Gå til innhold

Ut av voldelig forhold å barn å utfrysning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i et brudd å skal i rettssak pga vold fra samboer, jeg merker at barna mine blir utfryst å jeg føler foreldre ser på meg som syndebukken å den gale. Eks har gått rundt å sagt at jeg helt sinnsyk å burde vært fratatt barn, kjenner jeg ikke takler dette så godt når andre rundt meg holder med han.
Jeg ønsker å skifte skole på barna å flytte ut av byen å starte på nytt, men jeg må vente til rettssaken blir ferdig. Hvordan holde ut? Dette ble mye tøffere enn jeg trodde å jeg angrer, jeg skulle bare holdt ut i noen år til. 

Anonymkode: 01572...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde ikke vært best å holde ut noen år til nei.

Hvor mye har han barna nå? Og kan du ikke flytte til nabobygd/bydel? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (Akkurat nå):

Det hadde ikke vært best å holde ut noen år til nei.

Hvor mye har han barna nå? Og kan du ikke flytte til nabobygd/bydel? 

Jeg bor på krisesenter med barna, men han krever full omsorg så det går til retten, jeg må gjøre alt riktig nå med å holde de på skolen å være stabil men når «alle»  holder avstand å stirrer på meg å holder sine barn unna så er det fryktelig vanskelig. Han er på alle foreldre møter som har vært nå de siste par ukene å går rundt å smiler å ler å er skikkelig sjarmerende , han psyker meg ut, stirrer på meg å flirer. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor på krisesenter med barna, men han krever full omsorg så det går til retten, jeg må gjøre alt riktig nå med å holde de på skolen å være stabil men når «alle»  holder avstand å stirrer på meg å holder sine barn unna så er det fryktelig vanskelig. Han er på alle foreldre møter som har vært nå de siste par ukene å går rundt å smiler å ler å er skikkelig sjarmerende , han psyker meg ut, stirrer på meg å flirer. 

Da må du bare holde ut. 
Så mange foreldremøter er det jo ikke året rundt.

Er du helt sikker på at alle foreldre nekter dem å leke med dine barn på skolen? 

Om jeg som forelder hadde vært i denne klassen hadde jeg jo ikke uttrykt noe spesifikt til noen av dere, men jeg hadde heller latt en «smilende og sjarmerende mann» overbevise meg om at han ikke var skyldig. 

Jeg går utfra du bor i ei sær bygd/lite tettsted om dette er tilfelle, og i så fall får du bare telle ned dagene til rettssak. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Da må du bare holde ut. 
Så mange foreldremøter er det jo ikke året rundt.

Er du helt sikker på at alle foreldre nekter dem å leke med dine barn på skolen? 

Om jeg som forelder hadde vært i denne klassen hadde jeg jo ikke uttrykt noe spesifikt til noen av dere, men jeg hadde heller latt en «smilende og sjarmerende mann» overbevise meg om at han ikke var skyldig. 

Jeg går utfra du bor i ei sær bygd/lite tettsted om dette er tilfelle, og i så fall får du bare telle ned dagene til rettssak. 

Ja min datter har spurte noen av sine nærmeste om de skal finne på noe å de sier at foreldrene har sagt nei til å la de leke med henne nå. 
Ja bor ute på bygda, problemet er jo at jeg har vært isolert å min eks har sagt til alle at det fordi jeg er gal, jeg har slitt psykisk pga han å trukket meg ut å holdt meg inne. 
Han har sagt helt syke ting å det er helt forferdelig at folk tror dette, de har trodd dette i noen år, å jeg har ikke vist at han har sagt slikt til folk før noen uker siden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei... du bare går til en mor til en venn til barna og prøver å få et øyeblikk når barna ikke hører å sier: "Hei, beklager at det litt lite lekeavtaler i det siste men vi bor nå på krisesenter pga vold fra partner så litt vanskelig å organisere dette. Men dere må bare si ifra hvis dere vil invitere Anna en ettermiddag.  Der fikser vi."

Anonymkode: 6917a...26f

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei... du bare går til en mor til en venn til barna og prøver å få et øyeblikk når barna ikke hører å sier: "Hei, beklager at det litt lite lekeavtaler i det siste men vi bor nå på krisesenter pga vold fra partner så litt vanskelig å organisere dette. Men dere må bare si ifra hvis dere vil invitere Anna en ettermiddag.  Der fikser vi."

Anonymkode: 6917a...26f

Jeg har sagt det, men da ble det verre, jeg bare gråter, har gjemt meg på do så ikke barna ser meg, jeg føler meg så dum, jeg er så alene. Hi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg føler meg så dum

Men det er du ikke! 

All ære til deg som har kommet det ut av et voldelig forhold istedenfor å utsette barna dine og degselv for det der i åresvis

Jeg forstår at det ikke føles sånn akkurat nå, men du er sterk. Gå med løftet hode 

Anonymkode: a2eed...30c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja min datter har spurte noen av sine nærmeste om de skal finne på noe å de sier at foreldrene har sagt nei til å la de leke med henne nå. 
Ja bor ute på bygda, problemet er jo at jeg har vært isolert å min eks har sagt til alle at det fordi jeg er gal, jeg har slitt psykisk pga han å trukket meg ut å holdt meg inne. 
Han har sagt helt syke ting å det er helt forferdelig at folk tror dette, de har trodd dette i noen år, å jeg har ikke vist at han har sagt slikt til folk før noen uker siden. 

Jeg ville tatt en møte med rektor og sosiallærer på hvordan denne situasjonen med utestenging av barna kan løses.

Avogtil skjer slike saker, eller annet i nærmiljø. Da er det virkelig ikke i orden å stenge ute barn.

Men, jeg får ikke nødvendigvis inntrykk av at de synes det ene eller andre om deg. Det kan like mye hende de skjermer ungene fra far 🤷‍♀️

Vanskelig å si, men jeg tenker uansett at det beste er å flytte når saken er ferdig. Og så ville jeg snakket med barnevern angående rettssaken og eventuell flytting: altså når man blir utfryst som følge av dette.

Stabilitet er nå en ting, men ungene rammes jo hardt av dette. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Fløff skrev (2 minutter siden):

Jeg ville tatt en møte med rektor og sosiallærer på hvordan denne situasjonen med utestenging av barna kan løses.

Avogtil skjer slike saker, eller annet i nærmiljø. Da er det virkelig ikke i orden å stenge ute barn.

Men, jeg får ikke nødvendigvis inntrykk av at de synes det ene eller andre om deg. Det kan like mye hende de skjermer ungene fra far 🤷‍♀️

Vanskelig å si, men jeg tenker uansett at det beste er å flytte når saken er ferdig. Og så ville jeg snakket med barnevern angående rettssaken og eventuell flytting: altså når man blir utfryst som følge av dette.

Jeg er enig med dette der. Og ingen vil vil at dems barn skal bli utsatt for noen følger pga dette. Man prøver unngå å få drama i eget hus. Det lureste er nok å ta kontakt med skolen her. Og barnevernet som du skriver. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er midt i et brudd å skal i rettssak pga vold fra samboer, jeg merker at barna mine blir utfryst å jeg føler foreldre ser på meg som syndebukken å den gale. Eks har gått rundt å sagt at jeg helt sinnsyk å burde vært fratatt barn, kjenner jeg ikke takler dette så godt når andre rundt meg holder med han.
Jeg ønsker å skifte skole på barna å flytte ut av byen å starte på nytt, men jeg må vente til rettssaken blir ferdig. Hvordan holde ut? Dette ble mye tøffere enn jeg trodde å jeg angrer, jeg skulle bare holdt ut i noen år til. 

Hvem blir barna fryst ut av? Fars familie ? Helt vanlig dynamikk i disfunksjonelle familier ( hans ) å straffe offer / utbrytere. Hold hodet ditt høyt kjære medsøster , du viser barna dine ( og deg selv ) , at man ikke skal tolerere vold ❤️💪. Ps: det legger seg etterhvert , du vil framstå som vinner på sikt ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Trilili skrev (1 time siden):

Jeg er enig med dette der. Og ingen vil vil at dems barn skal bli utsatt for noen følger pga dette. Man prøver unngå å få drama i eget hus. Det lureste er nok å ta kontakt med skolen her. Og barnevernet som du skriver. 

Bv har jeg god kontakt med så der kan jeg ringe på mandag. Hi

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (1 time siden):

Ja jeg tror jeg går for å flytte, ja kan hende folk ikke tenker så mye om meg men vil holde avstand for de orker ikke eller noe, å så er det så vondt å føle som jeg gjøre, men fikk sovet litt nå å hentet meg inn. Hi

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Hvem blir barna fryst ut av? Fars familie ? Helt vanlig dynamikk i disfunksjonelle familier ( hans ) å straffe offer / utbrytere. Hold hodet ditt høyt kjære medsøster , du viser barna dine ( og deg selv ) , at man ikke skal tolerere vold ❤️💪. Ps: det legger seg etterhvert , du vil framstå som vinner på sikt ❤️

De blir fryst ut av venner, hans familie vet han er en voldelig mann men de støtter han uansett, å er med å støtter under på at jeg er gal. Hi

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De blir fryst ut av venner, hans familie vet han er en voldelig mann men de støtter han uansett, å er med å støtter under på at jeg er gal. Hi

Grusomt . Har vært gjennom dette selv . Hans familie får du ( dessverre ) ikke gjort noe med . Men ang barna , ta en prat med helsesøster på skolen evnt lærere , opplys , informer og prøv å komme litt til bunns i det. På små steder lever ofte bygdetrollet i det skjulte , å små gryter har store ører . Så kanskje barnas venner hører ting fra foreldrene sine . Skjer dette med venner fra skole , hadde jeg involvert skole å prøvd funnet en løsning . Lykke til ❤️🫶

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

Grusomt . Har vært gjennom dette selv . Hans familie får du ( dessverre ) ikke gjort noe med . Men ang barna , ta en prat med helsesøster på skolen evnt lærere , opplys , informer og prøv å komme litt til bunns i det. På små steder lever ofte bygdetrollet i det skjulte , å små gryter har store ører . Så kanskje barnas venner hører ting fra foreldrene sine . Skjer dette med venner fra skole , hadde jeg involvert skole å prøvd funnet en løsning . Lykke til ❤️🫶

Ja er grusom, føler jeg blir gal av det og, jeg håper at om et år eller to så er dette bare et grusom minne å tenke på. Skal snakke med skolen å bv på mandag. Hi

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, antageligvis, så holder folk seg unna fordi de ser at NOE er feil. Se ser at du er på krisesenter og at barna også bor der og at det gjør det vanskelig å komme på besøk, feks. 

Jeg tror IKKE at "alle" ser på deg som en syndebukk, ikke når det er du som bor på krisesenter. Og om din eks snakker masse stygt om deg, så tar de helt sikkert avstand fra han også. Folk er ikke så dumme at de stoler på en slik mann, uten å blunke. Men jeg kan tro deg når du sier at du føler deg alene og at det sosiale er vanskelig nå. Det er nok også vanskelig for andre å vite hvordan de skal reagere. Og så er det garantert ikke alle som er så pass omsorgsfulle at de velger å slippe inn familier som sliter inn i sin krets. 

Jeg er enslig forelder, og jeg merket veldig godt at jeg ikke kom inn i det sosiale med de andre foreldrene. Bare noen få ville bli kjent. De aller fleste vil ha venner som har livet på stell, og vel, en mamma som er enslig er ikke så attraktivt. Nå har jeg kjøpt mitt eget lengre unna, og trenger ikke tenke mer på det. Har du noen venner i nærheten du kan støtte deg til? familie? 

Kansje du bør tenke på å skaffe deg en leilighet på sikt?

Anonymkode: 56480...ed0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja er grusom, føler jeg blir gal av det og, jeg håper at om et år eller to så er dette bare et grusom minne å tenke på. Skal snakke med skolen å bv på mandag. Hi

Ja, kan love seg at om to år er det i ferd med å bli et dårlig minne bare. Folk oppfører seg ofte rart rundt samlivsbrudd . Særlig når det er vold inni bildet . Som om de tenker at deres mening / oppfatning er relevant . Eksen din har nok jobbet hardt for å tegne et dårlig bilde av deg. Men det understreker bare hvilken mester -manipulator han er . En voksen , snill mann ville utad beskyttet moren til sine barn. Å spesielt tatt hensyn til, slått ring rundt barna ❤️. Sender deg styrke ❤️💪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tipper at de synes det er en skremmende situasjon. Altså en familie, der noen har blitt utsatt for vold, ønsker å bli kjent, og så synes de at det er vanskelig og skremmende, pga volden og krisesenter.

Jeg tror ikke de mener å ekskludere, men at de er skremt og ønsker å skjerme sine unger også, og så håper de sikkert at noen andre vil være mer inkluderende. Jeg tror mange familier tenker sånn. Jeg tror jeg hadde tenkt sånn selv, om jeg visste om en familie der det var vold. Da hadde jeg feks ikke ønsket å sende mitt barn dit. Jeg tror også at det hadde føltes utrygt å komme innpå dem, i tilfelle den som er voldelig skal ta det ut mot dem og. Men forstår at det er fryktelig fortvilende at folk tar avstand. Men ikke tenk at det er DEG. Det er det ikke. Men det er altså dette med volden som er skremmende, tror jeg, fordi barn er involvert.

Anonymkode: 56480...ed0

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (44 minutter siden):

Ja, kan love seg at om to år er det i ferd med å bli et dårlig minne bare. Folk oppfører seg ofte rart rundt samlivsbrudd . Særlig når det er vold inni bildet . Som om de tenker at deres mening / oppfatning er relevant . Eksen din har nok jobbet hardt for å tegne et dårlig bilde av deg. Men det understreker bare hvilken mester -manipulator han er . En voksen , snill mann ville utad beskyttet moren til sine barn. Å spesielt tatt hensyn til, slått ring rundt barna ❤️. Sender deg styrke ❤️💪

Takk for det❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...