Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ja, hvordan oppleves det å virkelig elske en person, når det er gjensidig? Oppskrytt? Er det mulig å oppleve dette også i 40 årene, selv om man begynner å bli gammel og sær!? Mulig at noen ikke kan bli stormende forelsket i den alderen? 

Jeg har dessverre aldri opplevd dette og nå som jeg nærmer meg 40år,så merker jeg at det er ett utrolig stort savn. Drømmer ofte at jeg opplever det!

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (5 minutter siden):

Hei, ja, hvordan oppleves det å virkelig elske en person, når det er gjensidig? Oppskrytt? Er det mulig å oppleve dette også i 40 årene, selv om man begynner å bli gammel og sær!? Mulig at noen ikke kan bli stormende forelsket i den alderen? 

Jeg har dessverre aldri opplevd dette og nå som jeg nærmer meg 40år,så merker jeg at det er ett utrolig stort savn. Drømmer ofte at jeg opplever det!

Det er på en måte oppskrytt, for det er mye jobb med å vedlikeholde kommunikasjon og relasjon man ikke ser på romantisk film.

Men det er foreløpig ok, vil jeg si. Trodde aldri jeg skulle ende i et parforhold. Det er hyggelig å være to. 

Anonymkode: 2fec8...f66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 47 og stormende forelsket så ja, det går an ☺️ Ødelagt samboerforhold med barn, forhold som ikke funket og håpløs dating osv bak meg, gjorde at jeg nærmest hadde gitt opp! Men så traff jeg en som jeg føler alt er riktig med. Han tikket ikke av i alle boksene jeg hadde i hodet på forhånd, men etter første treff bare kjente jeg at jeg stortrivdes i hans selskap og da kom følelsene fort ❤️ Så av og til kommer det når du minst venter det og kanskje med en du ikke forventet .. men så bare klaffer det ❤️ Lykke til ☺️

Anonymkode: 76c3e...2ad

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er 47 og stormende forelsket så ja, det går an ☺️ Ødelagt samboerforhold med barn, forhold som ikke funket og håpløs dating osv bak meg, gjorde at jeg nærmest hadde gitt opp! Men så traff jeg en som jeg føler alt er riktig med. Han tikket ikke av i alle boksene jeg hadde i hodet på forhånd, men etter første treff bare kjente jeg at jeg stortrivdes i hans selskap og da kom følelsene fort ❤️ Så av og til kommer det når du minst venter det og kanskje med en du ikke forventet .. men så bare klaffer det ❤️ Lykke til ☺️

Det er bra, men det jo klart ikke første gang i ditt tilfelle!?  Jeg har aldri opplevd det noen gang, så tror kanskje jeg ender opp som en av de uheldige som aldri får oppleve det. 

Prøver å fokusere på andre ting som interesser osv, men kjenner det tærer litt på meg psykisk. Er nok en årsak til at jeg drømmer så ofte om det antar jeg!? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du åpen for at det kan skje da? 

Hvor lang tid bruker du på en date før du finner en ny? Betatt... eller forelskelse kan komme kjapt. Men det å virkelig elske noen skjer ikke over natta. 

Anonymkode: 8c5ef...bd6

AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (1 time siden):

Det er bra, men det jo klart ikke første gang i ditt tilfelle!?  Jeg har aldri opplevd det noen gang, så tror kanskje jeg ender opp som en av de uheldige som aldri får oppleve det. 

Prøver å fokusere på andre ting som interesser osv, men kjenner det tærer litt på meg psykisk. Er nok en årsak til at jeg drømmer så ofte om det antar jeg!? 

Jo jeg har opplevd å bli forelsket før men den ekte gode følelsen der man kan være seg selv og ikke føle seg usikker hele tiden, den har jeg ikke følt på i et forhold før. Derfor kjennes det mye bedre nå ❤️ Men som det blir nevnt over her, du må være åpen for det. Med kjæresten min nå var jeg helt ærlig på nippet til å løpe etter første date, men så trivdes jeg så godt med han at jeg åpnet opp for flere, og plutselig så var jeg der hvor alt føltes bra ☺️ Vær åpen for at det kan skje, når som helst og med hvem som helst. Alt for mange har en liste med krav som skal innfris. Det blir helt urealistisk og man blir gående og vente. Håper du får oppleve denne gode følelsen som også er litt skummel fordi man blir sårbar når man blir så glad i noen ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det føles veldig godt og trygt. Han er min aller nærmeste, og jeg vet han gjør alt for at jeg skal ha det bra. Og at han alltid er der når jeg har det vondt, eller ting blir for mye. Han ble etterhvert en mye viktigere person i mitt liv enn mine foreldre, han ble min familie, og det føles veldig godt å ha det slik. 

Anonymkode: c8fb7...9c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Føles helt fantastisk å vite at jeg har en person som setter himmel og jord i bevegelse for at jeg skal ha det bra. Som alltid er der, lytter og støtter. Som viser meg bunnløs kjærlighet hver eneste dag. Vi har bare vært sammen litt over ett år men jeg vet at jeg har funnet min livspartner. Har så grenseløst mye kjærlighet for denne mannen! ❤❤

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
EmilieH skrev (9 minutter siden):

Føles helt fantastisk å vite at jeg har en person som setter himmel og jord i bevegelse for at jeg skal ha det bra. Som alltid er der, lytter og støtter. Som viser meg bunnløs kjærlighet hver eneste dag. Vi har bare vært sammen litt over ett år men jeg vet at jeg har funnet min livspartner. Har så grenseløst mye kjærlighet for denne mannen! ❤❤

Godt å høre at slike folk finnes, ønsker dere er langt liv sammen!

Anonymkode: 65046...643

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det føles veldig godt og trygt. Han er min aller nærmeste, og jeg vet han gjør alt for at jeg skal ha det bra. Og at han alltid er der når jeg har det vondt, eller ting blir for mye. Han ble etterhvert en mye viktigere person i mitt liv enn mine foreldre, han ble min familie, og det føles veldig godt å ha det slik. 

Dette! Akkurat slik har jeg det også, traff kjæresten da jeg var i midten av førtiårene, vi har vært sammen i snart 5 år nå og er fortsatt forelsket😍

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jaja så forstår i hvert fall at jeg går glipp av noe stort, det er jo veldig synd. Er vel derfor jeg sitter med disse tankene også mest sannsynlig.

Hadde nesten "håpet" på at noen skrev det var oppskrytt og til tider slitsomt, som en liten trøst🥴

Er så klart åpen og anser meg ikke som unormalt kresen, men er ikke så lett i min alder når de fleste single er opptatt med barn osv. Og vi alle vet jo hvor vanskelig tinder kan være...

Endret av danbanan
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er på din alder og har desverre aldri fått opplevd det jeg heller. Har lange samboerforhold bak meg,men ikke noe genuin interesse fra noen av oss. Har en nå som jeg er hodestups forelsket i, aldri før følt sterkt for noen før ,desverre ikke gjengjeldt så jeg og har begynt å tvile på om jeg noensinne får oppleve det.

Skrevet (endret)
Scoops skrev (4 minutter siden):

Jeg er på din alder og har desverre aldri fått opplevd det jeg heller. Har lange samboerforhold bak meg,men ikke noe genuin interesse fra noen av oss. Har en nå som jeg er hodestups forelsket i, aldri før følt sterkt for noen før ,desverre ikke gjengjeldt så jeg og har begynt å tvile på om jeg noensinne får oppleve det.

Det er jo veldig synd, men godt å vite at jeg ikke er helt alene. Har derimot heller aldri opplevd å være hodestups forelsket i noen. Bare svært betatt etter en litt flørt i midten av 20 årene. Hender jeg fortsatt tenker på henne. 

Endret av danbanan
Gjest askjonie
Skrevet

Kjærlighet gjør livet verd å leve! Jeg elsker å elske noen. " Ekte kjærlighet" begynner med en forelskelse,men så utvikler det seg. Det er her jeg tror mange misforstår.. Å elske er et VERB dvs det er handlinger og et valg man gjør. Jeg tror mange blir skuffet om de antar forelskelsen varer.. den gjør det men det kreves jobb. Det er så verd det ❤️

Skrevet
danbanan skrev (Akkurat nå):

Det er jo veldig synd, men godt vite at jeg ikke er helt alene. Har derimot heller aldri opplevd å være hodestups forelsket i noen. Bare svært betatt etter en litt flørt i midten av 20 årene. Hender jeg fortsatt tenker på henne. 

Det hadde ikke jeg heller opplevd før jeg møtte han ,fantastisk følelse når det virket som han var mer interessert ,men grusom følelse når det endte opp med å gå en vei. Synd det skal være så vanskelig,jeg føler ofte på at jeg er den eneste i min krets som ikke kommer til å oppleve det

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bra - til forholdet ryker...

Anonymkode: 662bc...15a

Skrevet
Scoops skrev (2 minutter siden):

Det hadde ikke jeg heller opplevd før jeg møtte han ,fantastisk følelse når det virket som han var mer interessert ,men grusom følelse når det endte opp med å gå en vei. Synd det skal være så vanskelig,jeg føler ofte på at jeg er den eneste i min krets som ikke kommer til å oppleve det

Ja, man bli veldig utsatt, min lille trøst er at jeg i det minste ikke har opplevd sikkelig kjærlighetssorg etter å feks blitt forlatt etter ett lengere forhold. Det er sikkert ikke noe særlig morro.

Har opplevd mild kjærlighetssorg i mine yngre dager etter kort forhold og det er kjipt nok det... 

AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (20 minutter siden):

Jaja så forstår i hvert fall at jeg går glipp av noe stort, det er jo veldig synd. Er vel derfor jeg sitter med disse tankene også mest sannsynlig.

Hadde nesten "håpet" på at noen skrev det var oppskrytt og til tider slitsomt, som en liten trøst🥴

Er så klart åpen og anser meg ikke som unormalt kresen, men er ikke så lett i min alder når de fleste single er opptatt med barn osv. Og vi alle vet jo hvor vanskelig tinder kan være...

Et annet perspektiv; 

Vi mistet mamma relativt tidlig. Det å være tett på hvordan pappa har det får meg nesten til å ønske at de ikke hadde det de hadde, og nesten til å angre på at jeg har opplevd det selv. For livet når "halve deg" er røsket bort er vanvittig vondt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har derimot opplevd engang at en jente var veldig forelsket i meg etter ett korte forhold, 9år tilbake. Synd følelsene mine ikke var gjensidige da. I så fall, så hadde jeg kanskje hatt egen familie nå. Litt spesielt å tenke på egentlig.. 

Skrevet
danbanan skrev (7 minutter siden):

Ja, man bli veldig utsatt, min lille trøst er at jeg i det minste ikke har opplevd sikkelig kjærlighetssorg etter å feks blitt forlatt etter ett lengere forhold. Det er sikkert ikke noe særlig morro.

Har opplevd mild kjærlighetssorg i mine yngre dager etter kort forhold og det er kjipt nok det... 

Ja,det er jo det positive oppi det hele da,har hatt noen milde jeg og , de er fæl nok. Får nok en kjempestor nå snart her regner jeg med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...