AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #21 Skrevet 8. mai 2022 Er gjeldsfri, så det meste går til forbruk. Går helt fint. Hadde selvsagt vært problematisk med lån eller husleie. Selvvalgt livsstil for min del. Jobba hard og betalte mye i 15 år. Fattig kan ikke baseres på inntekt (mener jeg). Anonymkode: 0d8bb...3ae
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #22 Skrevet 8. mai 2022 Pr mnd: Utbetalt 13700 etter skatt (AAP) 5700 - husleie (inkludert strøm, internett osv) 2700 - dagligvarer 70 kr og oppover - mobilabonnement (har happybytes sitt abonnement, der man bare betaler for det man bruker) 1407 - studielån 499 - treningsabonnement 119 - spotify = ca 10 500 kr. Resterende går til sparing. (Forsikringer betaler jeg i August, og jeg prøver å få frikort så tidlig som mulig i året) Anonymkode: 8acfe...31a
Gjest Ludder Skrevet 9. mai 2022 #23 Skrevet 9. mai 2022 Som ung ufør ligger jeg rett rundt grensa, har utbetalt ca 19800, er enslig. De fleste budsjettpostene mine inkluderer også sparing til framtidige utgifter i samme kategori, som f.eks EU-kontroll på bilposten, og tannrens på katteposten. Budsjettet mitt er som følger: 8600 Husleie, strøm, internett, innboforsikring 3000 Dagligvarer 150 Mobil 1800 Utgifter til bil: forsikring og drivstoff, EU-kontroll, service, nye dekk, oljeskift. Har et 5-årsperspektiv på denne posten 1000 Utgifter til katt: mat og forsikring, én tannrens i året, vaksiner, flåttmiddel og ormekur 1000 Helse og personlig pleie (medisiner, legetimer, frisør, tannlege, optiker, etc) 500 Bidrag til frivillige organisasjoner 1000 Fritidsaktiviteter, inkl. gaver. Bruker også denne posten til å spare til ting jeg ønsker meg, nå for tiden er det utemøbler 2000 Sparing til EK (eventuelt buffer om den har blitt rørt av en eller annen grunn) Omtrent alle disse postene har egne kontoer i banken slik at jeg lett holder oversikt.
Chantielle Skrevet 10. mai 2022 #24 Skrevet 10. mai 2022 Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå