AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 I høst startet ei ny jente i min datters klasse. (9. klasse) Min datter ble rask venninna hennes. Sakte men sikkert droppet hun sine gamle venner. Nå har hun skiftet miljø. (Siste halve året) Nå har jeg hørt at denne jenta røyker hasj, skulker skolen og er under barnevernet. Gjengen hun er i nå har rykte på seg til å være frekke, skulke og drikke. Dattera mi har kun hatt med denne jenta hjem, hun har virket hyggelig nok. Dette fikk jeg vite i dag. Bitene fallet på plass, dattera mi har trekt seg mer unna og blitt mye frekkere. NÅ HAR JEG FULLSTENDIG PANIKK! Hvordan kan jeg løse dette??? 😭😭😭 Anonymkode: 9175d...7d6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Snakk med datteren din, på en ordentlig og lyttende måte. Vær undrende, ikke dømmende. Rådfør deg gjerne med helsesykepleier på skolen til datteren din også. Anonymkode: 356b0...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Har mest lyst til å si til venninna hennes at hun skal holde seg langt unna datters våres. Det er det jeg vil akkurat nå. Men det er vel ikke så lurt? Hvordan skal jeg ellers få henne inn i et annet miljø? Anonymkode: 9175d...7d6
Lorieen Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Du må snakke med jenta di. Ordentlig. Reflekter sammen rundt situasjonen til venninna, og hvordan din datter kan være en god venn for henne uten å bli trukket ned i søla sjøl. Å prøve å nekte henne kontakt med venninna er IKKE løsningen, da blir det bare enda viktigere for henne å opponere. Kanskje kan din datter og dere som familie være den ballasten som forhindrer venninna i å skli fullstendig ut - å være dømmende løser ingenting. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Jeg hadde problemer hjemme og hang i et sånt miljø. Jeg drakk ikke selv om de andre gjorde det, jeg røyker ikke selv om de andre gjorde det og jeg stjal heller ikke slik som de. Man kan fint være i slike miljøer uten å ha behovet for å gjøre akkurat det samme som de. Anonymkode: 59946...cbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå