Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby på rett over 5 uker. De siste ti dagene har h*n hatt avføring som har variert fra å være gul/grønn med «klassisk konsistens» til tydelig lys grønn slim eller flytende grønn. Samtidig som baby gulper hvit/gul gulp innimellom etter måltid. Viser ikke noe særlig tegn til uro, utenom i forbindelse med rett etter måltid. Uroet gir seg som regel etter gulping og bæsjebleie, så det virker som h*n blir «plaget» rett etter mat. Kan også nevne at baby innimellom hikker. Jeg fullammer , og pumper slik at far gir flaske ved behov. Har ved noen anledninger gitt MME , men kuttet dette raskt ut etter jeg merket plager hos baby da jeg mistenkte MME, uten bedring. Allmenntilstanden er fin, h*n søker etter mat og gir tegn til sult, er våken og nysgjerrig,  selv om «interessen» for mat virker litt redusert i forhold til tidligere uker. Sovet noe lenger økter denne uken enn tidligere. Noen som har erfaring med hva dette kan komme av? Tenkte eventuelt ta en tur til legen rett over helgen, dersom plagene ikke gir seg.

Anonymkode: d43b7...b3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av helsesykepleier at grønn tynn/skummet avføring skyldtes for mye formelk, og for lite av den feite gode melka. 

Jeg pumpet ut litt av startmelka, slik at babyen drakk mer av den feite melka og problemet var løst. 

Anonymkode: 46dd0...bd3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk beskjed av helsesykepleier at grønn tynn/skummet avføring skyldtes for mye formelk, og for lite av den feite gode melka. 

Jeg pumpet ut litt av startmelka, slik at babyen drakk mer av den feite melka og problemet var løst. 

Trådstarter her. Fikk også tips om dette, og forsøkt siden igår å gjøre slik uten å merke forskjell hos baby. Hvor mye måtte du pumpe ut av startmelka, og hvor fort ble det bedring? 

Skrevet

Ville heller prøvd intervallamming (Ammehjelpen.no). Ved å pumpe vil du øke produksjonen enda mer og da blir problemet større 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er enten for mye formelk eller melkeproteinallergi.

Gulping og hikking er helt normalt. 

Anonymkode: 4bde2...3cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig dum ide, siden da opprettholder du overproduksjon, som jo er problemet om baby ikke «spiser opp» hele puppen. 

Prøv intervallamming, se ammehjelpen for forklsring som en over foreslår!

Anonymkode: a326b...ed2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er enten for mye formelk eller melkeproteinallergi.

Gulping og hikking er helt normalt. 

Selv om gulpe er tydelig gult i farge ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gul farge og stor mengder*

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere med liknende erfaring som har prøvd intervallamming?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da går du til legen. For det høres unormalt ut. Også ved MPA er det unormalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen flere med liknende erfaring som har prøvd intervallamming?

Ja, og da forsvant problemet. Bare å sette igang!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, og da forsvant problemet. Bare å sette igang!

Tusen takk for svar. Hvor raskt merket du bedring? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...