Gå til innhold

Er det okei å ikke ville ha barn…?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har rundet 30 år og følelsen om å ville få barn har aldri kommet. 

Jeg har hatt et røft liv, men endelig nå har jeg muligheten til å endelig få stabilitet. Er så redd for at et barn ikke vil passe min livsstil eller energi.

Jeg kan jo heller ikke få barn fordi jeg begynner få dårlig tid…? Om barnet ikke er 100% ønsket, så har jeg heller ikke lyst å utsette et barn for det… er jo et liv det er snakk om!

Anonymkode: da047...fa1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det okei å ikke få barn.

Anonymkode: 21c8b...84f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Ikke få barn dersom du ikke ønsker det.

Anonymkode: 021c5...fbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er okei. Å få barn er noe som i mine øyne bør være et nøye gjennomtenkt valg, eller langvarig ønske, med vekt på om man har ressursene til det. 

Anonymkode: e90a9...316

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt et røft liv, men endelig nå har jeg muligheten til å endelig få stabilitet. Er så redd for at et barn ikke vil passe min livsstil eller energi.

Jeg kan jo heller ikke få barn fordi jeg begynner få dårlig tid…? Om barnet ikke er 100% ønsket, så har jeg heller ikke lyst å utsette et barn for det… er jo et liv det er snakk om!

Nei, det er strengt forbudt. Mange kvinner sitter i fengsel fordi de nekter å føde barn. 

Anonymkode: 819ec...5a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er fullstendig ok. Valget om å få barn er jo faktisk noe du må vie livet ditt til, du må sette en liten skapnings behov over dine egne. Det er ikke noe man burde gjøre fordi man føler seg presset eller stresset inn i det. Om du senere ønsker barn og du ikke kan få et selv kan du jo bare adoptere eller ta inn fosterbarn. Om du er kvinne kan du også fryse ned dine egne egg bare sånn i tilfelle du er redd du en dag endrer mening.

Om det er barn eller partner tar det også mye energi å prioritere noen du ikke er vandt til å ha i din daglige rutine. Om du føler du ikke har verken lysta eller energien så er ikke det noen skam.

Anonymkode: 453d9...d51

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt Okey, og du har uansett god tid på deg. Ingen grunn til å stresse med barn 

Anonymkode: 04c3c...12d

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke få barn bare fordi det er «forventet». Man skal få barn fordi man VIL ha barn. Vil man ikke ha barn så er det helt i orden og ikke noe noen har noe med å gjøre. 
ang alder, 30 år, du har da mange år igjen på å få barn. Det kan bli vanskeligere med tiden ja, men noen folk får da barn til de bikker 40 og vel så det 

Anonymkode: e2282...437

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det okei.

Anonymkode: 6062a...58f

• Liker 1
Skrevet

Ja; problemet er at vi lever i eit samfunn der det å vere barnlaus aldri eingong blir framstilt som eit alternativ. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig helt ok!! Men anbefaler deg å være ærlig og åpen om det med eventuell partner fra start. 

AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (7 timer siden):

Ja; problemet er at vi lever i eit samfunn der det å vere barnlaus aldri eingong blir framstilt som eit alternativ. 

Det blir heldigvis mer og mer vanlig. Man ser feks flere communities på nettet og sosiale medier som nå samles i at de ikke ønsker barn. Sånn rent personlig også, i min vennekrets er det kun ett par med barn. Resten ønsker ikke (vi er 30 +) 

Jeg synes i alle fall det å være frivillig barnløs er et veldig klart alternativt nå enn feks for 20 år siden. 

Anonymkode: 021c5...fbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt helt OK, tenker jeg. 

Hver sekund blir det født fem, det dør bare tre. Vi blir fort nok overbefolket.

Anonymkode: 566df...aeb

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ok. Nok av kvinner som føder barn. Hadde jeg visst hva det innebar, hadde jeg ikke valgt å få barn. 

Anonymkode: 84aa9...893

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Who cares...

Hilsen 3barns mor

Anonymkode: 7133c...81a

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å ikke få barn ☺ Du er ikke alene. 

Anonymkode: c0a8e...f96

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig er det ok å ikke ha barn. Det er ditt liv, du bestemmer selv. Ikke bry deg noe om hva andre syns. Så lenge du er tilfreds med valget ditt og du er noenlunde lykkelig, så er det riktig for deg 💐

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være greit?  

Anonymkode: 03e6f...ae5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Who cares...

Hilsen 3barns mor

Anonymkode: 7133c...81a

Hvis du ikke bryr deg så la være å være en del av diskusjonen da..

Anonymkode: 6591e...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Din kropp, ditt valg

Anonymkode: 5cad0...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...