Gå til innhold

Blir mobbet på jobb og har nå selvmordstanker ,veldig vanskelig for meg å løse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt mobbet av en kollega i over 1 år . Hun er utspekulert og manipulerende , men jeg vet at andre har vært utsatt for det samme. Har vært i møte med henne og ledelsen, ingen resultat eller endring, men vi holdes mye fra hverandre . Nå har hun funnet mye veier ,klager på arbeidet mitt og snakker negativt om meg til de andre . Ingen snakker med meg lenger. Jeg har fin familie, barn, venner . Men nå kjenner jeg meg dypt deprimert . Jeg tør ikke fortelle legen at jeg har selvmordstanker , jeg vet ikke om jeg orker å leve som dette . Økonomisk er jeg avhengig av jobben. Jeg har begynt å tenke på at jeg har livsforsikring ,så mann og barn kan leve uten meg … samtidig vil jeg ikke forlate de . Noen som har opplevd dette på jobb?  Hvordan løse det når ledelsen og kollegaer ikke støtter en ? 

Anonymkode: 593f7...775

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle byttet jobb med en gang dessverre. Sånne mennesker må man holde seg langt unna - uansett.

Anonymkode: 2ebaf...783

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Livsforsikring gjelder vel ikke ved selvmord.

Du må jo bytte jobb! Har du tenkt at barna dine skal bli morløse fordi mor ikke klarte å bytte jobb?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har blitt mobbet av en kollega i over 1 år . Hun er utspekulert og manipulerende , men jeg vet at andre har vært utsatt for det samme. Har vært i møte med henne og ledelsen, ingen resultat eller endring, men vi holdes mye fra hverandre . Nå har hun funnet mye veier ,klager på arbeidet mitt og snakker negativt om meg til de andre . Ingen snakker med meg lenger. Jeg har fin familie, barn, venner . Men nå kjenner jeg meg dypt deprimert . Jeg tør ikke fortelle legen at jeg har selvmordstanker , jeg vet ikke om jeg orker å leve som dette . Økonomisk er jeg avhengig av jobben. Jeg har begynt å tenke på at jeg har livsforsikring ,så mann og barn kan leve uten meg … samtidig vil jeg ikke forlate de . Noen som har opplevd dette på jobb?  Hvordan løse det når ledelsen og kollegaer ikke støtter en ? 

Det er veldig tøft å bli mobbet på jobb. Er hun psykopat? Kan du prate med sjefen? 

Anonymkode: b3d68...725

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som har hatt psykopat som sjef, og samtlige slet veldig med å si ifra og å bryte ut av jobben. Det blir ord mot ord for man har ingen bevis, og vanskelig å bli trodd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går til fastlegen og forteller det du sier her. Alt sammen. Så får du sykemelding og kommer deg ut av dette miljøet. Når du vurderer selvmord er ikke akkurat økonomien eller jobben det viktigste. Livsforsikring blir heller ikke utbetalt hvis man begår selvmord. Dette er ikke det du ønsker men du er helt knekt og klarer ikke se ting klart akkurat nå. Du må komme deg ut først, få hjelp og bygge deg selv opp. Ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: 1b861...cbb

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du faktisk villig til å ofre livet ditt for jobben som gjør deg syk? Du bytter jobb selvsagt og får hjelp av psykolog til depresjonen din. 

Anonymkode: bcba0...3a9

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er det.. flere har sluttet før meg . Hun smisker voldsomt med ledelsen ,de tror oss ikke når vi forteller hvordan hun er. Hun skriker,kjefter ,himler med øynene,ler hånlig , daglig …  Det er tungt hver eneste dag . Og hun er over 60 år 

AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk fastlegen og vis dette innlegget ditt her. Det er hjelp å få. Ingen skal ha det sånn, og barna dine fortjener å ha en mor som har det bra. 

Gjør det for barna dine. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er det.. flere har sluttet før meg . Hun smisker voldsomt med ledelsen ,de tror oss ikke når vi forteller hvordan hun er. Hun skriker,kjefter ,himler med øynene,ler hånlig , daglig …  Det er tungt hver eneste dag . Og hun er over 60 år 

Tror de andre kollegaene dine ikke tør å prate med deg pga denne dama. 

Noen må sette henne på plass. Tror hun har kontroll på ledelsen. 

Er hun manipulerende? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du kjefte tilbake og sette henne på plass? 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig manipulerende .. skremmende . Hun tålte ikke at jeg sa ifra og det ble et møte . Hun ble rasende ?og hun innrømte ikke noe. Alt var min feil og ingenting av det jeg sa stemte . Hun sa jeg var gal 

AnonymBruker
Skrevet

Du må sette deg i respekt. Liker ikke å si dette; men kan du filme oppførselen hennes?

Anonymkode: 5a878...891

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med tillitsvalgt eller fagforeningen? Du burde absolutt sykemelde deg for en periode, og du må si til legen at du blir mobbet slik at hen blir orientert om det. Dette er ikke bra, og hvis du skal få medhold noen steder - må du ha ting dokumentert. 

1. si ifra til legen, få sykemelding

2. snakk med tillitsvalgt og fagforening

3. snakk med en advokat 

Anonymkode: 96864...33e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun bare går da , jeg har tatt igjen med henne. Men da klager hun på jobben min, hun er en slags «mini» leder i prosjektet jeg jobber …. Alle slutter,en etter en … men ledelsen sier d er pga andre ting og ingen tør si ifra. Jobber innenfor helse .. skremmende at hun gjør det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De tror ikke et flertall av mennesker?

Vel.

Disse tankene du har har jeg hatt selv i en annen situasjon pga fysisk sykdom. Lurte på dette med livsforsikring osv - men som en annen sier så er ikke det gjeldende ved død som følge av selvmord.

Det jeg tenker er viktig er at du forteller alt til legen, og får deg en sykemelding på 100%. 

Hvor du forteller alt, og får henvisning til psykolog på arbeidsgivers regning. Snakk med fagforening og HMSansvarlig.

Det kan tenkes det vil være best for deg med en periode med medikamentell behandling også for å komme over dette lavpunktet du er på nå. 

Søk nye jobber når hodet er litt over vannet. 

Anonymkode: d0c71...133

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg må det nå, jeg er organisert heldigvis . Men gruer meg veldig til denne prosessen 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, film oppførselen hennes, eller ta opptak. Hun trenger å bli tatt. 

Hadde en sånn dame på jobben, på et sykehjem, og hun manipulerte ledelsen og styrte de selv om hun var en hjelpepleier som kunne dele ut medisin. Hun likte å kalle seg sykepleier selv om hun ikke var det, for hun kunne jo dele ut medisin. Hun ville gjerne være sjef. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja jeg må det nå, jeg er organisert heldigvis . Men gruer meg veldig til denne prosessen 

Skjønner at du gruer deg, men du må bare komme deg bort fra den denne kollegaen. Regner med at hun er ute etter deg da du har sagt ifra. 
Ta kontakt med legen din og fagforeningen. 
Ta vare på deg selv ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Sykmeld deg, og se deg om etter ny jobb. 

Anonymkode: df144...a3e

• Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...