AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Jeg har 2 jenter på 14 og 17, de bruker innmari mye tid på badet, dette begynte for ca 3 år siden med største og hun yngste har begynt nå. Har også en gutt på snart 12, som nesten daglig kommer for sent på skolen. Jeg begynner kl 6 30, hun på 17 må være ute av huset senest 715, da står hun på 14 opp og er på badet til ca 815-20, da går hun på skolen, den er bare 5 min unna så når den fint, så er det lillebror som liker og dusje på morgen, og selvom han er kjapp ,kommer han 15-20 minutter for sent på skolen hver dag, han fikk brev med seg hjem på fredagen. Jeg har snakket med jentene at de må enten dusje kvelden før eller stå opp tidligere, da det er viktig at alle kommer til tide på skolen, så nå er det sikkelig dårlig stemming, lillebror dusjer på kvelden 2 ganger i uka så de gangene kan det hende han når skolen akkurat,men han må jo vaske seg og pusse tennene og slik så er stort sett for sett da også. Så har sagt at største jenta må være ferdig på badet senest 645 ( hun står opp kl 6,men liker og ligge i senga og se på mobilen litt før hun står opp,men har sagt da må hun heller det etterpå ) Mellomste må gå på badet da kl 645 og være ferdig senest 730, da får lillebror god tid. Jeg er ferdig på badet senest 6 siden jeg begynner kl 630. synes dere dette var en fin løsning? Anonymkode: c3c72...3a2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 7. mai 2022 Jeg ville skaffet dem speil og hyller til å kunne stelle det kosmetiske på soverommet Anonymkode: 50316...6fc 73 2 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Hvorfor må egentlig jentene enten dusje på kvelden eller stå opp før? Hvorfor kan ikke lillebror også gjøre dette? Evt. kan de bytte på… Anonymkode: 4d4d6...dc7 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Kan ikke jentene sminke seg på rommene sine? Er ikke greit å okkupere badet så lenge for å sminke seg. Anonymkode: d61d1...f79 23 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må egentlig jentene enten dusje på kvelden eller stå opp før? Hvorfor kan ikke lillebror også gjøre dette? Evt. kan de bytte på… Anonymkode: 4d4d6...dc7 fordi lillebror er kjapp, de 2 andre dødstreige Anonymkode: c3c72...3a2 19
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke jentene sminke seg på rommene sine? Er ikke greit å okkupere badet så lenge for å sminke seg. Anonymkode: d61d1...f79 de bruker lengst tid i dusjen faktisk, sminken bruker de 10-15 min på Anonymkode: c3c72...3a2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Unødvendig å dusje hver dag. Anonymkode: dcebd...234 14 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Unødvendig å dusje hver dag. Anonymkode: dcebd...234 de liker og dusje hver dag og det er greit,men de må bare bruke mindre tid Anonymkode: c3c72...3a2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): de bruker lengst tid i dusjen faktisk, sminken bruker de 10-15 min på Anonymkode: c3c72...3a2 Hvis de sminker seg på rommet, så har dere bare der spart inn 10-15. Noen minutter til mindre i dusjen og, så begynner det å hjelpe på. Anonymkode: 633fb...0d0 7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): de bruker lengst tid i dusjen faktisk, sminken bruker de 10-15 min på Anonymkode: c3c72...3a2 Ikke akkurat økonomisk å dusje så lenge nå, men regner med du bor nordpå da? Med mindre de trener daglig trenger de ikke dusje og vaske håret daglig. Anonymkode: 17d3b...2d9 10 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke akkurat økonomisk å dusje så lenge nå, men regner med du bor nordpå da? Med mindre de trener daglig trenger de ikke dusje og vaske håret daglig. Anonymkode: 17d3b...2d9 vi bor på østlandet Anonymkode: c3c72...3a2
Ulrikke Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Det er jo ikke aktuelt å bruke så lang tid på badet at resten av familien kommer for sent! Det er bare NEI! Merkelig at disse store jentene ikke forstår at det er totalt respektløst.... Hvordan ser strømregningen ut hvis de bruker så lang tid i dusjen HVER dag? Disse reglene du har satt nå, har du bestemt dem, eller har du satt deg ned sammen med dem for å lage den løsningen? Vil tro du kommer mye lenger her hvis de er med på å bestemme hvordan dette kan løses best for alle. Skriv opp når alle må gå hjemmefra, i hvilken rekkefølge, når andre må være ferdige på badet. Spør om de ser løsninger og selv kan bli enige og avtale klokkeslett. Men gjør det krystallklart at å overskride den tiden de da har avtalt, sånn at andre kommer for sent, det er uaktuelt. Hva som eventuelt skal bli konsekvensen av det kan du best avgjøre selv, eventuelt får de bli enige om det også. Skriv ned, og alle signerer. Da forplikter det ihvertfall. Skjønner at du ikke er hjemme når de driver på og får fulgt med, men her må du bare være ekstremt tydelig og bestemt. Vi har hatt fire tenåringer i hus, er på den siste nå (16), og det har aldri skjedd at noen har kommet for seint fordi andre er på badet.... Såpass respekt har man for familien at man skjønner at man må tilpasse seg.... 20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Kjøp sminkebord til dem i gave som de kan ha på rommene sine. Anonymkode: e6220...0d2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøp sminkebord til dem i gave som de kan ha på rommene sine. Anonymkode: e6220...0d2 Du mener de fortjener en gave som reaksjon på at de okkuperer badet så lenge at andre kommer forseint og i tillegg ikke forstår/bryr seg om problemet? Anonymkode: 520ae...96f 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du mener de fortjener en gave som reaksjon på at de okkuperer badet så lenge at andre kommer forseint og i tillegg ikke forstår/bryr seg om problemet? Anonymkode: 520ae...96f TS får heller kjøpe det til dem som straff da… Anonymkode: 633fb...0d0 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): de bruker lengst tid i dusjen faktisk, sminken bruker de 10-15 min på Anonymkode: c3c72...3a2 Så hun som er på badet i en time dusjer i over 40 minutter?? Hvor stor varmtvannsbereder har du? Og det kan jo ikke på noen måte være greit å dusje i 40 minutter. Nå er det dyr strøm og vannmangel, så litt hensyn trenger hun å ta. Anonymkode: 8089f...d23 30
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 Jentene bruker maks 10 minutter i dusjen. Noe som er terpet på siden de var små og frem til de kunne dusje selv. Det er også pga strømpriser nå for tiden. De har sine egen sminkebord på rommet så de ikke okkuperer badet. Vi er 4 stykker i huset og alle må ut døren før 07.00 hver dag. Det går fordi jeg har mast høl i hodet på de siden de var små. Deres søvn skal ikke gå på bekostning av utseende. Da får jentene dine dusje kvelden før. Anonymkode: 169e5...124 6
NiceOrNothing Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 2 jenter på 14 og 17, de bruker innmari mye tid på badet, dette begynte for ca 3 år siden med største og hun yngste har begynt nå. Har også en gutt på snart 12, som nesten daglig kommer for sent på skolen. Jeg begynner kl 6 30, hun på 17 må være ute av huset senest 715, da står hun på 14 opp og er på badet til ca 815-20, da går hun på skolen, den er bare 5 min unna så når den fint, så er det lillebror som liker og dusje på morgen, og selvom han er kjapp ,kommer han 15-20 minutter for sent på skolen hver dag, han fikk brev med seg hjem på fredagen. Jeg har snakket med jentene at de må enten dusje kvelden før eller stå opp tidligere, da det er viktig at alle kommer til tide på skolen, så nå er det sikkelig dårlig stemming, lillebror dusjer på kvelden 2 ganger i uka så de gangene kan det hende han når skolen akkurat,men han må jo vaske seg og pusse tennene og slik så er stort sett for sett da også. Så har sagt at største jenta må være ferdig på badet senest 645 ( hun står opp kl 6,men liker og ligge i senga og se på mobilen litt før hun står opp,men har sagt da må hun heller det etterpå ) Mellomste må gå på badet da kl 645 og være ferdig senest 730, da får lillebror god tid. Jeg er ferdig på badet senest 6 siden jeg begynner kl 630. synes dere dette var en fin løsning? Anonymkode: c3c72...3a2 Da må det etableres et system med tid på badet. Skriftlig system om hvem sin tur , rekkefølge og klokkeslett . Trekk tenåringene i ukelønn om de gjør sånn at lillebror ikke rekker skolen . Trekk han i ukelønn hvis han uansett kommer for seint . 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Vi bygde et ekstra bad i kjelleren. Alle får en bedre start på dagen. Anonymkode: b8720...15e 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Dette var skikkelig kjipt å lese. Tenk å sløse så mye med naturens ressurser 😢 Anonymkode: 3ddd8...af0 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå