Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Etter kreftbehandling (cellegift) kom jeg i tidlig overgangsalder som 35 åring. Ble erklært steril, og satt på Trisekvens. Gikk på det fast i tre år, så måtte jeg slutte for en periode i to omganger. I omgang to ble jeg mot alle odds gravid. 39 år gammel, men ny partner, ikke samboere. Hadde tatt to covidvaksiner da fosteret ble oppdaget på kreftkontroll, gikk helt i panikk, og fortet meg å ta abort i uke 9, bare to dager etter jeg fikk vite om graviditeten. Angret umiddelbart, og nå har vi prøvd å få til en ny i et helt år. Gynekologen min sier at jeg fremdeles er steril, men at man nesten bare må se hva som skjer. Ingen hensikt å ta blodprøver. Jeg har bikket 40 nå. Blir mer og mer deprimert for hver mens jeg får, og hater meg selv for aborten. Hadde jeg blitt tatt mer seriøst for oppfølging om jeg og kjæresten var samboere? Kun for å vite hvordan ståa er. Ikke ute etter noe kunstig befruktning eller donor. 

Noen med tips? 

Anonymkode: fe2c7...a16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tips men masse klemmer ❤️ Ikke bearbeid deg for hardt mtp aborten, det har skjedd og mer kan du ikke gjøre, du fortjener ikke å ha så dårlig samvittighet!

Anonymkode: ceb43...0db

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis både prøverør og donor er uaktuelt er det vel ikke noe annet å gjøre enn å se hva som skjer? 

Anonymkode: 7c4e9...578

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis både prøverør og donor er uaktuelt er det vel ikke noe annet å gjøre enn å se hva som skjer? 

Anonymkode: 7c4e9...578

Skulle gjerne visst om jeg har egg på lager, om hormonene er som de skal, og vite om jeg i det heletatt har eggløsninger osv.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ingen tips men masse klemmer ❤️ Ikke bearbeid deg for hardt mtp aborten, det har skjedd og mer kan du ikke gjøre, du fortjener ikke å ha så dårlig samvittighet!

Anonymkode: ceb43...0db

Takk❤️ Skjønner ikke hva jeg tenkte på.. Hadde nok endt annerledes om vi fant det ut tidligere, og hadde rukket å undersøke den lille. Dette var i perioden vaksinene tok livet av folk, og gravide ikke skulle vaksineres i første trimester. Jeg tok vaksine rett ved unnfangelse og i uke 8. Hadde i hvertfall kunnet droppe vaksine nr 2 om jeg visste..

Skrevet

Da slapp jeg å være anonym 😄

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skulle gjerne visst om jeg har egg på lager, om hormonene er som de skal, og vite om jeg i det heletatt har eggløsninger osv.. 

Hormonene er vel overhodet ikke som de skal når du er i tidlig overgangsalder? Og du har ikke eggløsning.

Anonymkode: 9b7b4...5bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan du ikke gå til en annen gyn og få en second opinion da? Det du lurer på er jo ting som går an å finne ut av, så rart den du går til nå ikke vil hjelpe med å finne ut av det og bare har en vifårventeåse-holdning...

Stor klem til deg❤️

Anonymkode: 8252f...161

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hormonene er vel overhodet ikke som de skal når du er i tidlig overgangsalder? Og du har ikke eggløsning.

Anonymkode: 9b7b4...5bb

Er det jeg ikke vet! Det var sånn rett etter kreftbehandling, men ble jo gravid alikevel. Satte tydeligvis igang igjen. Skulle visst hvordan til er nå i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå privat. Og hvorfor ikke donor?

Anonymkode: 7abe3...b8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke gå til en annen gyn og få en second opinion da? Det du lurer på er jo ting som går an å finne ut av, så rart den du går til nå ikke vil hjelpe med å finne ut av det og bare har en vifårventeåse-holdning...

Stor klem til deg❤️

Anonymkode: 8252f...161

Synes ikke selv jeg har tid til å vente på hva som skjer.. Så ja, burde nok det! For den eventuelle lille som dukker opp også. 
Takk for klem ❤️ Sender en i retur 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå privat. Og hvorfor ikke donor?

Anonymkode: 7abe3...b8b

Fått inntrykk av at det er veldig vanskelig og tidkrevende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...