Gå til innhold

abort

Gjest Gjest_trist_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trist_*
Skrevet

Jeg har en trasig dag i dag....

Etter to velskapte barn, fikk jeg beskjed om at kroppen min ikke tåler flere svangerskap.

Nå har vi hatt maks uflaks. Kondomen sprakk, og angre pillen ble tatt dagen etter. Likevel har jeg blitt gravid! Er det mulig? Jeg kan ikke tro at det er sant.

Abort er eneste utvei... Hvordan gjøres det? Er det lenge å vente? Kan jeg velge mellom pille og utskraping? Blir man fysisk syk etterpå?

Hilsen meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, dette var triste greier :klem:

Du kan selv velge hvilken abortform du vil ha. Etter inngrep blir du ikke dårlig etterpå. Med pille kan du føle ubehag, siden "alt" skal ut. Du får gjort det rimelig kjapt etter at du har vært hos fastlegen som henviser deg videre.

Har ikke gjort det selv, men har en venninne som har vært gjennom inngrep.

Lykke til.

Skrevet

Hei,jeg kom i en situasjon i fjor der jeg måtte ta abort,og innen 9 uker kan du få abortpillen.

Jeg tok den og den fungerte kjempegreit,ikke smerter,ikke noen leger som tukler med underlivet ditt,du får være hjemme,ikke store smerter og det er mye bedre med medisinsk abort enn utskrapning.

Og for meg personlig så var det veldig viktig for meg at det nettopp ikke var noen som utførte aborten på meg,men at det var mitt valg og det var jeg som puttet pillen i munnen.

Så jeg kan absolutt anbefale abortpillen når man må ta en slik avgjørelse.

Ei jeg kjenner måtte også ta vekk i juli i år,hun tok utskrapning i narkose på sykehuset og hadde de voldsomme smertene i mange dager etterpå.

For mange år siden hadde jeg en spontanabort hjemme og det var helt grufult i forhold til å få den abortpillen.

Jeg tok pillen sammen med en sykepleier på sykehuset,reiste rett hjem og tok de andre barna med på badestranden.

SÅ absolutt ja,ta abortpillen.

Skrevet
Ei jeg kjenner måtte også ta vekk i juli i år,hun tok utskrapning i narkose på sykehuset og hadde de voldsomme smertene i mange dager etterpå.

Det der er nok veldig individuelt. Da jeg hadde utskrapning i august i år, så hadde jeg slettes ikke spesielt vondt i dagesvis. Jo, rett etterpå da jeg våknet opp + noen timer etterpå så var det skikkelig ubehagelig. Men ikke noe som smertestillende ikke tok .

Jeg hadde ikke noen negative erfaringer med utskrapning, og ville heller gjort det enn abort vha piller. Dette fordi jeg har hørt om flere kvinner som likevel ender opp til utskrapning fordi ikke alt kommer ut.

Skrevet

Hei!

Huff, jeg føler med deg. Ikke et lett valg du skal ta.

Jeg har jobbet på gyn avd, og min erfaring derfra er at det er mindre komplikasjoner med medisinsk abort enn ved et inngrep. Noen har imidlertid hatt rielignende sammentrekninger av livmoren når embryoet skal ut. Dette er individuelt. Har også opplevd at noen har hatt utskrapning, men har kommet tilbake på avd fordi det var noe igjen i livmoren, og måtte ha en ny utskrapning.

Jeg synes du skal ta kontakt med din fastlege og få en henvisning til gyn pol for en vurdering. Der jeg jobbet var det prosedyren, men det vet legen din.

Håper jeg har vært til litt hjelp. Lykke til!

Skrevet
:klem: uff har vært der selv, men det går over etterhvert. :hjertesmil:
Skrevet

Huff for en trist situasjon... :klem:

Vil bare si at jeg i sommer gjennomgikk en klinisk abort, og at jeg er veldig glad for at jeg fikk det. Null vondt og ingen problemer i ettertid. Da jeg våknet etter en 15 min lang narkose var jeg "ferdig" med det.

Ønsker deg lykke til uansett hva du ender opp med....

Skrevet

Ville bare gi deg en :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...