AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Noen som vil fortelle om tiden etterpå? Hvordan tok mannen det, erkjenner han å ha problemer? Min gjør ikke. Jeg er helt utslitt mentalt og psykisk, men samtidig ubeskrivelig lettet over at jeg endelig har klart å sette ned foten og si at nok er nok. Er klar over at det kan bli tøft de neste månedene og at det akkurat nå kanskje er stille før stormen. Anonymkode: 4a42a...d94 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som vil fortelle om tiden etterpå? Hvordan tok mannen det, erkjenner han å ha problemer? Min gjør ikke. Jeg er helt utslitt mentalt og psykisk, men samtidig ubeskrivelig lettet over at jeg endelig har klart å sette ned foten og si at nok er nok. Er klar over at det kan bli tøft de neste månedene og at det akkurat nå kanskje er stille før stormen. Anonymkode: 4a42a...d94 Skulle stå fysisk Anonymkode: 4a42a...d94
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Du må nok belage deg på at han aldri vil erkjenne det. Gå videre, skap det et godt liv. Ha fokus på alt som er bra ved livet ditt. Ikke snakk om det til andre enn nære venner, og ikke for mye til dem heller. Rett og slett ikke fokuser på han lenger, han er fortid og fortid kan man ikke gjøre noe med. Anonymkode: d4e7f...051 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må nok belage deg på at han aldri vil erkjenne det. Gå videre, skap det et godt liv. Ha fokus på alt som er bra ved livet ditt. Ikke snakk om det til andre enn nære venner, og ikke for mye til dem heller. Rett og slett ikke fokuser på han lenger, han er fortid og fortid kan man ikke gjøre noe med. Anonymkode: d4e7f...051 Takk. Det er egentlig det jeg har bestemt meg for. Jeg vet hva som har skjedd og hva han har utsatt meg for. Er forberedt på at han har fortalt en komplett annen historie til venner og bekjente, men jeg kjenner jeg må la vær å fokusere på det. Jeg skal fokusere på meg selv og barna, bygge meg opp og bli meg selv igjen. Jeg håper jeg klarer det og jeg håper at jeg en gang får oppleve et forhold med gjensidig respekt og kjærlighet TS Anonymkode: 4a42a...d94 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Jeg gikk på en ukes varsel. Aldri angret, selv om jeg ser at jeg har et hekt. Blokkert ham overalt. Nå konsentrerer jeg meg om mitt liv og å bygge meg opp etter alt han rev ned. Anonymkode: a3b12...60c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Tror ikke eksen helt forstår/vil innse hvordan han faktisk er. Det er 2,5 år siden jeg flyttet ut. Har brukt to av de på å finne tilbud til meg selv. Aldri hatt det bedre!! Skulle selvfølgelig ønske at han kunne beklage hvordan han har behandlet meg , men fokuserer på hvor glad jeg er for at han ikke er en del av livet mitt lenger. Anonymkode: b2350...db4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Jeg gikk fra typen i dag. Jeg måtte sette min egen psykiske helse først. Jeg har dessverre et dårlig mønster når det kommer til menn. Og jeg har dessverre vært sammen med mange. Det er ikke gøy å fortelle om, men vil du skal vite at 5 av 7 menn som har vært psykisk voldelige, har kontaktet meg senere og latet som at de har endret seg. Så pass deg for det!! Skriv ned på en lapp NÅ hvorfor du ikke kan være sammen med han, vær konkret, og gjem lappen et sted som du husker. Så lov deg selv at du skal se på den lappen, om han plutselig tar kontakt igjen. For det er lett å glemme det vonde. Særlig med tiden. Det er vondt nå. Jeg forstår det veldig godt. Du må slikke dine egne sår. Husk på at det var han som ga deg sårene. Sånn skal det ikke være i et forhold. Et forhold skal gjøre hverandre sterkere, drar den ene en ned, så er det IKKE bra. Hold deg til beslutningen og kjemp for deg selv! Du er så viktig! Kjemp for din egen integritet, din respekt, dine følelser (som er helt ekte!!). Du har full rett til å føle som du gjør. Så fint å lese at du står opp for deg selv og har tatt et valg på dine vegne ❤️ Husk at du vil få et bedre liv uten han. For du fortjener å bli behandlet bra ❤️ Og om du noen gang tviler, se for deg at det var venninnen din som var i din situasjon. Hva hadde du rådet henne? Stol på magefølelsen din, den har alltid rett!! Aldri gå inn i fellen med tankegang som «men var det så ille?» eller «men han gjorde jo det, det må bety noe?». Slike tanker er bare for å prøve rettferdiggjøre ovenfor deg selv til å bli. For man tenker at det gjør mindre vondt å bli enn å forlate han. Men det gjør vondt å bli også. Ikke utsett deg selv til å forbli i denne situasjonen, for det er uutholdelig. Du vil ha et bedre liv uten han. Jeg har trua på deg og du får et heia rop fra meg ❤️ Anonymkode: 7354e...cda 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gikk fra typen i dag. Jeg måtte sette min egen psykiske helse først. Jeg har dessverre et dårlig mønster når det kommer til menn. Og jeg har dessverre vært sammen med mange. Det er ikke gøy å fortelle om, men vil du skal vite at 5 av 7 menn som har vært psykisk voldelige, har kontaktet meg senere og latet som at de har endret seg. Så pass deg for det!! Skriv ned på en lapp NÅ hvorfor du ikke kan være sammen med han, vær konkret, og gjem lappen et sted som du husker. Så lov deg selv at du skal se på den lappen, om han plutselig tar kontakt igjen. For det er lett å glemme det vonde. Særlig med tiden. Det er vondt nå. Jeg forstår det veldig godt. Du må slikke dine egne sår. Husk på at det var han som ga deg sårene. Sånn skal det ikke være i et forhold. Et forhold skal gjøre hverandre sterkere, drar den ene en ned, så er det IKKE bra. Hold deg til beslutningen og kjemp for deg selv! Du er så viktig! Kjemp for din egen integritet, din respekt, dine følelser (som er helt ekte!!). Du har full rett til å føle som du gjør. Så fint å lese at du står opp for deg selv og har tatt et valg på dine vegne ❤️ Husk at du vil få et bedre liv uten han. For du fortjener å bli behandlet bra ❤️ Og om du noen gang tviler, se for deg at det var venninnen din som var i din situasjon. Hva hadde du rådet henne? Stol på magefølelsen din, den har alltid rett!! Aldri gå inn i fellen med tankegang som «men var det så ille?» eller «men han gjorde jo det, det må bety noe?». Slike tanker er bare for å prøve rettferdiggjøre ovenfor deg selv til å bli. For man tenker at det gjør mindre vondt å bli enn å forlate han. Men det gjør vondt å bli også. Ikke utsett deg selv til å forbli i denne situasjonen, for det er uutholdelig. Du vil ha et bedre liv uten han. Jeg har trua på deg og du får et heia rop fra meg ❤️ Anonymkode: 7354e...cda Tuuuusen takk❤️ Jeg har vært flink til å skrive lister. Den har dessverre begynt å bli veldig lang, men jeg tar den frem når jeg begynner å tvile på min egen virkelighetsoppfatning. Det hjelper veldig. Når jeg leser igjennom denne går det opp for meg hvor utrolig det faktisk er at jeg føler meg nogenlunde i vater nå. Var helt kjørt og langt nede for noen uker siden. Det kommer og går, men følelsen som gradvis har tatt over er følelsen av lettelse og en følelse av frihet. Og sist men ikke minst en stolthet over at jeg endelig sa at nok er nok. Tusen takk for innlegget ditt❤️ Anonymkode: 4a42a...d94 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tuuuusen takk❤️ Jeg har vært flink til å skrive lister. Den har dessverre begynt å bli veldig lang, men jeg tar den frem når jeg begynner å tvile på min egen virkelighetsoppfatning. Det hjelper veldig. Når jeg leser igjennom denne går det opp for meg hvor utrolig det faktisk er at jeg føler meg nogenlunde i vater nå. Var helt kjørt og langt nede for noen uker siden. Det kommer og går, men følelsen som gradvis har tatt over er følelsen av lettelse og en følelse av frihet. Og sist men ikke minst en stolthet over at jeg endelig sa at nok er nok. Tusen takk for innlegget ditt❤️ Anonymkode: 4a42a...d94 Så bra ❤️ Min liste er også veldig lang, men den er viktig uansett 😅 Jeg tenker jo mer man skriver, jo bedre blir listen! Skjønner veldig godt hva du mener med å tvile på sin egen virkelighetsoppfatning 🙈 Er jo dessverre ofte det de som er psykisk voldelige spiller på også… Jeg føler meg også i vater nå! Er som en indre ro at jeg har tatt riktig valg. Jeg var lenge i ubalanse om hva som var riktig valg å ta. Skal jeg bli eller gå pågikk i flere måneder. Det tar på kreftene. Motivasjonen min til å gjøre bra livsstil forandringer har også vokst 😊 Det føles veldig godt. Men, jeg skal også ta meg tid til å heele også. For det tar på kreftene å ha vært i en så kjip situasjon så lenge. Så jeg tar det rolig og har håp 🥰 Om de tvilende tankene kommer, så ikke bli stresset. Det er helt vanlig! Det er helt normalt når man har blitt utsatt for noe sånt over tid. Mitt triks er å prøve tenke at det ikke er skummelt, de er bare tanker som kommer og går som man kan riste av seg. Å akseptere at slike tanker kommer, gjør det avskrekkende at de eksisterer og de vil bli mer og mer borte med tiden. Du skal være stolt av deg selv ❤️ Anonymkode: 7354e...cda
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 Han kommer nok aldri til å innrømme hva som har skjedd eller innrømme skyld eller si unnskyld. Din "closure" vil være at du endelig har klart å bryte ut av forholdet. Du har vært sterk! Det har du vært hele tiden. Dette må ha vært et helvete for deg. Du må også være sterk om han prøver å få deg tilbake. Det er kun en maske han setter opp hvis du ser en snill mann. Du vet at han kan gjøre ufattelig skade på deg hvis dere blir sammen igjen. Anonymkode: 19439...c3c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå