AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Del Skrevet 8. mai 2022 Til frokost eller kvelds? Syns det er så godt. Anonymkode: 86487...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Del Skrevet 8. mai 2022 Polarbrød er ultraprossesert dritt med null næring, tilsetningsstoffer i bøtter og spann, og ekstra masse gluten. 🤢 Jeg definerer det ikke som mat uansett hvor mye man veier. Surdeigsbrød er lett å lage, og gir kroppen stabilt blodsukker og godt meg næring. Anonymkode: 0d274...b84 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Del Skrevet 8. mai 2022 Ok av og til vil jeg si, alt med moderasjon. Kommer jo an på mengde og hvor ofte. Spesielt næringsrikt er det ikke dessverre, så er det noe du vil spise hver dag ville jeg forsøkt å bake selv eller finne mer næringsrike alternativer og heller ha disse som type «helgekos» til frokosten eller noe. Anonymkode: ff8c0...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Del Skrevet 8. mai 2022 Du kan jo lage polarbrød selv. Da blir de litt sunnere Du kan spise alt ved vektnedgang, så lenge du kaloriberegner….. Men lurt å spise mat med næring Anonymkode: 2a1be...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. mai 2022 #5 Del Skrevet 8. mai 2022 Det som er viktig når man skal gå ned i vekt er at man inntar færre kalorier enn man forbrenner. Hvis et polarbrød passer inn i kaloriregnskapet ditt, ja, da er det ok å spise ettil frokost og/eller kvelds. (At andre "ikke definerer det som mat" spiller mindre rolle ) 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Del Skrevet 8. mai 2022 Om du ønsker å gå ned i vekt, er det lurt å tenke minimalt prosessert mat - altså råvarebaserte måltider. En ting er at det er bedre for helsen din, men en annen ting er at det er vesentlig vanskeligere å spise for mye av den typen mat. Spis polarbrød til frokost lørdagen, men bak grovt brød selv eller spis knekkebrød ellers. Anonymkode: 7d9c9...eee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Del Skrevet 8. mai 2022 Så lenge du ligger i kaloriunderskudd kan du spise det du vil. Anonymkode: 9aeac...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 8. mai 2022 #8 Del Skrevet 8. mai 2022 Spis så ren mat som mulig, rent kjøtt, fisk, grønnsaker, bær, surdeigsbrød hvis du vil ha brød, unngå så mye prosessert mat du kan og unngå raske karbohydrater og magre melkeprodukter. Det er også masse gode smoothier du kan lage med grønnsaker og bær, det er nydelig frokost. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Del Skrevet 8. mai 2022 Hadde heller gått for knekkebrød Anonymkode: c0586...517 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge du ligger i kaloriunderskudd kan du spise det du vil. Anonymkode: 9aeac...51e Å være sunn er ikke det samme som å ligge i kaloriunderskudd... Anonymkode: c0586...517 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 8. mai 2022 #11 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så lenge du ligger i kaloriunderskudd kan du spise det du vil. Anonymkode: 9aeac...51e Det er jeg ikke enig i. Man kan spise mye usunt med lite næring og fortsatt lugge i kaloriunderskudd. Det kan også gjøre at man blir mer fysen med ustabilt blodsukker og vektnedgangen blir vanskeligere. Næringsrik og ren mat er viktigst og for all del ikke stress med å veie deg hver dag. Du vil merke det på klærne. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til frokost eller kvelds? Syns det er så godt. Anonymkode: 86487...5a1 Hva i all verden er det som får deg til å tro at polarbrød er sunt? Anonymkode: 6be71...b45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Del Skrevet 8. mai 2022 For min del blir jeg så innmari fort sulten igjen av Polarbrød at det ikke er verdt å spise det. Blodsukkeret mitt går rett til værs og raskt langt ned. Anonymkode: a2e66...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. mai 2022 #14 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til frokost eller kvelds? Syns det er så godt. Anonymkode: 86487...5a1 Hvis du spiser grovt polarbrød så er det kurant. Men når det gjelder å gå ned i vekt så er det kalorier inn/ut som teller. Så lenge du ligger i et lite kaloriunderskudd så kan du spise hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. mai 2022 #15 Del Skrevet 8. mai 2022 (endret) Hvis en ting smaker omtrent som en bolle og en "må bare ha det for det er så godt", så kan en regne med at det ikke er det en virkelig skal ha i kosten, helt uten å sjekke innholdsfortegnelsen. Jeg spiser polarbrød kun i nøden og finnes det andre gode brødsorter, så kjøper jeg heller det. Polarbrød metter ikke. Endret 8. mai 2022 av Hoppetaujenta 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkywinky Skrevet 8. mai 2022 #16 Del Skrevet 8. mai 2022 Jeg spiser polarbrød hver dag og har gått ned 15kg det siste året... Det er ikke den eller den matvaren som avgjør, det er mengden og totalen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Del Skrevet 8. mai 2022 1 hour ago, jabx said: Hvis du spiser grovt polarbrød så er det kurant. Men når det gjelder å gå ned i vekt så er det kalorier inn/ut som teller. Så lenge du ligger i et lite kaloriunderskudd så kan du spise hva som helst. Ja og så lenge du bruker mindre penger enn du tjener vil du bli rikere. Mat kan ikke reduseres til kalorier. Noe mat, som sukkertøy, gir høyere insulin som (enkelt sagt) setter kroppen i lagringsmodus, mens annen mat gir deg stabil energi og forsyner kroppen med proteiner som bygger muskelmasse som igjen gjør deg sterkere, slankere, sunnere og mettere. Spesielt protein brukes i forsvinnende liten grad som brensel og lagres praktisk talt ikke som fett. De forskjellige typene fett (mettet og umettet) har også forskjellig effekt på kroppen. For ikke å snakke om mikronæringsstoffene som vitaminer og mineraler som også styrer hva som faktisk skjer med maten du spiser. Og selvsagt søvn og trening og stress og så videre. Man kan bruke kaloritelling for å begrense hvor mye sukker og drittmat man spiser, men hvis man spiser ordentlig mat er det helt unødvendig. Man klarer ikke å spise seg overvektig på biff, egg og poteter. Grunnen til at folk flest får i seg for mye energi er at de spiser nettopp energirik mat som ikke metter og gir kroppen det den vil ha, og da blir den sulten. Og sulten vinner alltid. Anonymkode: ec384...b21 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 8. mai 2022 #18 Del Skrevet 8. mai 2022 Det viktigste for VARIG vektreduksjon er KALORIUNDERSKUDD over TID og å spise mat man LIKER. Du kan fint spise polarbrød, men hold deg til maks 2 og topp disse med proteinrikt pålegg og grønnsaker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 8. mai 2022 #19 Del Skrevet 8. mai 2022 Jeg syns det er viktig at du spiser noe du liker å spise. Du må bare passe på mengdene og hvor ofte du spiser det jeg ville f.eks kanskje spist det i helgene, eller til frokost iblant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #20 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Til frokost eller kvelds? Syns det er så godt. Anonymkode: 86487...5a1 Nei det er ikke ok om du skal ned i vekt. Såklart er det godt, det er bare stivelse og sukker i det. Anonymkode: 1d5b7...6af 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå