Gå til innhold

Har fått jobbtilbud fra konsulentbransjen (KPMG), advares mot å takke ja

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har fått tilbud om en fin jobb fra KPMG, som altså er en konsulentjobb, men advares av flere mot å takke ja (blant annet sjefen min) som sier at KPMG har slitt i årevis med mye oppsigelser mv. 

selvom sjansen er veldig liten, lurer jeg på om noen herinne kjenner noe til KPMG og har jobbet der, evt kjenner noen som har jobbet der og vet hva det handler om?

Anonymkode: ff66b...94f

AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett, vet ikke om jeg ville tatt råd om ny jobb fra sjefen din… sier seg litt selv at hvis han/hun er fornøyd med deg så vil han/hun ikke miste deg som ansatt.

Kan hende sjefen din bare snakker ned tilbudet pga egen skjult agenda :)

Anonymkode: 82b5e...aef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

selvom sjansen er veldig liten

Her er 80% uføre, resten er enten på AAP eller har det som eneste mål.

Vi vet ikke hva KPMG er. Spør heller om NAV.

Anonymkode: c6cad...c67

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyutdannet og har bevisst ikke søkt meg inn i KPMG pga hva jeg har hørt folk si om selskapet. Spesielt blant nyutdannede i konsulentbransjen der så har det vært mye snakk om "slavedrift" (antar at det skal tolkes med en humoristisk tone) sammenlignet med andre selskaper. KPMG er med i de fire store, men er visst "nederst" av de fire store. Det er nok en flott plass å starte karrieren pga det er et veldig veletablert selskap, men det er veldig mange som også får nok etter et par år og søker seg videre 

Anonymkode: 635e9...e24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på hva slags type du er. De som lykkes godt i slike store systemer er etter min erfaring personer som er gode på nettverksbygging og å posisjonere seg. Det er sjeldent prestasjonene alene som avgjør om du rykker opp på et sånt sted.

Anonymkode: c377f...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har hørt om KPMG er at folk lett blir utbrent der da det kreves enormt mye av de ansatte.

Anonymkode: 926bc...88f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke direkte erfaring med KPMG, men har vært konsulent i et annet big4 selskap og de er relativt like - og alle sliter med frafall for tiden.

erfaringen fra et big4 selskap er gull verdt når du skal gjøre andre ting senere, og du får et stort nettverk i næringslivet via en sånn jobb.

det negative er mye jobb, korte frister og man kan få beskjed om et nytt oppdrag med frist samme dag kl 15.30. Da må man bare bite tenna sammen, avlyse planer for ettermiddagen og levere iht forventning. 

lønnen er sånn passe på lavere nivåer, men man får en god erfaring å ta med videre og de fleste går videre i veldig godt betalte jobber.

jeg sier go for it, hold ut i 3-4 år og høst fruktene av det resten av ditt arbeidsliv. 

Anonymkode: 05e0a...3c2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har småbarn og må hjem hver dag for å hente i barnehagen, bør du takke nei.

Er du fri til helt å styre din egen tid(jobbe mye) kan du få noen bra, men krevende år. Lærer mye og får mange utfordringer. 
Men du bør være tøff og selvstendig.

Anonymkode: 30b7a...412

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her er 80% uføre, resten er enten på AAP eller har det som eneste mål.

Vi vet ikke hva KPMG er. Spør heller om NAV.

Anonymkode: c6cad...c67

Konstruktivt. La oss se... tror jeg tar en runde på graviditetsforumet og skriver at det er så få gravide her inne. 

Jeg er Siviløkonom med master i finans, og jobber som konsulent i tilsvarende og større selskap. 

Kjenner mange i KPMG som trives godt. Arbeidspresset kan være stort de første årene, men mange liker jo å stå på, og etablere en karriere. Man stiger raskt i grader og lønn. Og er superattraktiv i arbeidsmarkedet videre om man har dette på CV.

KPMG har hatt sine utfordringer de siste årene. Men er et solid selskap som ikke driver og sier opp i hytt og pine. 

Anonymkode: b2367...f23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er stor gjennomtrekk i KPMG her, men kan være et fint springbrett videre til et annet selskap som controller eller lignende. 

Anonymkode: b4bbb...5ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har ikke direkte erfaring med KPMG, men har vært konsulent i et annet big4 selskap og de er relativt like - og alle sliter med frafall for tiden.

erfaringen fra et big4 selskap er gull verdt når du skal gjøre andre ting senere, og du får et stort nettverk i næringslivet via en sånn jobb.

det negative er mye jobb, korte frister og man kan få beskjed om et nytt oppdrag med frist samme dag kl 15.30. Da må man bare bite tenna sammen, avlyse planer for ettermiddagen og levere iht forventning. 

lønnen er sånn passe på lavere nivåer, men man får en god erfaring å ta med videre og de fleste går videre i veldig godt betalte jobber.

jeg sier go for it, hold ut i 3-4 år og høst fruktene av det resten av ditt arbeidsliv. 

Anonymkode: 05e0a...3c2

Hvorfor sliter de med frafall? sier de opp ressurser pga synkende etterspørsel på deres tjenester eller sier folk opp av egen fri vilje?

Ts

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 12.04):

Hvis du har småbarn og må hjem hver dag for å hente i barnehagen, bør du takke nei.

Er du fri til helt å styre din egen tid(jobbe mye) kan du få noen bra, men krevende år. Lærer mye og får mange utfordringer. 
Men du bør være tøff og selvstendig.

Anonymkode: 30b7a...412

hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet

😂

Her er det sikkert mange som bare skriver noe.. Enig i den kommentaren om brukerne her inne. Mange på AAP/dagpenger/uføre.

KPMG hvafornoe?

:fnise:

Anonymkode: a7fbc...c7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 9.45):

Hvorfor sliter de med frafall? sier de opp ressurser pga synkende etterspørsel på deres tjenester eller sier folk opp av egen fri vilje?

Ts

Det er jo første jobb for mange. Man vil prøve noe annet, eller det passer ikke. Mange bruker en slik stilling som et springbrett til en videre karriere.

Oppsigelser har jeg knapt hørt om, da får selskapet et dårlig rykte raskt. Noen permitterte kortvarig under pandemien. Men selskapet jeg jobber i frøs heller alle partnermidler og innførte andre tiltak, med den policy at ingen skulle stå uten jobb før det var høyst nødvendig. 

Anonymkode: b2367...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...