AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Ja eller nei? Og hvorfor? Drikke en og øl amme etterpå? Ikke være full eller beruset, men drikke en øl. Blir du som leser dette veldig beruset av en øl så la oss si en halv øl.) Forlate en sovende baby i bilen for å handle seg en red bull på en dag hvor temperatur tillater det? Hverken varmt eller kaldt i bilen. Forlate en sovende baby i vogna utenfor en butikk på kjøpesenter for å løpe tilbake til kassa for å hente noe man har glemt? Er kø så tar 3 minutter, ser vogna hele tiden. Anonymkode: 27763...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Ja - så lenge man ikke er susete så man kan håndtere baby. Alkoholinnhold i morsmelk er et ikke-problem etter uke... Husker ikke, 6? Nei, man forlater ikke baby. Nei, man forlater ikke baby. Anonymkode: 27d05...a39 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja - så lenge man ikke er susete så man kan håndtere baby. Alkoholinnhold i morsmelk er et ikke-problem etter uke... Husker ikke, 6? Nei, man forlater ikke baby. Nei, man forlater ikke baby. Anonymkode: 27d05...a39 De to siste hvorfor ikke? 😊 Anonymkode: 27763...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De to siste hvorfor ikke? 😊 Anonymkode: 27763...5f2 Det står der. Fordi man ikke skal forlate en baby alene. Anonymkode: 27d05...a39 10
BobbySocks Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Nei. Fordi man tross alt har ansvaret for at denne ungen skal vokse opp (og helst bli noenlunde normal). 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det står der. Fordi man ikke skal forlate en baby alene. Anonymkode: 27d05...a39 Hvorfor ikke om babyen sover? Anonymkode: 27763...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 BobbySocks skrev (4 minutter siden): Nei. Fordi man tross alt har ansvaret for at denne ungen skal vokse opp (og helst bli noenlunde normal). Og da kan man ikke gjøre dette? Hvorfor? Anonymkode: 27763...5f2 2
BobbySocks Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og da kan man ikke gjøre dette? Hvorfor? Anonymkode: 27763...5f2 Har jo skrevet hvorfor. Du må lese innleggene ellers er det ikke noe poeng. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Min baby er 11 uker. Jeg kan ta et par øl, unngår å bli beruset pga håndtering av baby ikke pga ammingen. Forlater ikke. I vogn tenker jeg er mer ok når de blir større kanskje men i bil ville jeg aldri forlatt en baby eller lite barn. Anonymkode: 695e6...f29
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Har jo skrevet hvorfor. Du må lese innleggene ellers er det ikke noe poeng. Jeg ser ikke at dette skal kunne gi en unormal unge. Anonymkode: 27763...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja eller nei? Og hvorfor? Drikke en og øl amme etterpå? Ikke være full eller beruset, men drikke en øl. Blir du som leser dette veldig beruset av en øl så la oss si en halv øl.) Forlate en sovende baby i bilen for å handle seg en red bull på en dag hvor temperatur tillater det? Hverken varmt eller kaldt i bilen. Forlate en sovende baby i vogna utenfor en butikk på kjøpesenter for å løpe tilbake til kassa for å hente noe man har glemt? Er kø så tar 3 minutter, ser vogna hele tiden. Anonymkode: 27763...5f2 Jeg ser ikke problemer med å ta en øl rundt en baby. Jeg er i tvil på å forlate baby i bilen. Jeg tror ikke noe kommer til å skje, sån egentlig, men andre kan freake ut og knuse ruten 😅 Hadde ikke forlatt baby utenfor et kjøpesenter i vogna. For den sags skyld, forstår jeg heller ikke de som legger baby i fra seg i vogna utenfor huset, alene 😅 Anonymkode: aa201...6ed
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Syns alt dette er greit jeg. Anonymkode: 7841b...70b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke problemer med å ta en øl rundt en baby. Jeg er i tvil på å forlate baby i bilen. Jeg tror ikke noe kommer til å skje, sån egentlig, men andre kan freake ut og knuse ruten 😅 Hadde ikke forlatt baby utenfor et kjøpesenter i vogna. For den sags skyld, forstår jeg heller ikke de som legger baby i fra seg i vogna utenfor huset, alene 😅 Anonymkode: aa201...6ed Ikke utenfor kjøpesenteret, men ute for butikken inne i kjøpesenteret. Hvorfor i alle dager kan ikke baby sove ute i Hagen? Anonymkode: 27763...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Du forlater ALDRI en baby. Det fins såpass gærne folk som kan finne på å ta den. Anonymkode: 10eee...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor ikke om babyen sover? Anonymkode: 27763...5f2 Fordi de ikke skal forlates alene, samme om de sover eller er våkne. Hva er så vanskelig å forstå? Anonymkode: 27d05...a39 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi de ikke skal forlates alene, samme om de sover eller er våkne. Hva er så vanskelig å forstå? Anonymkode: 27d05...a39 La meg omformulere: hva kan skje som er så farlig? Anonymkode: 27763...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke utenfor kjøpesenteret, men ute for butikken inne i kjøpesenteret. Hvorfor i alle dager kan ikke baby sove ute i Hagen? Anonymkode: 27763...5f2 Ikke alle som har hage. Alt spørs jo kanskje på utformingen av hvor man bor. Men jeg ville ikke forlatt baby ute alene i vogna uten at jeg så baby. Ute på terrassen, med sofaen rett ved vinduet og baby på andre siden kunne gått. Men ikke ute foran ytterdøren. Eller ute i hagen. Det er bare meg. Alle har egne måter å gjøre ting på. Anonymkode: aa201...6ed
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja eller nei? Og hvorfor? Drikke en og øl amme etterpå? Ikke være full eller beruset, men drikke en øl. Blir du som leser dette veldig beruset av en øl så la oss si en halv øl.) Forlate en sovende baby i bilen for å handle seg en red bull på en dag hvor temperatur tillater det? Hverken varmt eller kaldt i bilen. Forlate en sovende baby i vogna utenfor en butikk på kjøpesenter for å løpe tilbake til kassa for å hente noe man har glemt? Er kø så tar 3 minutter, ser vogna hele tiden. Anonymkode: 27763...5f2 1: Drikke en øl, ja. Så lenge man ikke blir beruset eller endrer oppførsel, så tenker jeg det er ok. 2: Jeg bor på en liten plass hvor alle kjenner alle, har flere ganger løpt inn i butikken for å kjøpe noe eller levere storebroren i bhg, mens babyen sover i bilen. Har med babycall. Tenker det er større ulemper ved å vekke en baby for noe som tar 2 minutter og ødelegge søvnen og humøret hans. Hadde jeg bodd på en litt større plass, hadde jeg tatt han med uansett. 3: Det hadde jeg nok ikke gjort. Av den enkle grunn at det ikke er noe problem å ta vogna med seg. Er vel dog ikke store forskjellen på dette, kontra å la baby sove ute. Anonymkode: ed9df...0a4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Ville aldri forlatt en baby alene i vogn. Det høres sikkert helt absurd ut, men jeg hadde fryktet at noen tok med seg babyen. Eventuelt kan det komme hunder eller barn som tilfeldigvis dulter borti vognen ved et uhell slik at den velter. Babyen kan få et slags illebefinnende som jeg ikke kan se. Det kan være denne kjappe turen innom butikken varer lengre enn forventet. Det er jo et hjelpesløst lite menneske. Samme med bil, hadde aldri gått fra en sovende baby i bil alene. Mye de samme årsakene som over. Anonymkode: deb3e...979 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 Slår meg plutselig hvorfor folk syns det er stressende og liten tid når en har fått baby. Anonymkode: 27763...5f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå