AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 For meg blir det så pinlig selvopptatt. Har vært på et par babyshowers og det var noe så voldsomt navlebeskuende og materialistisk over det hele. Se på meg, ta bilder av meg, se så sukkersøte og overfladiske amerikaniserte vi er, rosa/blå ballonger og rosa/blå cupcakes og kaker med kvalmende sukkerfondant, bleiekake, glitter og fjas... Selve symbolet på det sørgelige overflodssamfunnet.. "Gender reveal" synes jeg er enda noen hakk verre, hvem bryr seg om kjønnet på ungen, annet enn de aller nærmeste???? Har sett videoer av slike arrangementer, i overdådig stil så klart, og mor selv som griner og omtrent besvimer av lykke når rosa konfetti snør nedover henne og mannen, til alles applaus og jubel. Alt skal selvsagt ut på insta og snap umiddelbart. Er det ingen som klarer å ta et perspektiv litt utenfra, og se hvor fjollete og meningsløst dette er? Holder det ikke at man får presanger til babyen etter fødsel, og er kjønnet virkelig noe som må avsløres med pomp og prakt? Anonymkode: fd1ec...eff 27 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Er et fjollete opplegg som ikke er vanlig i Norge. Anonymkode: 4a580...484 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Hvorfor har folk bryllup og bursdag og konfirmasjon osv osv osv??? Her feirer vi INGENTING. Anonymkode: 8f67f...acc 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Holder det ikke at man får presanger til babyen etter fødsel, og er kjønnet virkelig noe som må avsløres med pomp og prakt? Anonymkode: fd1ec...eff Får man forresten presanger etter fødsel? Av hvem da? Når får man disse? Anonymkode: 8f67f...acc
Lorieen Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Jeg forstår virkelig ikke vitsen. Amerikanisering og overhodet ikke noe som har vært vanlig i Norge før de som var født på siste halvdel av nittitallet begynte å få barn. 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Blir veldig flau over de trådene her inne angående babyshower. Folk som er snurt/såret/triste over at de ikke fikk det eller at de fikk det og ikke ville ha og alle mulige andre problemer. Syns vi kan lære av mennene på akkurat dette punktet. Ingen såre følelser og ingen sutring på kg. Haha Anonymkode: 10ec6...542 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får man forresten presanger etter fødsel? Av hvem da? Når får man disse? Anonymkode: 8f67f...acc Man får gjerne en gave til babyen, av venner, familie og kolleger feks. Anonymkode: fd1ec...eff 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor har folk bryllup og bursdag og konfirmasjon osv osv osv??? Her feirer vi INGENTING. Anonymkode: 8f67f...acc Synes du virkelig det blir det samme? Om man ønsker en fest knyttet til babyen så har man jo dåp eller navnefest. Anonymkode: fd1ec...eff 7 1
Norja Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Får man forresten presanger etter fødsel? Av hvem da? Når får man disse? Anonymkode: 8f67f...acc Jeg gir presang til foreldre, baby, og eventuelle eldre søsken når jeg kommer på barselbesøk etter fødsel. Har alltid med noe å spise, og blir der maks en halvtime. Hjelper gjerne til med praktiske ting om ønskelig, tilbyr meg å handle på veien. Skjønner ikke kjønnsavsløringer og babydusjer - ting kan gå galt under fødsel, kjønn er i grunn ganske uviktig, og hvorfor i all verden skal man ødelegge bleier ved å snurpe dem sammen og dandere dem til en etasjekake? 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Får man forresten presanger etter fødsel? Av hvem da? Når får man disse? Anonymkode: 8f67f...acc Jeg fødte rett etter nyttår. Fikk gaver av venner første gang de traff baby, evt i posten. Noen syns det er best å gi gaver etter fødsel for sikkerhets skyld. Hadde også en slags babyshower med familie og slekt, men den ble kombinert med en barnebursdag. Anonymkode: 10ec6...542 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Skjønner det ikke jeg heller. Om noen ønsker babyshower blir jeg med, men er ikke så veldig givende for en barnløs og sitte der og høre på babysnakk i mange timer, ofte med folk man ikke kjenner. Jeg vil heller gi gave når babyen er født, og ta med noe mat/snacks til de nye foreldrene. Når de ønsker besøk såklart. Anonymkode: 867cb...91f 3
Såpestykke Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Jeg er så glad slikt ikke fantes da jeg fikk barn, og at jeg sikkert er for gammel til å bli invitert på slikt. 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blir veldig flau over de trådene her inne angående babyshower. Folk som er snurt/såret/triste over at de ikke fikk det eller at de fikk det og ikke ville ha og alle mulige andre problemer. Syns vi kan lære av mennene på akkurat dette punktet. Ingen såre følelser og ingen sutring på kg. Haha Anonymkode: 10ec6...542 Blir til gjengjeld litt flau over slike innlegg, som antar at alle som har en ulik mening enn seg selv, er såret og snurt. Det slår aldri feil. Jeg synes oppriktig at babyshower og gender reveal er latterlig. Da jeg fikk barn, spurte noen venninner om jeg ønsket babyshower. Jeg takket høflig nei. Anonymkode: fd1ec...eff 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Helt enig med TS , syntes det er fjollete og er glad slikt ikke var på moten da jeg fikk barn . Anonymkode: 473b6...02a 4 1 1
Mamajune11 Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Jeg tenker at de som liker sånt kan ha det, og de som ikke liker det trenger da ikke ha babyshower, og man kan lett dropper å gå i andres. Det er så enkelt Jeg personlig hater babyshower og går aldri når jeg er invitert, syns det er kleint. Men jeg elsker Halloween. Argumentet at det er «Amerikanske greier» blir for dumt, det er 2022, land og kulturer adopterer ting fra andre land og kulturer hele tiden. Folk må bare akseptere at Babyshower, gender reveal, halloween, valentines osv er kommet for å bli. 3 1
Mamajune11 Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir til gjengjeld litt flau over slike innlegg, som antar at alle som har en ulik mening enn seg selv, er såret og snurt. Det slår aldri feil. Jeg synes oppriktig at babyshower og gender reveal er latterlig. Da jeg fikk barn, spurte noen venninner om jeg ønsket babyshower. Jeg takket høflig nei. Anonymkode: fd1ec...eff Samme her, men var stressa hver dag det plutselig skulle bli surprise babyshower. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For meg blir det så pinlig selvopptatt. Har vært på et par babyshowers og det var noe så voldsomt navlebeskuende og materialistisk over det hele. Se på meg, ta bilder av meg, se så sukkersøte og overfladiske amerikaniserte vi er, rosa/blå ballonger og rosa/blå cupcakes og kaker med kvalmende sukkerfondant, bleiekake, glitter og fjas... Selve symbolet på det sørgelige overflodssamfunnet.. "Gender reveal" synes jeg er enda noen hakk verre, hvem bryr seg om kjønnet på ungen, annet enn de aller nærmeste???? Har sett videoer av slike arrangementer, i overdådig stil så klart, og mor selv som griner og omtrent besvimer av lykke når rosa konfetti snør nedover henne og mannen, til alles applaus og jubel. Alt skal selvsagt ut på insta og snap umiddelbart. Er det ingen som klarer å ta et perspektiv litt utenfra, og se hvor fjollete og meningsløst dette er? Holder det ikke at man får presanger til babyen etter fødsel, og er kjønnet virkelig noe som må avsløres med pomp og prakt? Anonymkode: fd1ec...eff Men da er vell bursdag overfladisk og selvopptatt? Og bryllupp? Konfirmasjon? Dåp? Anonymkode: a965e...936 2 1
Pillarguri Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Får man forresten presanger etter fødsel? Av hvem da? Når får man disse? Anonymkode: 8f67f...acc Det er vanlig å gi gaver til den nyfødte når man drar på barselvisitt hjemme hos familien. Det kan være klær, utstyr, leker etc. Blomster til den nybakte moren er også vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Jeg er fullstendig imot babyshower og gender reveal. Ikke fordi det er amerikansk, men fordi det er fullstendig idiotisk. Kjønn burde være irrelevant, og gaver fra de nærmeste får man etterpå. Bare tull. Anonymkode: 93aa4...69d 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 Har aldri hatt særlig tilovers for babyshower, har møtt opp på en da det var barnet til min søster så følte ikke jeg hadde annet valg. Gender reveal er kanskje det teiteste jeg vet om. Det bryr meg katta om det er jente eller gutt, så lenge det går bra med babyen! Anonymkode: c9c5c...507 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå