AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Svigermor vil gjerne være tilstede og hun er prøver så godt hun kan så vi er gla vi har henne, selv om hun kunne vært enda mer tilstede ut ifra at hun bor alene og har mye fritid samt er litt ensom. Nå venter vi barn nummer 3, og vi har to tette fra før av. Vi har lite familie da det er stort sett henne. Hun sa idag når hun kjørte barnebarnet hjem at hun forstår ikke hvordan vi klarer å være hjemme alene med to barn. Hun ene er 3 år, og han andre er 1 år. De leker godt sammen, men de er jo bleieunger. Jeg sa at det går helt fint fordi de leker godt sammen og to barn på en gang er jo ikke så mye arbeid. Jeg tok opp eksempelet med tanta mi som har tre barn på ei helg, og det går helt fint.. Poenget er at svigermor har sagt til oss at hun har så høy arbeidsmengde da hun jobber veldig mye som sykepleier, og hun trener en god del så hun mener selv hun er i veldig god form. Men hvis hun er i god form og har så høy arbeidsmengde som hun selv mener, hvordan kan hun da mene at to barnebarn på en gang blir for mye arbeid? Hun er veldig opptatt av detaljer noe som gjør barnebesøk litt utfordrende. Hvis noen søler eller griser litt blir hun svett i hendene. Jeg misliker ikke svigermor, jeg er glad jeg har henne men synses bare det er litt motstridende at hun sier at hun har høy atbeidsevne når hun ikke klarer å passe to barn samtidig, men på jobb klarer hun å være i mange timer mot tunge løft på pasienter. Når jeg var liten passet bestemoren meg og broren min hele tiden, og gjerne tok hun to barnebarn til samtidig også. Hva tenker dere? Er to barn virkelig så mye arbeid, eller er jeg for vant til å være alene med to barn så jeg forstår ikke at det er så tungt lengre. Anonymkode: 91b52...40d 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 7. mai 2022 Jeg tenker det er i meste laget å forvente at besteforeldre passer to så små barn ja! Det skal jo være kos for dem. To i den alderen er kos, men jævla mye jobb også. Dere har valgt to tette, ikke hun. Og tre.. Jaja Anonymkode: dd90e...3ca 131 5 20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Hehe, godt dere ikke har tvillinger slik som oss da. Hun kan jo ikke bare ta en vel. Høres rart ut. Begge eller ingen sier jeg som er tvillingmor da. Iom de er så nære i alder. Mon tro om hun har andre grunner til å velge en. Mye stress med den andre eller hvem vet. Anonymkode: c3994...897 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 7. mai 2022 Jeg er selv to barns mor forstår din svigermor veldig godt. Hun er ferdig med små barn og en er mer enn nok. Selv jeg syns barna mine er slitsomme. Hver glad at hun er tilstede uten å faktisk kritisere henne 😊 Anonymkode: a54bf...a37 61 7 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Hun mener jo helt sikkert at det ikke er lett å passe 2 barn, og samtidig være den morsomme bestemoren hun liker å være. Hun synes sikkert hun får mye bedre kvalitetstid med dem når hun har en alene. Skjønner henne godt. Selv har vi 3 tette, og det er klart det går fint, men det er ikke like stressfritt dersom man i tillegg skal la de være med å bake eller plante blomster. Anonymkode: b131c...32d 23 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svigermor vil gjerne være tilstede og hun er prøver så godt hun kan så vi er gla vi har henne, selv om hun kunne vært enda mer tilstede ut ifra at hun bor alene og har mye fritid samt er litt ensom. Nå venter vi barn nummer 3, og vi har to tette fra før av. Vi har lite familie da det er stort sett henne. Hun sa idag når hun kjørte barnebarnet hjem at hun forstår ikke hvordan vi klarer å være hjemme alene med to barn. Hun ene er 3 år, og han andre er 1 år. De leker godt sammen, men de er jo bleieunger. Jeg sa at det går helt fint fordi de leker godt sammen og to barn på en gang er jo ikke så mye arbeid. Jeg tok opp eksempelet med tanta mi som har tre barn på ei helg, og det går helt fint.. Poenget er at svigermor har sagt til oss at hun har så høy arbeidsmengde da hun jobber veldig mye som sykepleier, og hun trener en god del så hun mener selv hun er i veldig god form. Men hvis hun er i god form og har så høy arbeidsmengde som hun selv mener, hvordan kan hun da mene at to barnebarn på en gang blir for mye arbeid? Hun er veldig opptatt av detaljer noe som gjør barnebesøk litt utfordrende. Hvis noen søler eller griser litt blir hun svett i hendene. Jeg misliker ikke svigermor, jeg er glad jeg har henne men synses bare det er litt motstridende at hun sier at hun har høy atbeidsevne når hun ikke klarer å passe to barn samtidig, men på jobb klarer hun å være i mange timer mot tunge løft på pasienter. Når jeg var liten passet bestemoren meg og broren min hele tiden, og gjerne tok hun to barnebarn til samtidig også. Hva tenker dere? Er to barn virkelig så mye arbeid, eller er jeg for vant til å være alene med to barn så jeg forstår ikke at det er så tungt lengre. Anonymkode: 91b52...40d Du er for vant til å være med to barn, du kjenner disse to barna enda bedre enn svigermor og du er yngre (og dermed har du mer overskudd etter jobb). Noen (eldre) har mange barmebarn hos seg uten noe stress, andre synes det blir mye med bare ett. Hva jobbet bestemoren din med og var bestefaren din hjemme da dere ble passet? Anonymkode: e8de0...7e7 18 2
BobbySocks Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Hun er ferdig med små barn, vil ha et rent og ryddig hjem og elsker den nye fritiden sin. Helt forståelig. 25 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Beklager, leste litt fort først. Sånn jeg leser det nå, så sa hun dette kun av medlidenhet for deg. At du har mye å gjøre. Hun mente ikke at hun ikke kunne ha begge samtidig selv🤔 Anonymkode: c3994...897 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Min mamma foretrekker også helst å ha barna våre hver for seg fordi hun føler at oppholdet blir mye bedre for alle sammen, de er mer tilstede når de er der alene og får en bedre kontakt. I tillegg er hun jo eldre og etter en overnatting kjenner hun det godt, noe jeg skjønner veldig godt Anonymkode: efd92...1b4 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Kvalitetstid med hvert enkelt barn, er jo også gull ved mulighet. For å se det positivt. Om det skulle være aktuelt. Som som sagt. Tror jeg hun sa det til deg. Ikke på veiene av seg selv. Bare konstanterte at det var mye jobb. Det er det jo absolutt. Anonymkode: c3994...897 10 1
AnnePåLande Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Du må respektere og høre etter hva din svigermor sier. Om hun sier at det blir for mye å passe begge barna, da er det for mye. 33 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Det at besteforeldre skal stille opp og passe dine barn er ingen selvfølge. Om hun har lyst til å være sammen med de så bør det jo skje på hennes premisser også? Mine barn er ofte sammen med mine foreldre, men jeg er der også. Begge to er i full jobb og har ikke overskudd til å være barnevakter i helgen. Om du vil ha en barnevakt til å passe begge to så kan du jo betale for det? Anonymkode: f8c52...8c9 7
Mt3 Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Hun sliter seg ut på å ha 2 barn samtidig nettopp fordi hun er på bestemorstadiet, altså mer engstelig og nervøs på barnas vegne, alt må være perfekt, tørke og vaske for hvert minste rot. På jobb har hun rutinene, vanen inne så det meste går på autopilot, det gjør det helt klart ikke med barnepass for henne. Og psykisk sliten blir en uansett hvor fysisk god form en er i når det er mye uvant, mye ansvar.. 17 2
Gjest Ghostface Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Selv om hun er i god form, har hun kanskje nådd en alder da ting er begrenset, og kanskje godt med rolig tid med tanke på jobben hun har?
snurk Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Er selv tobarnsmor til barn på omentrent samme alder som deg selv, og på tross av at jeg selv takler det helt fint så har jeg full forståelse for at folk som ikke er vant med små barn synes det er ufattelig slitsomt 😅 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hehe, godt dere ikke har tvillinger slik som oss da. Hun kan jo ikke bare ta en vel. Høres rart ut. Begge eller ingen sier jeg som er tvillingmor da. Iom de er så nære i alder. Mon tro om hun har andre grunner til å velge en. Mye stress med den andre eller hvem vet. Anonymkode: c3994...897 Tvillinger har også godt av å få ha bestemor alene av og til. Da får også den andre ha mor og far alene. Anonymkode: 2fc08...f70 29 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Svigermor vil gjerne være tilstede og hun er prøver så godt hun kan så vi er gla vi har henne, selv om hun kunne vært enda mer tilstede ut ifra at hun bor alene og har mye fritid samt er litt ensom. Nå venter vi barn nummer 3, og vi har to tette fra før av. Vi har lite familie da det er stort sett henne. Hun sa idag når hun kjørte barnebarnet hjem at hun forstår ikke hvordan vi klarer å være hjemme alene med to barn. Hun ene er 3 år, og han andre er 1 år. De leker godt sammen, men de er jo bleieunger. Jeg sa at det går helt fint fordi de leker godt sammen og to barn på en gang er jo ikke så mye arbeid. Jeg tok opp eksempelet med tanta mi som har tre barn på ei helg, og det går helt fint.. Poenget er at svigermor har sagt til oss at hun har så høy arbeidsmengde da hun jobber veldig mye som sykepleier, og hun trener en god del så hun mener selv hun er i veldig god form. Men hvis hun er i god form og har så høy arbeidsmengde som hun selv mener, hvordan kan hun da mene at to barnebarn på en gang blir for mye arbeid? Hun er veldig opptatt av detaljer noe som gjør barnebesøk litt utfordrende. Hvis noen søler eller griser litt blir hun svett i hendene. Jeg misliker ikke svigermor, jeg er glad jeg har henne men synses bare det er litt motstridende at hun sier at hun har høy atbeidsevne når hun ikke klarer å passe to barn samtidig, men på jobb klarer hun å være i mange timer mot tunge løft på pasienter. Når jeg var liten passet bestemoren meg og broren min hele tiden, og gjerne tok hun to barnebarn til samtidig også. Hva tenker dere? Er to barn virkelig så mye arbeid, eller er jeg for vant til å være alene med to barn så jeg forstår ikke at det er så tungt lengre. Anonymkode: 91b52...40d Tenker dere er veldig heldig som har henne som hjelper. Hva med å passe de på kvelden når begge sover istedenfor når hun er veldig sliten? Vi har ikke barnepass. Våre vokser opp uten besteforeldre. Hadde vært glad for enhver mulighet. Og de er enda små. De vokser fort så snart blir det lettere for hun. Dere er vant til det. Mange år siden hun hadde små. Anonymkode: 86ccd...635 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 Min svigermor er helt åpen om at det er enklere og triveligere å ha ett av barnebarna om gangen. De er av typen som er rolige og greie hver for seg, men fyrer hverandre opp når de er sammen. De er 4 og 2. Jeg har full forståelse for det. Anonymkode: eb836...f21 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Jeg tolker også dette som et «kudos» fra svigermor til dere, og ikke at hun ikke ønsker å passe barna. Jeg synes to barn er lettere å passe enn ett, men om man er veldig var på bråk og rot kan jeg skjønne at det er litt tøft. Anonymkode: b7267...d09 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 Synes du skal sette umåtelig stor pris på å ha en bestemor som stiller opp for deg og barna dine. Hun er ingen ungmø lenger, er i et fysisk og psykisk tungt yrke, hun er ferdig med barn. Noen sa en gang til meg at å være bestemor er kremen på kaka, som å være mor men uten alle reglene og grensesettingen - bare kos og gøy og glede! To bleiebarn hadde vært for mye for meg, og jeg er bare 47! Slutt å sutre og prøv heller å forstå henne. Mange som ikke har besteforeldre i det hele tatt. Anonymkode: 35f95...16f 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå