AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Nok av gnål om at man skal smile på kommando i samfunnet, det er jo falskt. Et smil kommer jo når man gjør det naturlig. I noen yrker blir man tvunget til klistre på seg et fake smile. Undertrykke følelser er ikke bra. Selv ville jeg aldri kommet med følgende:" smil litt daaa!" "aldri sett henne smile!"....etc....utrolig frekt. https://forskning.no/arbeid-forbruk/falske-smil-kan-gjore-at-du-drikker-mer-etter-jobb/1325291 Anonymkode: 93257...6a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Jeg er enig i at det er ganske tydelig når noen smiler på ekte og når de klistrer på seg et smil. Men jeg klistrer nok av og til på meg et smil jeg også, av høflighet. Kanskje jeg ikke har det så bra den dagen, men møter bekjente eller skal ta imot kunder, da vil jeg gjerne prøve å smile så de skal føle på vennlighet, for å skape god stemning, for jeg ønsker jo ikke bidra til dårlig stemning. Jeg er selv veldig sensitiv på stemninger, og når jeg møter noen som ikke gidder å prøve å vise litt varme, noen som nesten ser sure og alvorlige ut, så blir jeg veldig negativt påvirket av det. Kjenner det fysisk på kroppen med en gang, og begynner å tolke situasjonen og undre meg på hvorfor denne personen virker så kald. (Det kan det være tusen årsaker til, selvsagt). Så selv om det kan være tydelig at et smil er falskt og påklistret, så kan altså intensjonen være god likevel😊 Anonymkode: 3f976...573
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er enig i at det er ganske tydelig når noen smiler på ekte og når de klistrer på seg et smil. Men jeg klistrer nok av og til på meg et smil jeg også, av høflighet. Kanskje jeg ikke har det så bra den dagen, men møter bekjente eller skal ta imot kunder, da vil jeg gjerne prøve å smile så de skal føle på vennlighet, for å skape god stemning, for jeg ønsker jo ikke bidra til dårlig stemning. Jeg er selv veldig sensitiv på stemninger, og når jeg møter noen som ikke gidder å prøve å vise litt varme, noen som nesten ser sure og alvorlige ut, så blir jeg veldig negativt påvirket av det. Kjenner det fysisk på kroppen med en gang, og begynner å tolke situasjonen og undre meg på hvorfor denne personen virker så kald. (Det kan det være tusen årsaker til, selvsagt). Så selv om det kan være tydelig at et smil er falskt og påklistret, så kan altså intensjonen være god likevel😊 Anonymkode: 3f976...573 helt uenig med deg, man kan jo ikke anta at folk som ikke smiler heletiden er sure. Anonymkode: 93257...6a6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Helt enig. Påtatt hyggelighet/vennlighet ser ikke bra ut. Man ser det i jobb og der man ellers omgås mennesker i en profesjonell setting gjerne. Ser helt latterlig ut. Dessverre, som pedagog, må jeg gjøre dette selv... Heldigvis er det en del foreldre jeg kommer overens med naturlig, som er morsomme og hyggelige. Også er det de foreldrenes eg virkelig ikke liker, men må håndtere pga jobben...... Anonymkode: 72df3...a35 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt enig. Påtatt hyggelighet/vennlighet ser ikke bra ut. Man ser det i jobb og der man ellers omgås mennesker i en profesjonell setting gjerne. Ser helt latterlig ut. Dessverre, som pedagog, må jeg gjøre dette selv... Heldigvis er det en del foreldre jeg kommer overens med naturlig, som er morsomme og hyggelige. Også er det de foreldrenes eg virkelig ikke liker, men må håndtere pga jobben...... Anonymkode: 72df3...a35 Det som er problemet er jo mennesker som antar ting.....smiler man ikke=du er sur. "Smil litt da", tenk å si dette til et menneske. Sosialt tilbakestående tenker jeg den type kommentarer er. Personlig hater jeg falskhet og overhyggelighet... SMILE gjør man naturlig....punktum. Anonymkode: 93257...6a6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): helt uenig med deg, man kan jo ikke anta at folk som ikke smiler heletiden er sure. Anonymkode: 93257...6a6 Du kan selvsagt godt være uenig, det fins ikke noe rett og galt her. Jeg forteller bare hva jeg føler og tenker, og derav hva jeg gjør. Jeg ser ikke på høflige smil i jobbsammenheng som falske, et falskt smil er noe helt annet for meg. Anonymkode: 3f976...573 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Dette er vanlig i Norge. Har aldri opplevd det i utlandet. Folk smiler når det er naturlig. Anonymkode: 79f99...92f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er vanlig i Norge. Har aldri opplevd det i utlandet. Folk smiler når det er naturlig. Anonymkode: 79f99...92f Da har du ikke vært mye i utlandet Anonymkode: 8c62a...f96
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du ikke vært mye i utlandet Anonymkode: 8c62a...f96 Jeg er selv utenlandsk, og bereist. Har vært i mange land både i Europa,Asia og USA. Har sjeldent opplevd at folk tar på seg det falske smilet når de går forbi deg utenom her i Norge. Anonymkode: 79f99...92f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er vanlig i Norge. Har aldri opplevd det i utlandet. Folk smiler når det er naturlig. Anonymkode: 79f99...92f Har til og med opplevd at man blir ansett for å være emosjonelt ustabil om man ikke SMILER hele tiden falske smil 😵 Hei, det er faktisk ikke en fest å se på deg. Unnskyld. Anonymkode: 815ad...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå