AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Noen som har klart å fortsette vektnedgang selvom man er gravid? Anonymkode: 052a5...478
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Hvorfor i all verden er du interessert i det? Det er frarådet fordi det kan påvirke fosteret negativt. Anonymkode: a9138...933
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor i all verden er du interessert i det? Det er frarådet fordi det kan påvirke fosteret negativt. Anonymkode: a9138...933 Det er ikke alltid frarådet nei. Når man er overvektig er det bare gunstig å gå ned TRYGT og kontrollert Anonymkode: 052a5...478 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alltid frarådet nei. Når man er overvektig er det bare gunstig å gå ned TRYGT og kontrollert Anonymkode: 052a5...478 Men da foreslår jeg at du tar dette med en lege istedenfor på et forum. Anonymkode: 4ff13...09f 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men da foreslår jeg at du tar dette med en lege istedenfor på et forum. Anonymkode: 4ff13...09f Spørr om andres erfaringer, det må da være lov. Er nok ikke den eneste i samme situasjon. Anonymkode: 052a5...478
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 På en måte er du faktisk den «eneste i samme situasjon» fordi ingen andre her på kvinneguiden sitt forum er lik deg, vet historikken din osv. å be om hjelp, råd, erfaringer og faktisk høre på dem er farlig når du er gravid, det er som du selv sier trygt på en kontrollert måte når det er nødvendig, men kontrollert vil si å få hjelp av sin lege/ ernæringsfysiolog, ikke noen random kvinner på et forum som ikke har noen forutsetninger for å faktisk hjelpe deg. Tenk litt lenger på barnet ditt og hva det fortjener, det er ikke råd på et internettforum. Det er hjelp fra lege. Anonymkode: 134ff...fc6 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Lurer på det samme! Jeg er svært overvektig og ble gravid litt før planlagt. Anonymkode: 586ee...106
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Ikke aktivt gå ned i vekt, men spise sunnere/sunt, kutte ut godteri og moderere kraftig på sukker. Bli mer i aktivitet hvis du er inaktiv nå. Anonymkode: 60bf9...75f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lurer på det samme! Jeg er svært overvektig og ble gravid litt før planlagt. Anonymkode: 586ee...106 Snakk med lege Anonymkode: 0a7d6...733 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 Tror det viktigste er å gå opp så lite som mulig. da bruker baby av fettreserver på kroppen. Jobbe for å spise sunt og variert, og ikke spise for mye. Selv har jeg kun gått opp 2 kg og er over halvveis. Jeg spiser stort sett faste måltider frokost, lunsj og middag. har nå supplert med mellommåltid kl 10 og evt kveld med noe frukt Kveldsmat ser jeg kun på som ekstra kcal. Har lest et sted at slanking lager noen hormoner som ikke er så bra for utvikling, har ikke kilde så kanskje det er feil. Anonymkode: 658d2...efa
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det viktigste er å gå opp så lite som mulig. da bruker baby av fettreserver på kroppen. Jobbe for å spise sunt og variert, og ikke spise for mye. Selv har jeg kun gått opp 2 kg og er over halvveis. Jeg spiser stort sett faste måltider frokost, lunsj og middag. har nå supplert med mellommåltid kl 10 og evt kveld med noe frukt Kveldsmat ser jeg kun på som ekstra kcal. Har lest et sted at slanking lager noen hormoner som ikke er så bra for utvikling, har ikke kilde så kanskje det er feil. Anonymkode: 658d2...efa Det er vel også dumt med slanking under graviditet fordi det samler seg mye gifter i kroppsfettet. Når mor da slanker seg så går kroppsfettet hennes til å lage babyen og babyen blir utsatt for alle de farlige stoffene i fettet som kommer konsentrert inn til barnet? Anonymkode: 9119d...85b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men da foreslår jeg at du tar dette med en lege istedenfor på et forum. Anonymkode: 4ff13...09f Kan vel ikke du bestemme. Et forum er jo til for å nettopp utveksle erfaringer, tips, råd etc. Så foreslår at du logger av. Anonymkode: 8c05c...c1c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Kan vel ikke du bestemme. Et forum er jo til for å nettopp utveksle erfaringer, tips, råd etc. Så foreslår at du logger av. Anonymkode: 8c05c...c1c Og der gikk poenget rett over hodet ditt, gitt. Anonymkode: 4ff13...09f 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 Vet om ei som slanket seg under graviditet (lavkarbo) og den fødselen ble helt jævlig for hun. Hun fikk beskjed om at det var pga slankingen faktisk. Anonymkode: a91ea...b8f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Anbefales ikke å gå ned, kun å gå opp minst mulig. Det sier både jordmor, lege og ernæringsfysiolog. Spis normalt og variert, og få inn trim hver dag. Anonymkode: 6157a...41e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet om ei som slanket seg under graviditet (lavkarbo) og den fødselen ble helt jævlig for hun. Hun fikk beskjed om at det var pga slankingen faktisk. Anonymkode: a91ea...b8f Skal ikke tro alt du hører..... Anonymkode: 4ba54...a4d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 Jeg er selv overvektig og gravid, såpass høy bmi at jeg får ekstra oppfølging på sykehuset. Har fått beskjed om å prøve å gå opp minst mulig, men ikke gå ned i vekt. Fokuset er at jeg skal få i meg vanlig sunn mat og bevege meg litt hver dag. Jeg er straks i 3 trimester og har gått opp 6kg, legen var veldig fornøyd med det. Anonymkode: 18320...198 1
Sofakona Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 Hvorfor vil du gå ned i vekt når du er gravid? Du bærer på et barn...håper du ikke vil gå ned i vekt pga utseende og at du vil nå ha en tynn kropp. Jeg gikk ned 10 kg når jeg var gravid pga sykdom jeg har..fy søren jeg hatet det. Og pga ble lin datter født 1 mnd for tidelig. Om du skal gå ned i vekt pga du er eventuelt overvektige..snakk med din lege...men for all del nå skal du ta vare på barnet i magen din... ikke kropps formen din..den kan du tenke på når barnet er født
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet om ei som slanket seg under graviditet (lavkarbo) og den fødselen ble helt jævlig for hun. Hun fikk beskjed om at det var pga slankingen faktisk. Anonymkode: a91ea...b8f Lurer på hvilke evner de har som kan se at den fødselen ikke hadde blitt vanskelig om hun ikke gikk ned i vekt. Anonymkode: 0a7d6...733 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lurer på hvilke evner de har som kan se at den fødselen ikke hadde blitt vanskelig om hun ikke gikk ned i vekt. Anonymkode: 0a7d6...733 Lurer jeg også på.. de sier jo også at fødsel kan bli vanskeligere for overvektige. Anonymkode: 586ee...106 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå