AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Del Skrevet 7. mai 2022 Vi er 2v og 1 b som bor i et hus fra 1865. Ingen loft eller kjeller. Rommene er små, og smale. Soverommene har 1 klesskap og 1 kommode, senga tar resten av plassen. I stua har vi akkurat fått plass til en 2 seter sofa, en 32" tv, en arveskjenk og et spisebord med plass til 8(da sitter vi trangt). På kjøkkenet har vi 4 skuffer og 1 overskap, og 2 underskap (1 under vasken). Gangen har nesten plass til et lite garderobeskap, da står det litt skeivt ut i fra veggen. Vi har fått lurt inn en skohylle, og en benk med oppbevaringsplass under. Badet har akkurat plass til dusj, do og et servantskap (de minste som finnes). Har satt inn en benk med oppbevaringsplass der også, selv om det ser veldig rart ut siden den står litt sånn midt op gulvet. Opplever det alltid er rot her og der. Vi har fast plass til mye, og alle i familien prøver å rydde bort ting med en gang det er brukt....men sesongtøy blir ofte hengende hele året , for hvor skal jeg rydde der det? Sengetøy og håndklær står for.eks i plastkasser ved siden av dusjen,...jeg må alltid rydde bort noe fra gulvet (ekser, bokser, leker etc) før jef kan støvsuge eller vaske. Opplever jeg ikke gjør annet enn å rydde......vi er rydde i klær hver uke, og kjøper ikke noe nytt for det er helt nødvendig. Levere jevnlig klær til UFF. Vi har begrenset utvalg av f.eks sko(1 par til hverdags, 1 par til fest) . Vinterutstyr låner vi ved behov, har ille lagringsplass til sånt. Vi har sykler som alltid blir låst fast ute...gått bra foreløpig. Hva gjør dere andre som bort trangt? Anonymkode: 0e5f6...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Del Skrevet 7. mai 2022 Hvor mange kvadratmeter? Jeg har funnet ut at det lønner seg å leie et lite lager og ha sesongutstyr der, og ting man har lyst å ta vare på resten av livet, for eksempel barnetøy og barneleker. For 3 kubikkmeter koster det ca 300 måneden Anonymkode: c19ec...708 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor mange kvadratmeter? Jeg har funnet ut at det lønner seg å leie et lite lager og ha sesongutstyr der, og ting man har lyst å ta vare på resten av livet, for eksempel barnetøy og barneleker. For 3 kubikkmeter koster det ca 300 måneden Anonymkode: c19ec...708 44 kvm Anonymkode: 0e5f6...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mange kvadratmeter? Jeg har funnet ut at det lønner seg å leie et lite lager og ha sesongutstyr der, og ting man har lyst å ta vare på resten av livet, for eksempel barnetøy og barneleker. For 3 kubikkmeter koster det ca 300 måneden Anonymkode: c19ec...708 Hvor er dette? I Oslo? Anonymkode: 401b2...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Del Skrevet 7. mai 2022 Kvitt deg med 80% så kan du kjøpe noe mindre også. Mer penger, mer fritid? Lykke til! Anonymkode: a7642...0c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Del Skrevet 7. mai 2022 Er HUS på 44 kvm? Jeg tenker også lager er løsningen her. Samt å minimere eiendelen til det absolutte minimum. Anonymkode: 7515c...5e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mange kvadratmeter? Jeg har funnet ut at det lønner seg å leie et lite lager og ha sesongutstyr der, og ting man har lyst å ta vare på resten av livet, for eksempel barnetøy og barneleker. For 3 kubikkmeter koster det ca 300 måneden Anonymkode: c19ec...708 Det blir en dyr hobby/støvsamler. 1 år: 3600 5 år: 18.000 10 år: 36.000 At folk vil bruke penger på ting de ikke trenger/ ikke bruker.. Anonymkode: a7642...0c4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 7. mai 2022 #8 Del Skrevet 7. mai 2022 Kan dere ha speilskap over vasken på badet? Oppbevaring under senga?(enten rullekasser under senga, seng med skuffer i sokkel, eller seng der madrassen er hengslet i ene langsiden og kan løftes opp så man kan oppbevare under ). Hengevitrineskap ved spisestua? Ellers syns jeg jo dere bor veldig trangt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Del Skrevet 7. mai 2022 Kjøp noe større Anonymkode: 6b5bb...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Del Skrevet 7. mai 2022 Bygge bod/uthus i hagen for å lagre sesongutstyr? Vakuumpakke sesongklær? Ellers må en rett og slett minimere eiendeler når en bor på så liten plass. Folk i 1865 eide ikke så mye ting som vi omgir oss med nå. Anonymkode: 09f06...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor er dette? I Oslo? Anonymkode: 401b2...099 Bergen. Anonymkode: c19ec...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Del Skrevet 7. mai 2022 Kan dere lage møbler med flere funksjoner? Feks benk til kjøkkenbordet med oppbevaring osv? Kan dere kun ha 3 håndklær som alltid henger og er i bruk? når de vaskes tørker de på en dag og hvis dere er kjappe går det fint. Samme med sengetøy. Vi har bare 1 sett sengetøy per seng her, og det går fint. Vasker på morgenen på søndager og så er det klart til kvelden. De var noen kjekke gryter fra tegal med håndtak som klipses på, så grytene kan oppbevares i hverandre. klær er nesten et problem hos alle, uansett boligens størrelse. Vi løser det delvis ved å ha en korg for rent tøy. Da hiver vi rent tøy i den om vi ikke har tid/lyst til å legge klærne på plass med en gang. Når det ikke ligger klær rundt forbi, blir det lettere å holde annet rot unna og så ser det med ett mye ryddigere ut. Ellers så må en bare kvitte seg med mer klær. Anonymkode: dadc9...fd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bergen. Anonymkode: c19ec...708 Takk, hvis du er her i tråden, hva heter firmaet? Anonymkode: 401b2...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2022 #14 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk, hvis du er her i tråden, hva heter firmaet? Anonymkode: 401b2...099 Lagersjefen.no | Enkelt trygt og befriende. Selvbetjent lager Bergen - Lager Bergen | Selvbetjeningslageret AS Lagersentralen AS – Minilager i Bergen Mitt beste tips for å maksimere plassen i selve huset er: Absolutt alle møbler må ha lagringsplass inkludert - enten under eller i f.eks. sete. F.eks. skuffer / oppbevaringsbokser under seng og sofa. Alle skap skal og må gå til taket slik at man kan får plass til ting en ikke bruker ofte øverst. Dere MÅ rydde vekk ting som ikke er i sesong - dette er 100 % nødvendig Alt må ha en fast plass - henge på veggen, i en kurv, i et skap osv - ellers blir det rot. Er det ikke mulig å finne en fast plass til en ting må dere vurdere hvordan dere skal skape det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå