Gå til innhold

Hvordan vet man om man er utsatt for seksuelle overgrep som barn når man ikke kan huske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg har vært utsatt for seksuell overgrep som barn, men kan ikke huske noe. Hvordan kan man vite? 

Grunnen er at jeg var så stille og inneslutta som barn, og de i barnehagen mistenkte noe. Jeg kan selv ikke huske noe om det. Hadde et dårlig forhold til faren min og ville bare være hos mamma. Ville ikke ha noe med pappa å gjøre. 

Kan mamma vite at det har skjedd meg noe uten at hun har sagt noe til meg? Kanskje mamma unngår å si noe. Jeg vet ikke. 

Anonymkode: 57170...f3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste om noen som skrev at de ble utsatt for seksuelle overgrep fra de var 10 mnd gamle, så lurer på hvordan de kan huske så langt tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg føler at jeg har vært utsatt for seksuell overgrep som barn, men kan ikke huske noe. Hvordan kan man vite? 

Grunnen er at jeg var så stille og inneslutta som barn, og de i barnehagen mistenkte noe. Jeg kan selv ikke huske noe om det. Hadde et dårlig forhold til faren min og ville bare være hos mamma. Ville ikke ha noe med pappa å gjøre. 

Kan mamma vite at det har skjedd meg noe uten at hun har sagt noe til meg? Kanskje mamma unngår å si noe. Jeg vet ikke. 

Det er jo svært individuelt hvor mye man husker i barndommen og for hvor langt tilbake. Har du vært i barnehagealder er det ikke engang sikkert du har skjønt at du har blitt utsatt for noe galt. Dermed er det heller ikke sikkert  det har fått konsekvenser for deg.

Selv ble jeg utsatt for jevnlige seksuelle overgrep av en sønnen til en dagmamma i nabolaget som 3-4 åring. Han var ca 15 år. Husker ikke alle detaljer, men husker den ekle stemningen, hva han ba meg om å gjøre, usikkerheten og at det føltes feil. Jeg sa ikke noe hjemme så det er tydelig at han har manipulert meg til å tie stilt. Men husker ikke hva han sa. 
Til slutt fikk mamma likevel sterk mistanke om at noe ikke stemte og det ble avslørt. Husker ikke så mye om hvordan det hele ble håndtert utenom at vi flyttet etter dette.

Jeg har ikke slitt i ettertid etter disse overgrepene på noen måte 

Tror egentlig ikke det vil komme noe godt ut av å grave opp i slike potensielle mørke ting inlovet så lenge etterpå. Det vil jo være umulig å bevise, ihvertfall om du ikke husker det selv.

Plager det deg mye, kan du jo lufte for moren din om den ekle magefølelsen om at noe ubehagelig skjedde, og se hvordan hun reagerer. Men ville aldri valgt å dvele for mye over det.

Anonymkode: a6fad...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...