Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mye vondt i muskler og sener i håndledd, fingre og lenge opp i armene... Hva kan dette være? Det kommer og går hele tiden. Hvert sånn i 3 år eller noe... Skal høre med legen men ville bare høre her først.. Føles som leddgikt eller noe sånt... Er det noe og få gjort noe med? Eller kan det være sene betennelser? 🤔

Skrevet

Umulig å si utfra det du beskriver, men få det sjekka.

Senebetennelser kan behandles og kureres. Leddgikt kan behandles. 

Om du undrer, er det ikke noe "farlig" å få det sjekka. Har vært utreda for de samme problemene, blei klemt på og deretter ultralyd. Bestill en time, du. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Er du overvektig? 

Anonymkode: 3cb5b...35a

AnonymBruker
Skrevet

Fibromyalgi kanskje?

Anonymkode: 284ab...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Slik begynte det hos meg, har FM nå.

Anonymkode: 8b800...794

Skrevet

Slik har jeg det i hele kroppen,det flytter på seg hele tiden.

Jeg har konstant stive ledd i fingre,tær,nakke,skuldre.

Har fibromyalgi.

AnonymBruker
Skrevet
Rosaullteppe skrev (7 timer siden):

Jeg har så mye vondt i muskler og sener i håndledd, fingre og lenge opp i armene... Hva kan dette være? Det kommer og går hele tiden. Hvert sånn i 3 år eller noe... Skal høre med legen men ville bare høre her først.. Føles som leddgikt eller noe sånt... Er det noe og få gjort noe med? Eller kan det være sene betennelser? 🤔

Ikke gå til legen. Leger kan intet om vondter i ledd. Legen kommer til å sende deg til mr, de finner, gitt at du er over 30 år, helt påregnelig slitasje og så trekker de på skuldrene og sender deg til fysio for opptrening. Gå til en fysioterapeut med en gang. Hen vil se på skjelett, studere musklene dine, gjøre noen øvelser og se på din bevegelighet, sende deg til mr om hen er i tvil om hva dette er og så faktisk ha kompetanse til å si «sånn her gjør vi videre». 

Anonymkode: 54166...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk deg for vitaminmangler, mulig du har d-vitaminmangel. Snakk med legen din. 

Anonymkode: a77fe...947

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Blodprøvene viste lavt d vit og lavt b12 og skyhøye kolesterol tall .. Jeg sprenger skalaen... Skjønner ikke noe. Er tynn og eter ikke mye mat. Spiser vanlig mat.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...