Gå til innhold

Kolleger som skal "perfeksjonere" alt er små slitsomme. Jeg ler av de...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen perfeksjonister på jobb. Alt skal bli så bra og flott. Jeg ser hvor mye de jobber og hvor lite de faktisk får gjort. Jeg gjør det jeg skal og tenker ikke at alt må være perfekt. Tenker heller ikke mye på oppgavene i etterkant.

Hvorfor må alltid noen gjøre alt perfekt? Slitsomt spør du meg..

Nei, jeg går på jobb, får betalt for det og gjør det jeg gjør og sånn er det

Anonymkode: 4013d...0d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er perfeksjonist. Det er jeg fordi min far aldri tillot meg å gjøre én eneste feil - da var det utskjelling og utfrysning i lang tid fremover. Det eneste som var godt nok var det perfekte. Så da var det det jeg leverte. 

Kan jo si at jeg ikke er i jobb nå, har brent meg helt ut på det jeg tror er andre menneskers krav til meg. Jeg tror nemlig helt oppriktig at arbeidsgiver/kollegaer forventet kun det perfekte. 

Anonymkode: 2ddf9...20b

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er flaut med de som har lav standard på arbeidet sitt, prioriterer ikke kvalitet og bryr seg ikke om hva de leverer så lenge det blir levert.. De synes sikkert jeg er perfeksjonist da. 

Anonymkode: 6e316...a26

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også perfeksjonist, og setter kvalitet foran kvantitet. Hva er vitsen med å gjøre masse halvdårlig jobb? Men det hender selvsagt at jeg må tilpasse meg hvis arbeidsgiver har en annen oppfatning og heller vil ha mer produksjon enn perfeksjon. I praksis blir det arbeidsgiver som bestemmer hvor lista må ligge.

Er det forresten flere perfeksjonister enn meg som lurer på om det er lagt skrivefeil bevisst inn i overskriften for å  kontrollere hvor mange av oss pefeksjonister som vil kommentere det? 😄

Anonymkode: 238a6...a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må rydde opp etter de som bare gjør ting akkurat nok.

Hvis alle hadde gitt litt ekstra og gjort alt smart og riktig fra starten av, hadde vi spart ekstremt mye tid på opprydding, omplanlegging, prøve å finne ut hva/hvor det gikk feil og sure telefoner fra kundene.

Så kunne jeg også ha jobba mindre og fått gjort mer. 

Anonymkode: 65c2f...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som leder i en etat i kommunen som driver med saksbehandling foretrekker jeg absolutt kvalitet fremfor kvalitet. Kvalitet sikrer innbyggerne det de har krav på. 

De av mine ansatte som pirker og er perfeksjonister er de jeg gir mest frihet i jobben sin fordi de alltid leverer topp resultat. Det er de som i lønnsforhandlinger lettere for gjennomslag fordi de først og fremst fortjener det, men også fordi etaten ikke vil miste de. Kvalitet går heller ikke alltid på bekostning av kvantitet, men slurv legges raskt merke til og kan tolkes som manglede interesse for arbeidet. De som pirker og er «perfeksjonister» er antagelig de som er mest opptatt av feltet de jobber innenfor og har en genuin interesse for det.

når jeg ansetter et firma privat (renovering, oppussing, vasking, utbygging etc) foretrekker jeg også absoslutt kvalitet fremfor kvantitet. Kvalitet er holdbart. Kvantitet/slurv er ikke i noensinne interesse i det lange løp. 

Anonymkode: db287...997

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er flaut med de som har lav standard på arbeidet sitt, prioriterer ikke kvalitet og bryr seg ikke om hva de leverer så lenge det blir levert.. De synes sikkert jeg er perfeksjonist da. 

Anonymkode: 6e316...a26

Men nå er det jo ikke slik at alt annet enn perfeksjonist er lav standard på levert arbeid. 

Det beste er å finne en mellomting. Godt levert arbeid, og mest effektivt tidsforbruk. Hjelper ikke om arbeidet er plettfritt om det er to uker på overtid. 

Kommer aldri til å glemme den gangen jeg skulle ha et prosjekt med en medstudent. Denne eleven var så opptatt av detaljer og at alt skulle være perfekt, at vi knapt fikk levert. Hn brukte opp nesten hele forberedelsestiden på å tegne en tegning som forklarte noe til temaet, fordi illustrasjonene på nett ikke var gode nok for hn. Ble jo en bra tegning og sikkert litt mer detaljert enn det vi fant på nett, men resultatet ble så vidt bestått fordi resten av teksten var svært mangelfull (jeg hadde ikke sjans i havet på å rekke å skrive alt det alene). Takk gud for at det ikke var en viktig/avgjørende oppgave sånn sett. 

Anonymkode: 52540...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...