AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Klarer du å være i jobb, med diagnosen kompleks ptsd? Anonymkode: 390d2...88e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Klarte det før, etter retraumatisering klarer jeg det ikke lenger. Anonymkode: 6f146...d2f 3 2
Silva Pluvialis Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 (endret) . Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Nei har ikke sjans i havet. Anonymkode: 58cbf...f7e 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 Kan diagnosen brukes til å jobbe redusert eller andre løsninger? Jeg har ikke diagnosen på papiret, det er foreløbig bare psykologen min som har sagt hun er sikker på at jeg har denne diagnosen. Jeg har i mange år vært fra eller til med jobb, gitt alt i perioder og så vært ødelagt i perioder. Jeg ønsker vel egentlig ikke å ha noen diagnose "på papiret", men samtidig begynner jeg å merke det på økonomien min at jeg henger så langt bak alle andre og lever under fattigdomsgrensen... Og at jeg egentlig burde gått og fått en ordentlig utredning og da også hjelp økonomisk eller med tilrettelegging i arbeidet. Men det er et så vanskelig steg å ta, siden diagnosen jo da blir med meg uansett hva resten av livet... Ts Anonymkode: 390d2...88e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan diagnosen brukes til å jobbe redusert eller andre løsninger? Jeg har ikke diagnosen på papiret, det er foreløbig bare psykologen min som har sagt hun er sikker på at jeg har denne diagnosen. Jeg har i mange år vært fra eller til med jobb, gitt alt i perioder og så vært ødelagt i perioder. Jeg ønsker vel egentlig ikke å ha noen diagnose "på papiret", men samtidig begynner jeg å merke det på økonomien min at jeg henger så langt bak alle andre og lever under fattigdomsgrensen... Og at jeg egentlig burde gått og fått en ordentlig utredning og da også hjelp økonomisk eller med tilrettelegging i arbeidet. Men det er et så vanskelig steg å ta, siden diagnosen jo da blir med meg uansett hva resten av livet... Ts Anonymkode: 390d2...88e Nei diagnosen kan ikke brukes til noe. Anonymkode: 58cbf...f7e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klarte det før, etter retraumatisering klarer jeg det ikke lenger. Anonymkode: 6f146...d2f Samme her. Jobbet godt over 100% i ansvarsfulle jobber i over 18 år. Ante ikke at jeg var syk og tenkte på oppveksten min som kjip, ikke traumatiserende. Så ble jeg voldtatt, gamle minner strømmet på, dissosiasjonen gikk bananas og korthuset raste fullstendig sammen. Har ikke kunnet jobbe en dag etter det. Anonymkode: e84a3...e32 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Ja jeg har alltid vært i jobb. Anonymkode: 3c71c...f95
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Var i full jobb frem til noen år siden, da klarte ikke hodet og kroppen mer. Er nå på app og i behandling, men satser på å komme tilbake i jobb igjen. Anonymkode: 480c9...232 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 Nettopp blitt ufør som følge av C-PTSD, dessverre. Jeg har likevel et håp om å klare jobbe 40-50% etter hvert. Årsak til ufør: null konsentrasjon, hukommelsessvikt, for mange flashbacks, dårlig søvn (mareritt), kronisk hodepine og stress-sensitiv så det holder..... er utrolig lei meg for dette, er høyt utdannet, men traumene er for store for meg. Er i behandling. Anonymkode: e4f7f...22e 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Kjenner en som ble innlagt for det men som nå er i full jobb. Anonymkode: 4d10e...4d3
TheHairyToothfairy Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Ja. Lederjobb og instruktør/lærer. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan diagnosen brukes til å jobbe redusert eller andre løsninger? Jeg har ikke diagnosen på papiret, det er foreløbig bare psykologen min som har sagt hun er sikker på at jeg har denne diagnosen. Jeg har i mange år vært fra eller til med jobb, gitt alt i perioder og så vært ødelagt i perioder. Jeg ønsker vel egentlig ikke å ha noen diagnose "på papiret", men samtidig begynner jeg å merke det på økonomien min at jeg henger så langt bak alle andre og lever under fattigdomsgrensen... Og at jeg egentlig burde gått og fått en ordentlig utredning og da også hjelp økonomisk eller med tilrettelegging i arbeidet. Men det er et så vanskelig steg å ta, siden diagnosen jo da blir med meg uansett hva resten av livet... Ts Anonymkode: 390d2...88e Jeg var i samme båt som deg… Frem og tilbake med jobb i 10 år, før jeg måtte kaste inn håndkleet etter å ha møtt veggen for tiende gang. Det tar på. Du har 3 valg. - Du kan fortsette sånn som du gjør nå, men det vil nok ikke være holdbart i lengden. - Ta mer traume behandling og håpe på at du klarer håndtere hverdagen bedre. Du trenger ikke en diagnose på papir for å få teste ut forskjellige behandlingsmetoder. - Få diagnosen (selv om det er kjipt), og få hjelp av nav. Du kan få tilrettelagt arbeidstider gjennom sykemelding for da har jobben plikt til å tilrettelegge. Eller så kan du prøve bli ufør og evt jobbe litt om du orker. Jeg har diagnosen på papir, vært igjennom 3 år på AAP og ble 100% ufør sist høst. Men det betyr ikke at jeg MÅ være uten jobb resten av livet. Uføren er der bare som en backup, i tilfelle jeg ikke skulle klare å jobbe. Jeg er ikke helt klar for å jobbe enda, men det skal jeg med tiden. Man kan tjene ca 40 000 kr ekstra i året (usikker på om det er før eller etter skatt). Du kan velge stillingsprosent selv. Dette samarbeider du med nav. Noen begynner med 10% og jobber seg oppover til 50% med tiden. Tjener du mer enn de 40 000, så vil testerne lønn bli tatt vekk fra trygda. Så taket på hvor mye penger du får er satt, uansett hvor mye du jobber. Det er ikke så krise å være ufør, for man kan komme seg tilbake til arbeidslivet igjen. Men du tar det i ditt tempo eller hva du selv ønsker 😊 og får du en knekk og ikke klarer være på jobb, så har du ufør stønaden i ryggen! Anonymkode: 1f58c...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 Man kan bli friskmeldt fra diagnosen i fremtiden 😊 noen blir det, andre ikke. Men da mister du evt nav også da. Jeg selv tror ikke jeg kommer til å bli friskmeldt. Men har hørt om noen som ble det. Men da hadde de det godt i livet, at nav ikke var der lenger var bare bra, for de stortrives i sin 100% faste jobb og helt normale liv Anonymkode: 1f58c...ff3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Ja, jobber som sykepleier. Ble retraumatisert på jobben for noen år siden og det har vært en lang, vondt vei å gå (sykemelding og AAP), men har hele tiden klart å være i jobb i varierende stillingsprosent. Nå er jeg tilbake 100%. Fortsatt i behandling. Det er ikke enkelt og jeg har stor respekt for de som ikke makter/klarer å være på jobb med kompleks PTSD. Anonymkode: b6261...fa1 1 1
xxhmj Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Nei, men ikke bare pga k-ptsd. Har fysiske plager også. Søker ufør nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå