AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #21 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg vet at det er frarådet, men fastlegen min forstår seg ikke på avhengighet, tydeligvis. Han mener at det skal gå fint å bare kutte det ut. Derfor kommer jeg ingen vei. Anonymkode: c3e84...63b Jøss….. Jeg ville bedt om henvisning til en Klinikk som kan veilede og følge opp. Anonymkode: a78bf...fec 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #22 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg vet innmari godt hva sug er, og på mange måter kan det være like ille som abstinens, man føler seg helt desperat. Jeg har det også slik at jeg misbruker opioider når jeg har de, og har noen kjipe dager innimellom når det går tomt, til neste gang jeg får. Innimellom har jeg hatt skikkelig abstinens, men nå har jeg gått igjennom en knallhard benzokutt, og det er mye verre og mer langvarig. Og slik går det, for en forteller jo ikke legen om dette. Jeg har bestemt meg nå for at det må ta slutt, og tro meg du vil ikke bruke så mange år som jeg har brukt på denne elendigheta, tre år er ikke så lenge, plutselig er det gått ti år og mer og du lever ikke fullt og helt du stagnerer på en måte i livet, det er det verste. Du kommer deg ikke videre personlig og menneskelig med tanke på vekst og utvikling, man sitter bare fast i det. Jeg har sluttet på benzo helt for over ti år siden, men nå er det opioid som det må også bli en slutt på, og denne høsten skal det skje. Kanskje vi kunne støttet hverandre her inne, om det er interesse for det. En dag om gangen, og la være å ta den telefonen til legen og be om ny resept. Knallvanskelig, men ingen vei utenom, hvis en ikke vil si det til legen sin. Jeg vil ikke ha problemer med førerkortet, så jeg tar ingen sjanser med det. Anonym i dag, men kan kalle meg for annemy. Anonymkode: b9d0f...136 Jeg ønsker engentlig å si til fastlegen min at han aldri mer skal skrive ut opioider, men jeg får sinnsyke sug etter det innimellom, så derfor vil jeg ha muligheten til å be om ny resept. Det er en forferdelig tankegang, og det er nok derfor jeg har havnet i dette her. Jeg tok min siste tablett for over 50 timer siden, og jeg har egentlig ikke så mye abstinenser, men det er verst psykisk. Jeg føler meg bare tom, og ingenting er det samme når jeg ikke tar Paralgin eller Tramadol. Jeg har ingen tabletter tilgjengelig heller, så jeg kommer meg nok over den verste perioden nå, psykisk og fysisk. Vi kan godt støtte hverandre her inne ja. Har suget etter benzo gått over hos deg? Ts Anonymkode: c3e84...63b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #23 Skrevet 9. mai 2022 Skjønner deg godt. Det er mulig at du alltid vil være fristet. Det er jeg, med lignende bakgrunnshistorie. Du må bare få det ut av livet ditt og ikke ha det tilgjengelig. Legen må ikke skrive ut noe til deg, så hen MÅ vite at hen ikke skal gjøre det. Anonymkode: 369b2...685
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #24 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker engentlig å si til fastlegen min at han aldri mer skal skrive ut opioider, men jeg får sinnsyke sug etter det innimellom, så derfor vil jeg ha muligheten til å be om ny resept. Det er en forferdelig tankegang, og det er nok derfor jeg har havnet i dette her. Jeg tok min siste tablett for over 50 timer siden, og jeg har egentlig ikke så mye abstinenser, men det er verst psykisk. Jeg føler meg bare tom, og ingenting er det samme når jeg ikke tar Paralgin eller Tramadol. Jeg har ingen tabletter tilgjengelig heller, så jeg kommer meg nok over den verste perioden nå, psykisk og fysisk. Vi kan godt støtte hverandre her inne ja. Har suget etter benzo gått over hos deg? Ts Anonymkode: c3e84...63b Det psykiske er jævlig. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lett desperat etter en tablett i veska, skapet osv. Enda jeg visste at det ikke var noe der, for jeg lette dagen før. Og da hadde jeg ikke fysiske abstinenser, kun psykisk. Jeg var så irritert når det sto på som verst, nesten sint. Grusomt. Har vært igjennom flere runder og siste gangen nå så taklet jeg det ganske godt. Jeg sa hadet bra (vi sees igjen) inni meg når jeg tok den siste. Også godtok jeg at det var den siste for denne gangen. Du har min fulle sympati, det er tøft det du nå går igjennom. ❤️ Anonymkode: f0f97...2b9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #25 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 16.24): Det er jo helt forferdelig at en liten operasjon i 2019 skulle gjøre at jeg ikke klarer å tenke på annet enn opioider. Anonymkode: c3e84...63b Kanskje du kan lufte det med fastlegen din? Det må da være mulig å få hjelp❤️ Anonymkode: b7a15...2f2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #26 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det psykiske er jævlig. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lett desperat etter en tablett i veska, skapet osv. Enda jeg visste at det ikke var noe der, for jeg lette dagen før. Og da hadde jeg ikke fysiske abstinenser, kun psykisk. Jeg var så irritert når det sto på som verst, nesten sint. Grusomt. Har vært igjennom flere runder og siste gangen nå så taklet jeg det ganske godt. Jeg sa hadet bra (vi sees igjen) inni meg når jeg tok den siste. Også godtok jeg at det var den siste for denne gangen. Du har min fulle sympati, det er tøft det du nå går igjennom. ❤️ Anonymkode: f0f97...2b9 Ser den! Jeg leter også i skuffer og skap hele tiden, enda jeg vet at jeg ikke har mer. Jeg er så psykisk avhengig at det faktisk ikke er mulig at jeg har glemt noen tabletter et sted😂 Hvor lenge siden er det du hadde din siste runde? Har det gått fint? ❤️ Jeg ønsker jo å kunne si hadet bra for godt, men jeg vet også inni meg at det aldri er en siste runde med opioider! Anonymkode: c3e84...63b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #27 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser den! Jeg leter også i skuffer og skap hele tiden, enda jeg vet at jeg ikke har mer. Jeg er så psykisk avhengig at det faktisk ikke er mulig at jeg har glemt noen tabletter et sted😂 Hvor lenge siden er det du hadde din siste runde? Har det gått fint? ❤️ Jeg ønsker jo å kunne si hadet bra for godt, men jeg vet også inni meg at det aldri er en siste runde med opioider! Anonymkode: c3e84...63b Første, andre og tredje runden trodde jeg oppriktig at det var hadet bra for godt. For det var jo meningen. Nå tenker jeg at det kommer tilbake, også klarer jeg å vente tålmodig og bare det er jo en seier. Men det var langt dit for min del. Siste runde hadde jeg i januar og jeg er så stolt av meg selv for at jeg klarte å si hadet/på gjensyn også "glemme" det. Så denne gangen har det gått veldig fint. Jeg er på en måte roligere når jeg vet at en gang i fremtiden, så kommer det en ny runde. Selv om det mest sannsynlig er lenge til. Anonymkode: f0f97...2b9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #28 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Første, andre og tredje runden trodde jeg oppriktig at det var hadet bra for godt. For det var jo meningen. Nå tenker jeg at det kommer tilbake, også klarer jeg å vente tålmodig og bare det er jo en seier. Men det var langt dit for min del. Siste runde hadde jeg i januar og jeg er så stolt av meg selv for at jeg klarte å si hadet/på gjensyn også "glemme" det. Så denne gangen har det gått veldig fint. Jeg er på en måte roligere når jeg vet at en gang i fremtiden, så kommer det en ny runde. Selv om det mest sannsynlig er lenge til. Anonymkode: f0f97...2b9 Kan jeg spørre hva som gjorde at du ble avhengig første gangen? Det er veldig bra at forholder deg rolig til det! Jeg hadde min tredje runde i 2020. Da bråseponerte jeg i september, etter en intens bruk av Tramadol. Det var noen helt forjævlige uker, men etter det gikk det veldig bra. Jeg tenkte faktisk ikke noe særlig på opiater før i august 2021. Da fant jeg en Paralgin hjemme hos foreldrene mine, og da var det på’an igjen. Hadde jeg visst på forhånd at det kun skulle én tablett til for vippe meg av pinnen, så hadde jeg ikke tatt den. Ikke hadde jeg bohov for den heller. Men det gir meg håp at jeg klarte meg i nesten et år uten. Suget var heller ikke tilstedeværende. Anonymkode: c3e84...63b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #29 Skrevet 9. mai 2022 Jeg røykte litt heroin i ungdommen, og nå 30 år etter er jeg fortsatt sugen på opioider. Jeg blir fristet hvis jeg skulle komme over en Tramadol eller to. Anonymkode: 798e9...faf
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #30 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg røykte litt heroin i ungdommen, og nå 30 år etter er jeg fortsatt sugen på opioider. Jeg blir fristet hvis jeg skulle komme over en Tramadol eller to. Anonymkode: 798e9...faf Huff.. 😯 Det er jo fint om man klarer å holde seg unna, men jeg ønsker virkelig ikke å ha et sug etter opioider for resten av livet. Anonymkode: c3e84...63b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #31 Skrevet 9. mai 2022 Måtte på avrusning i ettår å få byttet tankegangen å få støtte 🤪 men lever ett bra liv nå er akkurat der jeg vill være i livet å setter enda like stor pris på å være helt rusfri🥰 4 år er det nå 🙂 avrusningen var tøff men så god , gode mennesker som kun ville meg det beste å har lært så masse om meg selv og om hva rus gjør med kroppen å hode 🙂 de periodene jeg ikke var abstinent var det nesten som ferie haha hadde ettpar møter om dagen å hadde det kjempe kult med de andre som var innlagt å de ansatte hele dagen. Var en liten avdeling bare får kvinner vi var 7 stykker å de fleste er enda rusfri 🙂 var mest benzo å alkohol så abstinensene kom vær 3 mnde som en kule men ble mildere å lettere får vær omgang🙂 tenker sjeldent på rus nå å jeg tenker ikke på det på med noe savn lenger 🙂 første jeg fikk beskjed om var at jeg romantiserte rusen skjønte ikke bæret av hva de mente der å da men nå gjør jeg det 😅 beste tipset mitt fikk jeg av kompisen min det er å drøye det. Tenk får deg selv i morgen klokken 10 vist det er helt nødvendig kan jeg ta. Men klokke 10 igjen snur du den til klokken 10 i kveld. Husk å tenk at du trenger det ikke med engang du kan drøye det. Etter vært har du drøyd deg gjennom det😅 på midt verste når jeg skulle stikke fra avrusningen skulle jeg bare drøye det til morgen på morgen skulle jeg bare drøye det til kvelden osv osv plutselig var det over da fant jeg ut av at jeg kunne gjøre det vær gang så lenge noen hjalp meg å minne meg på å drøye det 🙂 håper det kan funke får deg også å vist ikke så håper jeg du finner noe annet🙂 husk å be om hjelp er avrusning helt uaktuelt så spør noen du stoler på om de kan hjelpe å gjerne si I fra hva som du hadde likt at de sier eller gjør 🙂 husk det er mange som er syke å har fått medisin av lege som har gjort dem avhengi på avrusning Anonymkode: e6897...b75 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #32 Skrevet 10. mai 2022 Når dere sier dere er avhengige av Tramadol/PF - hvor mye om dagen er det snakk om? Jeg har en kronisk sykdom som gjør det helt nødvendig med sterke smertestillende, men har jo merket at jeg trenger en dose (1-2 PF) de dagene jeg ikke har smerter også. Skumle greier Anonymkode: 81feb...0a5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #33 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 16.29): Fristelsen blir gradvis mindre over tid hvis man holder seg unna. Var heroinavhengig i 3-4 år, men nå 10 år senere kjenner jeg ikke på suget lengre. Anonymkode: df863...d19 Skikkelig sterkt gjort! Jeg kjenner deg ikke men, jeg er veldig stolt av deg 💪👏♥️ Anonymkode: 554d8...425 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #34 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når dere sier dere er avhengige av Tramadol/PF - hvor mye om dagen er det snakk om? Jeg har en kronisk sykdom som gjør det helt nødvendig med sterke smertestillende, men har jo merket at jeg trenger en dose (1-2 PF) de dagene jeg ikke har smerter også. Skumle greier Anonymkode: 81feb...0a5 Jeg tar rundt åtte PF om dagen. Tramadol gir mer rus enn PF, så derfor tar jeg færre tramadol. ts Anonymkode: c3e84...63b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #35 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kan jeg spørre hva som gjorde at du ble avhengig første gangen? Det er veldig bra at forholder deg rolig til det! Jeg hadde min tredje runde i 2020. Da bråseponerte jeg i september, etter en intens bruk av Tramadol. Det var noen helt forjævlige uker, men etter det gikk det veldig bra. Jeg tenkte faktisk ikke noe særlig på opiater før i august 2021. Da fant jeg en Paralgin hjemme hos foreldrene mine, og da var det på’an igjen. Hadde jeg visst på forhånd at det kun skulle én tablett til for vippe meg av pinnen, så hadde jeg ikke tatt den. Ikke hadde jeg bohov for den heller. Men det gir meg håp at jeg klarte meg i nesten et år uten. Suget var heller ikke tilstedeværende. Anonymkode: c3e84...63b Det startet med en sykdom, så fikk jeg utskrevet Tramadol som ikke virket mot smertene. Så fikk jeg Oxynorm og da var det gjort. Jeg tok veldig høye doser og når jeg skulle trappe ned så klarte jeg ikke det. Kjøpte også illegalt da desperasjonen ble for stor. Innimellom så kan jeg drømme om Oxy-rus, ahh så godt det er. Jeg har kun fått Paralgin Forte og Tramadol de siste årene, men jeg sluker det også. Etter jeg ble avhengig så må jeg ha ganske høye doser før jeg merker en ruseffekt av svake opiater, så en 100 pk forsvinner fort. Så får jeg heller gå med smerter de neste månedene. Men nå går det greit mtp psykiske suget å gå uten og det er godt. Første runden, da det var helt krise, så fikk jeg god hjelp fra TSB. Anonymkode: f0f97...2b9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #36 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det startet med en sykdom, så fikk jeg utskrevet Tramadol som ikke virket mot smertene. Så fikk jeg Oxynorm og da var det gjort. Jeg tok veldig høye doser og når jeg skulle trappe ned så klarte jeg ikke det. Kjøpte også illegalt da desperasjonen ble for stor. Innimellom så kan jeg drømme om Oxy-rus, ahh så godt det er. Jeg har kun fått Paralgin Forte og Tramadol de siste årene, men jeg sluker det også. Etter jeg ble avhengig så må jeg ha ganske høye doser før jeg merker en ruseffekt av svake opiater, så en 100 pk forsvinner fort. Så får jeg heller gå med smerter de neste månedene. Men nå går det greit mtp psykiske suget å gå uten og det er godt. Første runden, da det var helt krise, så fikk jeg god hjelp fra TSB. Anonymkode: f0f97...2b9 Da har vi det ganske likt. Jeg må også opp i høye doser for å få rus av Paralgin. Har som regel fått utskrevet 100 pk de siste månedene, men de holder aldri så lenge at det er «innafor» å be om ny resept. Jeg må ofte prøve å spare på tablettene, men det innebærer kjipe dager. Jeg får neppe kjøpt noe illegalt hvor jeg bor, så det gjør det lettere å holde seg unna. ts Anonymkode: c3e84...63b
Slipses Skrevet 10. mai 2022 #37 Skrevet 10. mai 2022 Håper dere som ruser dere på paralgin forte fjerner paraceten før dere inntar. Ikke moro å få ødelagt leveren.
Gjest ChaseDurer Skrevet 10. mai 2022 #38 Skrevet 10. mai 2022 Slipses skrev (11 minutter siden): Håper dere som ruser dere på paralgin forte fjerner paraceten før dere inntar. Ikke moro å få ødelagt leveren. Går d an å fjerne Paraceten da? Det er jo tabletter med både Paracet og Kodein(Morfin) i seg
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #39 Skrevet 10. mai 2022 ChaseDurer skrev (16 minutter siden): Går d an å fjerne Paraceten da? Det er jo tabletter med både Paracet og Kodein(Morfin) i seg Det går an ja.. men best er vel å ikke ta det i det hele tatt.. Anonymkode: 41155...c38
Rosatoast Skrevet 10. mai 2022 #40 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 1.38): Jeg har siden 2019 vært avhengig av opioider fire ganger. Det har vært Tramadol og Paralgin Forte. Etter noen måneders bruk har jeg som regel bråseponert, noe som har vært helt vanvittig ubehagelig. I dag tok jeg den siste tabletten med Paralgin, og jeg kjenner at jeg gruer meg til de kommende dagene/uken. Poenget er jeg har kjent et sug etter opiater nå i tre år, selvom jeg har vært månedsvis og år uten. Vil det alltid være sånn? Jeg hadde aldri prøvd vanedannende medikamenter før en operasjon i 2019, men nå skal det ingenting til før jeg faller for fristelsen. Jeg ønsker å kunne glemme opiater helt, men det er vanskelig. Er det noen som har erfaring? Anonymkode: c3e84...63b Du er avhengig og avhengigheten kommer du alltid til å ha symptomer på. Akkurat som alle andre rusavhengige, og det må du jobbe med. Når du kjenner på sug, prøv å finne ut hvorfor du kjenner på det - ubehagelige følelser? Kjedsomhet? .. Du burde søke deg inn i rusbehandling for å få den hjelpen og veiledningen du trenger. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå