Gå til innhold

Hvor lenge hadde du vondt etter episiotomi/klipp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes klippet/arret/området gjorde fryktelig vondt fra to uker til seks uker etter fødsel. Nå er det mye bedre, men det verker tydelig hvis jeg har sittet en stund på hardt underlag eller har gått en tur på 2,5 km, feks. Har prøvd å palpere litt over arret, som forøvrig ser veldig fint ut, og det er definitivt ømt. Ikke på en sånn måte at det er noe galt (infeksjon eller liknende), men bare fordi huden, fettet og muskelen faktisk ble klippet igjennom for sju uker siden. 

Hvordan er din erfaring? Når sluttet det helt å gjøre vondt for din del?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klipparret sluttet å gjøre vondt etter få uker, arrene etter riftene er fortsatt ømme å ta på 1 år senere.

Men tror det er veldig individuelt. En venninne hadde dritvondt i klipparret lenge, så hun måtte ta smertestillende før trilleturer i flere måneder faktisk. Endte med å utvikle vulvodyni også.

Anonymkode: 3786c...52e

AnonymBruker
Skrevet

Synes klippet var vondt i ca seks måneder. Tok ni måneder før jeg orket å ha sex igjen fordi det fremdeles var ubehagelig etter de seks månedene. 

Anonymkode: 220a8...8df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, kløverpiken said:

Jeg synes klippet/arret/området gjorde fryktelig vondt fra to uker til seks uker etter fødsel. Nå er det mye bedre, men det verker tydelig hvis jeg har sittet en stund på hardt underlag eller har gått en tur på 2,5 km, feks. Har prøvd å palpere litt over arret, som forøvrig ser veldig fint ut, og det er definitivt ømt. Ikke på en sånn måte at det er noe galt (infeksjon eller liknende), men bare fordi huden, fettet og muskelen faktisk ble klippet igjennom for sju uker siden. 

Hvordan er din erfaring? Når sluttet det helt å gjøre vondt for din del?

Da mensen kom tilbake 12 mnd etter fødsel.

Anonymkode: 8b8d6...05c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...