AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Far er bekymret og mener at vi må settes foten ned. Barnet biter,klorer,slår og dytter som andre barn. Det har skjedd engang med bitingen. Barnehagen er ikke bekymret og beskriver barnet som normalt... Erfaring? Anonymkode: 0179e...292
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Det er vel ikke helt uvanlig med biting når barn ikke greier å uttrykke seg skikkelig, og blir sinte eller føler noe er urettferdig. Men det kommer veldig an på alderen til barnet. Anonymkode: 2c263...05b 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Barnet er 2år og 3 måneder Anonymkode: 0179e...292
Anonym6789 Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Vårt barn hadde en periode rett etter at han fylte 2 at han bet meg. Men kun meg og ingen andre (5-10 ganger kanskje) Helt normal oppførsel ellers, snill og grei gutt, men han hadde fått for seg at biting var morsomt. Det eneste vi gjorde var å gi beskjed hver gang om at det gjør vondt og ikke er lov, og at jeg blir lei meg når han gjør ting som gjør vondt. Gikk relativt fort over. Vet ikke hva far mener med å sette foten ned? Man må jo såklart ikke godta biting, da tror jo barnet at det er greit å bite
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Det er normalt, og noen er verre enn andre med tanke på akkurat biting. Ellers er jeg enig med far; biting, kloring o.l. skal man jo være streng på, det er jo ikke greit og det bør tydelig komme frem når 2 åringen gjør det 🙂 Anonymkode: e7f27...424
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Jeg har erfaring med flere småbarn som vet når de var omtrent 2 år, de er alle hyggelige, snille, normale barn i dag. Viktig å sette grenser på en trygg, vennlig men bestemt måte, og om oppførselen vedvarer - å samarbeide med barnehagen. Å bli bitt er både vondt, skremmende og kan være farlig for den som opplever det. Så det er på ingen måte ok, det er vold. Men det er ikke unormalt når barna er så små. Anonymkode: 84111...012
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Barnet er 2år og 3 måneder Anonymkode: 0179e...292 Biting er heeelt vanlig i den alderen. Anonymkode: b8307...f78 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Helt normalt at barn i den alderen biter. Anonymkode: 1e2e7...8c3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 Sikker på at barnet ikke biter seg selv? Vet om en jente som beit seg selv i barnehagen og skyldte på en annen stakkars unge 😂 Anonymkode: c9e34...c0f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 Jeg håper dere gjør det dere kan for å droppe bitingen. Mitt barn går på samme avdeling som en biter, og hun har kommet hjem med noen skikkelig stygge bitemerker flere ganger. Det er nå såpass ille at hun ikke vil inn i barnehagen hvis hun ser at barnet som biter er der. Anonymkode: ac99a...fac
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 Så klart er ikke biting ok. Men far er oppriktig bekymret og mener barnet ikke oppfører seg normalt. Barnehagen er ikke bekymret og jeg.som mor er ikke bekymret. Jeg og barnehagen sier det ikke er ok, mens far setter ned foten på den måten at han tar tak i barnet og roper til barnet. Dette skjer om barnet sammen med søsken krangler eller slår, dytter eller lugger. Jeg spurte hvorfor denne sinnet mot barnet og det er fordi det ikke er normalt og at barnet må settes på plass. Men en ting barnet gjorde i barnehagen kan ikke "straffes" to døgn etterpå. Tenker jeg da. Anonymkode: 0179e...292
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 Det er helt vanlig og helt normalt å gå gjennom perioder med biting i en alder hvor barnet har masse følelser, men har vesentlig lite utviklet selvregulering. Denne mangelen gjør at barn slår. Eller biter. Eller hyler npf de ikke får viljen sin. Evnen til selvregulering er ikke ferdig utviklet før om mange år. I mellomtiden vil ikke den modnes fortere av å få kjeft, bli skreket til eller "satt på plass". Barn trenger voksne som hjelper dem å selvregulere, som snakker med barnet, gir støtte fysisk og mentalt, gir barnet en god klem og en rolig holdning når barnet mister kontroll over seg selv og slår. En toåring lærer ingenting av å få kjeft for å bite. Og tro meg; bitefasen går over. Alltid. Det er helt, helt normalt. Det er helt bak mål å irettesette en toåring for biting to dager etter at det har skjedd. Det burde enhver oppegående forelder forstå. Google "barn biting", så får du masse artikler mannen din kan lese og bli opplyst om barneoppdragelse. Her er en god en: https://www.klikk.no/foreldre/barn/barneoppdragelse/barn-som-biter-2443438 Anonymkode: f4714...844 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Far er bekymret og mener at vi må settes foten ned. Barnet biter,klorer,slår og dytter som andre barn. Det har skjedd engang med bitingen. Barnehagen er ikke bekymret og beskriver barnet som normalt... Erfaring? Anonymkode: 0179e...292 Veldig vanlig før de har godt språk. Anonymkode: 3249c...671
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Min slutta å bite da hun var 3 år. Anonymkode: bc229...95f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så klart er ikke biting ok. Men far er oppriktig bekymret og mener barnet ikke oppfører seg normalt. Barnehagen er ikke bekymret og jeg.som mor er ikke bekymret. Jeg og barnehagen sier det ikke er ok, mens far setter ned foten på den måten at han tar tak i barnet og roper til barnet. Dette skjer om barnet sammen med søsken krangler eller slår, dytter eller lugger. Jeg spurte hvorfor denne sinnet mot barnet og det er fordi det ikke er normalt og at barnet må settes på plass. Men en ting barnet gjorde i barnehagen kan ikke "straffes" to døgn etterpå. Tenker jeg da. Anonymkode: 0179e...292 Pappaen er tydeligvis redd for å ikke ha et normalt barn, og hans skam blir overført som sinne til barnet. Høres veldig ugreit ut! Jeg synes du skal hindre pappaen i å reagere slik mot barnet ditt - barnet klarer ikke å forstå pappaens sinne, og ting som skjer i barnehagen må nesten barnehagen håndtere. Det er absolutt ikke noe vits å straffe barnet overhodet for ting som skjer i barnehagen for barnet vil ikke klare å koble de to tingene sammen. Barnet blir bare redd når pappa blir sint, tilsynelatende uten grunn (slik barnet opplever det). Anonymkode: 84111...012 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så klart er ikke biting ok. Men far er oppriktig bekymret og mener barnet ikke oppfører seg normalt. Barnehagen er ikke bekymret og jeg.som mor er ikke bekymret. Jeg og barnehagen sier det ikke er ok, mens far setter ned foten på den måten at han tar tak i barnet og roper til barnet. Dette skjer om barnet sammen med søsken krangler eller slår, dytter eller lugger. Jeg spurte hvorfor denne sinnet mot barnet og det er fordi det ikke er normalt og at barnet må settes på plass. Men en ting barnet gjorde i barnehagen kan ikke "straffes" to døgn etterpå. Tenker jeg da. Anonymkode: 0179e...292 Han tar tak i barnet og roper til det? 😳 Og han kan finne på å strqffebarnet for noe som skjedde i bhg for to dager siden? 😳 Her høres det ut som om far trenger et en til en møte med barnets pwd leder for å forstånormal utvikling og forståelse hos 2 år gamle barn. Det han skal gjøre er ikke å skrike til et barn eller å straffe det for noe som ble gjort for flere dager siden. Barnet kommer til å utvikle sterk angst. Det han SKAL gjøre er å ha stort fokus på språkutvikling, fordi det er ekstremt vanlig at barn som ikke klarer å uttrykke seg ender opp med å slå eller bite! Anonymkode: 47dfe...d21 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 21.24): Far er bekymret og mener at vi må settes foten ned. Barnet biter,klorer,slår og dytter som andre barn. Det har skjedd engang med bitingen. Barnehagen er ikke bekymret og beskriver barnet som normalt... Erfaring? Anonymkode: 0179e...292 Hva mener du med at far vil sette foten ned? Anonymkode: c959d...30c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så klart er ikke biting ok. Men far er oppriktig bekymret og mener barnet ikke oppfører seg normalt. Barnehagen er ikke bekymret og jeg.som mor er ikke bekymret. Jeg og barnehagen sier det ikke er ok, mens far setter ned foten på den måten at han tar tak i barnet og roper til barnet. Dette skjer om barnet sammen med søsken krangler eller slår, dytter eller lugger. Jeg spurte hvorfor denne sinnet mot barnet og det er fordi det ikke er normalt og at barnet må settes på plass. Men en ting barnet gjorde i barnehagen kan ikke "straffes" to døgn etterpå. Tenker jeg da. Anonymkode: 0179e...292 Du får spørre far hvordan han tenker å lære barnet selvregulering gjennom å ha null følelsesmessig kontroll selv? Hvordan skal barnet lære å takle motgang uten å respondere negativt og aggressivt, når far ikke klarer dette selv? Anonymkode: 62192...790 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå