AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Hvordan var de som person? Var de av den typen som lett stresset (typ dro på flyplassen 3timer før flyet gikk) lett ble sint og bannet for den minste ting? Anonymkode: 2a80f...d8b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Med mindre personen røykte som en pipe og var veldig overvektig så lurer jeg på hvordan de var Anonymkode: 2a80f...d8b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Røykte og drakk en del. Anonymkode: b687d...d14 1
Kvinne_med 3 barn Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan var de som person? Var de av den typen som lett stresset (typ dro på flyplassen 3timer før flyet gikk) lett ble sint og bannet for den minste ting? Anonymkode: 2a80f...d8b Min far fikk første infarkt som 42-åring. Har hatt flere og blokket ut årer noen ganger. Han er en lettstresset person ja, typen er tidlig ute, veldig pliktoppfyllende på jobb inntil han ble pensjonist osv, men ikke typen banner for hver minste ting. Han røkte/røyker også da, høyt blodtrykk og slikt, det bidrar jo helst mer negativt enn personlighet tror jeg😅 Tenker du det har noe mer personlighet å gjøre, det å få hjerteinfarkt i ung alder? Stress er jo uansett definitivt en trigger vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Slank, trente mye. Stort ansvar på jobb med mye stress. Hjerteinfarktet kom mens han var ute på joggetur, og han døde der og da i en alder av 58. Røykte ikke og var måteholden med alkohol. Anonymkode: b4156...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Dame, 52, bonde, avholdskvinne og ikke røyk. Anonymkode: c353c...017
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Oi, jeg kjenner flere, en som var i begynnelsen av 50 årene, godt trent frisk og fin. Hjerteinfarkt ut av det blå, døde faktisk av korona noen år etter første infarkt. Så kjente jeg en slank og trent mann i slutten av 30 årene som døde av hjerteinfarkt mens han sov. Så var det en kollega som havnet inn med symptomer når han var 29, han har hatt flere infarkt, han er og slank og sporty. Ja og så kjenner jeg ei som fikk første infarkt som 56 åring. Hun er tynn men usunn, lever på drittmat, hatt diabetes halve livet og lever ikke deretter, men formen er god til tross for at helsa skranter. Anonymkode: 1ab07...60f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Jeg (kvinne 52) hadde mitt første hjerteinfarkt da jeg var 41 år og senere ett til da jeg var 46. Normal livsstil, går tur hver dag med hund i over 20 år, har et relativt aktivt yrke, ikke spesielt stresset av meg, røyker ikke og drikker (u)normalt lite alkohol. Anonymkode: 5922f...367
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Oi, jeg kjenner flere, en som var i begynnelsen av 50 årene, godt trent frisk og fin. Hjerteinfarkt ut av det blå, døde faktisk av korona noen år etter første infarkt. Så kjente jeg en slank og trent mann i slutten av 30 årene som døde av hjerteinfarkt mens han sov. Så var det en kollega som havnet inn med symptomer når han var 29, han har hatt flere infarkt, han er og slank og sporty. Ja og så kjenner jeg ei som fikk første infarkt som 56 åring. Hun er tynn men usunn, lever på drittmat, hatt diabetes halve livet og lever ikke deretter, men formen er god til tross for at helsa skranter. Anonymkode: 1ab07...60f Er det større sjanse for hjerteinfarkt om man er trent og tynn enn tynn, men utrent? Anonymkode: 2a80f...d8b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Slank, sunt kosthold, trener mye, røyker ikke, drikker lite og lite stress. Men med hjertesykdom i familien. Anonymkode: c9452...c01
Vera Vinge Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Faren min fikk hjerteinfarkt da han var i midten av 50-årene. Slank, trente regelmessig og levde sunt. Det skjedde da han var ute og løp. Alt gikk heldigvis bra. Men det er hjertesykdom i familien, hvor bl.a. hans mor hadde det samme ganske tidlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Hjerteinfarkt tidlig 50-årene. Røyking var nok utløser. Sluttet med røyking etter hjerteinnfarktet. Hjertestans 61 og invalid etter det. Død 63. Trente hver uke og gikk daglige turer. Drakk jevnlig et vinglass og var overvektig. Foreldrene levde til de var 83 og 87 til tross for røyking siden barndommen av. Anonymkode: 19b11...107
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Ikke infarkt, men falt om med hjertestans(venrtikkelflimmer) som (nesten)57-åring. Dårlig livsstil, 35 år med røyk og lett for å stresse ja. Bare utrolig dritflaks at jeg overlevde og ikke fikk større men i ettertid. Så ta vare på helsa folkens. Anonymkode: 84e6c...bbd 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan var de som person? Var de av den typen som lett stresset (typ dro på flyplassen 3timer før flyet gikk) lett ble sint og bannet for den minste ting? Anonymkode: 2a80f...d8b Nei. En var rett over 40, aktiv idrettsutøver med vaskebrettmage og hele pakka, veldig rolig og laid back fyr, aldri hørt ham være stresset eller sint. Den andre var rett under 40, glad i god mat og vin, litt overvektig, men trener flere ganger i uka. Alltid blid og ekstremt rundt i kantene, men jobbet alt, alt for mye. Anonymkode: b8716...0dc
Lola-Montez Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 Husker ikke hvor gammel han var når han døde men tipper rundt 40 isch, men han var en rolig og sindig type, røykte og drakk litt, og sikkert ikke det beste kostholdet, men levde normalt. Skulle bare hjem og skifte før han for til legen, ble funnet død hjemme da ingen fikk kontakt me han. Så om du er dårlig og er på vei til legen, ikke bry deg om hva du har på deg.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det større sjanse for hjerteinfarkt om man er trent og tynn enn tynn, men utrent? Anonymkode: 2a80f...d8b Det har jeg ingen ide om men det er jo rart at unge menn som er relativt godt trente bare ramler om... Men man legger kanskje mer merke til det da, jeg vet ikke. Noen er jo bare uheldige med genene og. Anonymkode: 1ab07...60f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 Vera Vinge skrev (7 timer siden): Faren min fikk hjerteinfarkt da han var i midten av 50-årene. Slank, trente regelmessig og levde sunt. Det skjedde da han var ute og løp. Alt gikk heldigvis bra. Men det er hjertesykdom i familien, hvor bl.a. hans mor hadde det samme ganske tidlig. Hvorfor er det så mange som får hjerteinfarkt mens de er ute å jogger? Anonymkode: 2a80f...d8b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Faren til min mann døde av det når han var 63 år. Forholdsvis sunn, men hjertesykdom ligger vist i familien og min mann forventer å dø rundt samme alder sier han. Håper det ikke stemmer, men han er ganske usunn så... Anonymkode: ba36d...cea
Vera Vinge Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er det så mange som får hjerteinfarkt mens de er ute å jogger? Anonymkode: 2a80f...d8b Hjertet jobber jo veldig hardt akkurat da, så hvis det allerede er sykt, er det jo lett å tenke seg at det kan bli for mye. Det betyr ikke at det er negativt å løpe eller være i god form. Tvert i mot er god fysisk form bra når det gjelder å forebygge en del sykdommer. Men faren min gikk jo rundt med et sykt hjerte uten å vite det, så det var jo ikke bra. Men husker legene sa da han skulle bygge seg opp igjen, at det var positivt at han var godt trent i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå