AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 mine foreldre har bedt oss til dem i syden i sommer, de bor i spania og bodd der i snart 16 år, vi var der en tur i påskeferien og da ønsket de at vi kom tilbake til sommeren,men vi kjøpte oss hytte i fjor sommer som vi også gjerne vil bruke. Min bror og hans familie kommer også og der er det 4 barn og vi har 3 så det blir masse styr,de er gode venner,men ønsker en sommer alene dette året, er dette egoistisk? mine foreldre er i 70 årene og er i god form, ingen sykdommer og er sjelden i norge lengre, vi må dra dit ,men nå var vi der i påsken og skal dit i julen igjen, og da kommer både broren min og søsterene mine, søsterene mine går på skolen i trondheim nå og de var der både i jula ( i 2021 ) og i vinterferien i år så synes vi er flinke til og besøke dem alle sammen. Broren min drar også flere lang weekend både med barn og uten barn hele året, barna hans er 18,14,10 og 5, mens mine er 14,6 og 4. Vi søskene er 40, 36 og 22 år gamle. Anonymkode: 942ad...296
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Foreldrene mine er i 60årene ikke 70 årene. Anonymkode: 942ad...296
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Hvor lang ferie har dere? Skjønner godt at dere vil bruke hytta når dere først har kjøpt den. Kan dere ta en uke i Spania og 2-3 uker på hytta? Eller kan 14-åringen reise alene til Spania, også drar dere andre på hytta? Hvis 14-åringen vil selv da. Hvis svaret er nei på dette, så drar dere på hytta. Jeg skjønner jo at de vil ha besøk av dere, men de bør jo også skjønne at dere vil bruke hytta dere har kjøpt. Anonymkode: cd95e...eeb 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang ferie har dere? Skjønner godt at dere vil bruke hytta når dere først har kjøpt den. Kan dere ta en uke i Spania og 2-3 uker på hytta? Eller kan 14-åringen reise alene til Spania, også drar dere andre på hytta? Hvis 14-åringen vil selv da. Hvis svaret er nei på dette, så drar dere på hytta. Jeg skjønner jo at de vil ha besøk av dere, men de bør jo også skjønne at dere vil bruke hytta dere har kjøpt. Anonymkode: cd95e...eeb vi har bare 2 uker sammen,men begge har 3 uker,men jeg må jobbe en uke lengre enn mannen i år,så da har vi kun 2 uker i sammen. Er faktisk 14åring som vil mest på hytta fordi han har kompiser og båt der og vi synes også det hadde vert deilig og dra på hytta i år da vi ikke har vert der siden høstferie pga diverse årsaker Anonymkode: 942ad...296 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): mine foreldre har bedt oss til dem i syden i sommer, de bor i spania og bodd der i snart 16 år, vi var der en tur i påskeferien og da ønsket de at vi kom tilbake til sommeren,men vi kjøpte oss hytte i fjor sommer som vi også gjerne vil bruke. Min bror og hans familie kommer også og der er det 4 barn og vi har 3 så det blir masse styr,de er gode venner,men ønsker en sommer alene dette året, er dette egoistisk? mine foreldre er i 70 årene og er i god form, ingen sykdommer og er sjelden i norge lengre, vi må dra dit ,men nå var vi der i påsken og skal dit i julen igjen, og da kommer både broren min og søsterene mine, søsterene mine går på skolen i trondheim nå og de var der både i jula ( i 2021 ) og i vinterferien i år så synes vi er flinke til og besøke dem alle sammen. Broren min drar også flere lang weekend både med barn og uten barn hele året, barna hans er 18,14,10 og 5, mens mine er 14,6 og 4. Vi søskene er 40, 36 og 22 år gamle. Anonymkode: 942ad...296 Skjønner ikke helt dette. Hva er grunnen til at dere ikke kan dra på hytta? Anonymkode: 3a196...9ec
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke helt dette. Hva er grunnen til at dere ikke kan dra på hytta? Anonymkode: 3a196...9ec vi kan dra på hytta,men foreldrene mine har også bedt oss til spania så jeg føler litt på det Anonymkode: 942ad...296
visp Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Uaktuelt å dra allerede når dere var i påsken- er min mening:) 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Skjønner ikke at dere i det heletatt vurderer Spania når ingen vil, og dere nettopp har vært der. Foreldrene dine har valgt å bosette seg i Spania selv, de kan besøke dere på hytta hvis de så gjerne vil treffes. Anonymkode: 25e5a...c5a 25
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Hadde valgt hytta, og sagt som det var til foreldrene at det ikke blir noe tur til sommeren. Anonymkode: a18ec...84c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): vi har bare 2 uker sammen,men begge har 3 uker,men jeg må jobbe en uke lengre enn mannen i år,så da har vi kun 2 uker i sammen. Er faktisk 14åring som vil mest på hytta fordi han har kompiser og båt der og vi synes også det hadde vert deilig og dra på hytta i år da vi ikke har vert der siden høstferie pga diverse årsaker Anonymkode: 942ad...296 Da hadde jeg definitivt dratt på hytta! Sagt det som det var til dine foreldre, at dere gjerne vil begge deler, men at akkurat i sommer blir det hytta. Anonymkode: cd95e...eeb 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): mine foreldre har bedt oss til dem i syden i sommer, de bor i spania og bodd der i snart 16 år, vi var der en tur i påskeferien og da ønsket de at vi kom tilbake til sommeren,men vi kjøpte oss hytte i fjor sommer som vi også gjerne vil bruke. Min bror og hans familie kommer også og der er det 4 barn og vi har 3 så det blir masse styr,de er gode venner,men ønsker en sommer alene dette året, er dette egoistisk? mine foreldre er i 70 årene og er i god form, ingen sykdommer og er sjelden i norge lengre, vi må dra dit ,men nå var vi der i påsken og skal dit i julen igjen, og da kommer både broren min og søsterene mine, søsterene mine går på skolen i trondheim nå og de var der både i jula ( i 2021 ) og i vinterferien i år så synes vi er flinke til og besøke dem alle sammen. Broren min drar også flere lang weekend både med barn og uten barn hele året, barna hans er 18,14,10 og 5, mens mine er 14,6 og 4. Vi søskene er 40, 36 og 22 år gamle. Anonymkode: 942ad...296 To uker på hytta alle sammen, og en uke alene med barna i Spania mens mannen er på jobb? Anonymkode: 05f04...aed 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Jeg hadde valgt Spania over Norge any day! Men nå elsker jeg «syden» da. Anonymkode: 4c16c...539 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: (...) men nå var vi der i påsken og skal dit i julen igjen Anonymkode: 942ad...296 Da er det Ok å ha sommerferie i Norge/på hytte. De kan ikke forvente folk flyr til Spania i hytt og pine. Anonymkode: fdace...736 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 En uke på hvert sted Anonymkode: 828d6...425
Hactar Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Det er ikke rimelig at dere skal være forpliktet til å reise til Spania hver eneste ferie fordi dine foreldre har valgt å bosette seg der. De har minst like stort ansvar for å opprettholde kontakten, de. Vil de ikke reise til Norge, må de forholde seg til å treffes sjeldnere enn de kunne ønske. Slik er det bare når man bosetter seg langt borte fra slekta. 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 Både den Syden turen og hyttetur høres helt fryktelig ut, jeg hadde ikke giddet noen av delene Anonymkode: 0c3e9...ee8
Mooza Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 Dra på hytta. Vær ærlig og si at du foretrekker en rolig ferie på den nye hytta deres. Det er da helt forståelig at folk med barn ønsker å slappe av. Dere har jo nettopp vært der... Hva er problemet? At de har invitert dere? Jeg drar på ferie til mine foreldre når jeg har ferie og når helst ingen andre er der. Jeg har FERIE og vil slappe av. Det finnes år der jeg ikke drar hjem også for det passer meg ikke. Det handler ikke om dine foreldre, det handler om deg og din familie. Dine foreldre kan reise og styre akkruat som de vil, de har vel gjerne ferie hele året i motsetning til deg. De kan besøke dere. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 Jeg ville valgt hytta, for det høres ut som at det er det dere har mest lyst til. Dere var jo hos foreldrene dine i påskeferien. Men kanskje dere kan invitere foreldrene dine en uke på hytta istedenfor? Anonymkode: 757ea...ffe
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Jeg ville valgt hytta. Spania om sommeren er noe av det mest unødvendige å bruke penger på av reisemål synes jeg. For varmt og for nye folk. Bedre å komme tilbake til høsten om mulig! Anonymkode: a4fdc...5e1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Kan det være at foreldrene dine ønsker å samle alle ? Selv om de er spreke nå - så kan det fort endres. Anonymkode: 8ba0e...b92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå