Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Fullførte utdannelse i fjor og startet i ny jobb via vikarbyrå i juni. 

På lønnslipp står det opptj. feriepenger: 29200. Da er det dette jeg vil få utbetalt i sommer? (Så i juni får jeg lønn fra mai og feriepenger, som skal dekke juli når det er ferie?)

Har søkt om 4 uker fri, men har veldig mye avspasering å ta av. Kan jeg da feks føre 3 uker som normalt for å bruke opp avspasering? Slik at det kun blir 1 uke jeg ikke får betalt for? 

Anonymkode: 8d7a9...3f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du,  om arbeidsgiver tillater det.  Noen arbeidsgivere har regler rundt hvordan avspassering kan benyttes

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet kan du det ja, med mindre du allerede har fått betalt for timene som skal kan avspaseres.

Anonymkode: 7634a...1f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I utgangspunktet kan du det ja, med mindre du allerede har fått betalt for timene som skal kan avspaseres.

Anonymkode: 7634a...1f9

Hvis hun har fått betalt for timene har hun ingen avspassering  ta av.  Overtidstillegget skal UANSETT utbetales om man skal avspassere timene

AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hvor mange arbeidsdager du har opptjent feriepenger til, og hør med arbeidsgiver om du kan ta ut de resterende dagene som avspasering. De fleste arbeidsgivere vil nok si ja til det, såfremt det er snakk om vanlig lengde på den totale friperioden (3-4 uker). Dvs du har uansett krav på ubetalt ferie selv om du ikke har opptjent feriepenger i fjor i det hele tatt, så det burde ikke være noe problem. 

Anonymkode: 11d27...de4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...