Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Min datter har i det siste hatt mye problemer med magen. I løpet av sensommeren/høsten har vi hatt flere omganger der hun har hatt veldig hard mage. Dette har som oftest løst seg ved at vi kjøper sviskesaft beregnet for babyer. Men jeg lurer på om noen har en bedre og mer varig løsning?
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 Får hun i seg nok fiber og væske? Disse to i kombinasjon er viktige for tarmfunksjonene.
Gjest Hope - ikke pålogga Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Hmm... Kanskje det er noe hun ikke tåler? Prøv med sviskesaft for en periode, og unngå lyst brød, blåbær og andre ting som kan gi hard mage. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Vær også OBS på at hun bruker nok tid på toalettet. Min datter hadde samme trøbbel og det gikk så langt at vi måtte sette klyster (i samråd med legen) Legen ville prøve det før hun ble lagt inn på sykehus. Hun hadde kjempesmerter. Vi begynte å følge med henne og oppdaget at hun ofte bare hadde tid til å tisse, før så å fortsette leken. Hun måtte forandre litt på rutinene sine, sitte litt lenger slik at hun rakk det hun skulle. Be henne ta med seg et blad og sitte der en stund. Selvfølgelig er fiber og drikke veldig viktig. Pass på henne.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Fikk faktisk anbefalt blåbærsaft av legen sist problemet oppsto. Ellers takk for råd.
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #6 Skrevet 7. november 2005 Blåbærsaft er jo forstoppende, og noe man gir ved løs mage/diaré.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #7 Skrevet 7. november 2005 Blåbærsaft er jo forstoppende, og noe man gir ved løs mage/diaré. ← Takk for det. Veldig rart at legen sa noe annet da, men jeg får stole på det som blir sagt her da.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 Synes det minner om cøliaki, hard mage og magesmerter er et veldig vanlig symptom... Sjekk listen for symptomer og undersøk datteren din for dem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå