AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Det ser ikke ut som hun bryr seg, men gjør de det og blir påvirket? Hvis noen eks krangler eller roper etc? Anonymkode: 83d6c...417
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Babyer klarer ikke å stenge av inntrykk på samme måte som vi gjør og kan bli stresset og overstimulert. Det er ikke anbefalt skjerm for barn under 1 år 🤗 hilsen helsesykepleier Anonymkode: b02fe...b39 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Babyer klarer ikke å stenge av inntrykk på samme måte som vi gjør og kan bli stresset og overstimulert. Det er ikke anbefalt skjerm for barn under 1 år 🤗 hilsen helsesykepleier Anonymkode: b02fe...b39 Babyen ser ikke på skjermen, men ligger på fanget og dier mens jeg ser en serie etc. Anonymkode: 83d6c...417
mingus Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 (endret) Jeg tror ikke det, men vi pakket ned babyen for dagen før vi så squid game for en uke siden. Hun er 3 mnd og kikker mye rundt seg nå. Jeg så på blod og mord med Dexter da hun var nyfødt, men da bare sov og ammet jeg henne uansett, kan ikke ha fått noe med seg da. 🙂 Endret 7. mai 2022 av mingus
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Jeg ser på TV med baby i nærheten men forsøker å ikke ha på så høy lyd. Hun ser på TVn iblant også men jeg tenker det er ok jeg da, hun får både rolig tid og annen stimuli (babyleker, mitt fjes/jeg prater/synger med henne osv) hver dag så det er ikke sånn at det er skjermtid for baby på bekostning av noe annet Men feks når jeg går rundt og bærer på henne pga hun bare vil bli bært i en spesifikk stilling (pga magevondt tror jeg) så ser jeg litt på TV samtidig. Eller mens vi spiser middag og hun ligger i sofaen. Forsøker å legge henne så hun ser annen vei men er ikke kjempenøye på det. Har ikke merket noe forskjell på henne på dager med 0 TV og dager med TV.. Anonymkode: a9577...f23
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Det blir noe annet og baby får jo ikke med seg annet enn lyder, du kan dempe lyden. Noen merker imidlertid mere uro på kvelden dersom tv har stått mye på eller man har farten mye. Barn er forskjellige og noen tåler mere inntrykk. Det du kan være obs på er at baby søker etter deg. Det kan være vanskelig å få med seg disse signalene dersom man ser mye på skjerm 🤗 Anonymkode: b02fe...b39 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Babyen ser ikke på skjermen, men ligger på fanget og dier mens jeg ser en serie etc. Anonymkode: 83d6c...417 Det er ikke anbefalt å se på skjerm under amming. Anonymkode: a0abe...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke anbefalt å se på skjerm under amming. Anonymkode: a0abe...6bc Hva er grunnen til det? Anonymkode: 52a66...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er grunnen til det? Anonymkode: 52a66...3c2 Fordi babyen skal være I fokus og få oppmerksomhet. Anonymkode: 806fb...a0c 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke anbefalt å se på skjerm under amming. Anonymkode: a0abe...6bc den har jeg aldri hørt før Anonymkode: 3d3ce...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er grunnen til det? Anonymkode: 52a66...3c2 Fordi man ikke fanger opp signaler fra spedbarnet som derved ikke blir bekreftet. Forskning viser at mye skjermbruk hos foreldre går utover samspillet med barnet. Anonymkode: b02fe...b39 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi man ikke fanger opp signaler fra spedbarnet som derved ikke blir bekreftet. Forskning viser at mye skjermbruk hos foreldre går utover samspillet med barnet. Anonymkode: b02fe...b39 Så er det noe som kalles med måte da. Jeg er ikke fan av all denne «mødre må ditt, mødre må for all del ikke datt» som om alt er svart hvitt og enten gjør man alt etter boka og er en god mor ellers har man feilet. Det går helt fint å se på tv eller mobilen en gang i ny og ne uten at babyen blir neglisjert, får traumer og varige mén. Det burde forskes mer på hva stress hos mor forårsaket av presset fra samfunnet, helsesøstre, andre mødre osv faktisk gjør med barna. Skal mor hele tiden stresse med å være perfekt og være usikker i sin rolle og alltid søke bekreftelse og følge alle råd som gies, så tror jeg det kan det ha negative ringvirkninger til barnet. Anonymkode: aea60...50f 4 1 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Derfor skriver jeg mye skjermbruk🤗 Anonymkode: b02fe...b39
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Derfor skriver jeg mye skjermbruk🤗 Anonymkode: b02fe...b39 Det er ikke slik det fremlegges i første svaret ditt. Ts spør om barnet blir påvirket av å høre (ikke se) tv og du svarer at ja, barnet blir stresset og overstimulert, og du anbefaler ikke barnet å høre lyd fra tv da det kommer inn under definisjonen skjermbruk hos barn. Anonymkode: aea60...50f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ikke anbefalt å se på skjerm under amming. Anonymkode: a0abe...6bc Å amme ett barn vil i løpet av et år ta nesten like mange timer som en fulltidsjobb. Jeg kan ikke sitte å kikke på babyen i nesten 2000 timer, litt skjerm må til for ikke å bli gal. Vis offisielle anbefalinger som anbefaler det motsatte. Anonymkode: 919b9...102 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke slik det fremlegges i første svaret ditt. Ts spør om barnet blir påvirket av å høre (ikke se) tv og du svarer at ja, barnet blir stresset og overstimulert, og du anbefaler ikke barnet å høre lyd fra tv da det kommer inn under definisjonen skjermbruk hos barn. Anonymkode: aea60...50f Da må du lese alt på nytt ✌🏻😉 Anonymkode: b02fe...b39
Mnjah Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så er det noe som kalles med måte da. Jeg er ikke fan av all denne «mødre må ditt, mødre må for all del ikke datt» som om alt er svart hvitt og enten gjør man alt etter boka og er en god mor ellers har man feilet. Det går helt fint å se på tv eller mobilen en gang i ny og ne uten at babyen blir neglisjert, får traumer og varige mén. Det burde forskes mer på hva stress hos mor forårsaket av presset fra samfunnet, helsesøstre, andre mødre osv faktisk gjør med barna. Skal mor hele tiden stresse med å være perfekt og være usikker i sin rolle og alltid søke bekreftelse og følge alle råd som gies, så tror jeg det kan det ha negative ringvirkninger til barnet. Anonymkode: aea60...50f Stresse med å være perfekt? Hva har det å se en serie og ikke lese babyens signaler å gjøre med å være perfekt? 1
mingus Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi man ikke fanger opp signaler fra spedbarnet som derved ikke blir bekreftet. Forskning viser at mye skjermbruk hos foreldre går utover samspillet med barnet. Anonymkode: b02fe...b39 Jasså? Så hvis babyen ligger etter en halvtime og dier og døser med øynene lukket så er det viktig at man sitter og nistirrer på dem som en psykopat? Ligger og ammer i søvn her selv nå mens jeg trykker på skjermen min... Hun er i halvsøvne med øynene lukket, men våkner hvis jeg løsner av.. mener du jeg skal ligge her og stirre ut i mørket mens babyen blir trøtt nok til å løsne? Og ja jeg koser og stryker masse, jeg er ikke HELT oppslukt heller 😀 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Mnjah skrev (2 minutter siden): Stresse med å være perfekt? Hva har det å se en serie og ikke lese babyens signaler å gjøre med å være perfekt? Man klarer da helt fint å se en serie en gang i blant og samtidig lese babyens signaler. Her skrives det så bastant at man ikke enser babyens signaler med en skjerm i bakgrunnen og det hoppes umiddelbart til konklusjonen om at ts ser for mye skjerm. Man kan helt fint være en god mor, se skjerm en gang i blant OG lese barnets signaler, men reglene for hva andre mødre skal gjøre er klare og enten dropper man skjerm helt og klarer å lese signaler ellers så ser man skjerm og neglisjerer babyen. Anonymkode: aea60...50f 4
Mnjah Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man klarer da helt fint å se en serie en gang i blant og samtidig lese babyens signaler. Her skrives det så bastant at man ikke enser babyens signaler med en skjerm i bakgrunnen og det hoppes umiddelbart til konklusjonen om at ts ser for mye skjerm. Man kan helt fint være en god mor, se skjerm en gang i blant OG lese barnets signaler, men reglene for hva andre mødre skal gjøre er klare og enten dropper man skjerm helt og klarer å lese signaler ellers så ser man skjerm og neglisjerer babyen. Anonymkode: aea60...50f Man ser jo ikke babyens små signaler når man ser på TV-en? Det sier jo seg selv? Jeg forstår ikke hvorfor du får dette til å handle om perfeksjon og prestisje. Er det SÅ viktig å sitte og se på dårlige serier? Er det SÅ givende at dette krenker deg? Jeg skjønner ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå