284a...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå