AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Sliter ikke like mye som før og skal prøve gjøre dette så kort som mulig. Vokst opp med narsissistisk stefar. Ble sammen med mamma når jeg var 10 år og det ble slutt når jeg var 22. Fordi han hadde samlemani, vekslet mellom å være ekstremt snill og blid og slå broren/være sint hjemme og drev psykisk mishandling. Prøvde seg på meg en gang vi var alene (i form av ord). Det var prikken over i’en da jeg sa det til mamma og han ble kastet ut. Selv om dette nå er en god del år siden og jeg er voksen, hører jeg fremdeles stemmen hans i tankene mine av og til. Særlig i jobbsammenheng. Jeg presterer aldri godt nok. Jeg fikk sommerjobb når jeg var 21 og da var han innom. Han hadde det alltid med å oppsøke steder jeg var. Han har alltid reist rundt mye, må alltid snakke med folk, må ha ærender osv. Han var på butikken jeg jobbet da, og så var det en kunde som spurte meg om noe. Jeg svarte, og kunden sa at hun kom tilbake senere. Så svarte jeg «ja». Dette sa stefaren min når jeg kom hjem. Han begynte å ramse opp alt ved meg som var håpløst og sa sånn «og sånn som med den kunden som var innom i dag, du kan ikke bare svare «ja», dette finner de seg ikke i når du får en jobb et annet sted. Du skulle sagt «ja, det kan du». Han kom også på en fest jeg var i tenårene, det var bare tenåringer der. Så gikk jeg og jeg syntes det var flaut at han kom. Dette kjeftet han for dagen etter. «Det ser så rart ut når du går når jeg kommer!! Folk kan tro at jeg mishandler deg!» Og en annen gang hadde jeg en nyfødt bror (hans og mammas barn). Så satt broren min i en sånn vippestol på bakken mens vi satte ting inn i bilen. Så så jeg meg ikke for og tok et skritt bak slik at stolen begynte å gynge. Var ikke slik at han veltet, men gynget litt. Så sa stefaren min «huff! Du kommer til å drepe broren din du». I dag er han fremdeles ikke god. Han skaffet kanin til søsteren min som enda er et barn. Hun veksler på å være hos og mamma og hos han. Han hater når hun vil være hos mamma, og har sagt at det ikke er vits med kanin om hun ikke vil være det og passe den. Og at han snart kapper av hodet på den. Nå tør hun ikke annet enn å være hos han, fordi hun er redd for at han skal drepe kaninen. Jeg fikk også kanin da jeg var liten av han. De var plutselig bare borte og han sa at han hadde funnet de døde... fordi jeg ikke passet nok på dem. Jeg gikk rundt og følte meg som en dyremishandler i lang tid og hadde dårlig samvittighet. Men senere har jeg mistenkt at det er han som har drept dem.. Har gått til psykolog i mange år. Er i dag medisinert med SSRI. Har det bra. Har ikke kontakt med han. Har ikke svart når han har ringt, selv om han har prøvd seg med å si at han vil hjelpe meg med å kjøpe leilighet. Han er ikke sammen med mamma en gang. Men hvordan få vekk siste rest av denne stemmen hans? At jeg er håpløs, at jeg aldri presterer bra nok og at jeg aldri gir nok av meg selv? Anonymkode: 13b54...52a 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Veldig leit å lese at du har blitt så dårlig behandlet! Og veldig leit at søsteren din også får så dårlig behandling av ham. Det er jo veldig skadelig for henne å leve med slike trusler om at kjæledyret hennes skal drepes hvis hun reiser hjem til moren sin. Har du mulighet til å melde dette til barnevernet? Han skulle aldri hatt ansvar for barn. Har du fått noen gode tips av psykologen til hva du kan gjøre med stemmen? Kan du forsøke så fort du hører stemmen komme å avbryte den i tankene og si nei? Si at stemmen tar feil, det er en syk mann som snakker og at du nekter å høre på det tullpratet? For eksempel "jeg flink og mer enn bra nok, hold kjeft"? Anonymkode: ce28f...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig leit å lese at du har blitt så dårlig behandlet! Og veldig leit at søsteren din også får så dårlig behandling av ham. Det er jo veldig skadelig for henne å leve med slike trusler om at kjæledyret hennes skal drepes hvis hun reiser hjem til moren sin. Har du mulighet til å melde dette til barnevernet? Han skulle aldri hatt ansvar for barn. Har du fått noen gode tips av psykologen til hva du kan gjøre med stemmen? Kan du forsøke så fort du hører stemmen komme å avbryte den i tankene og si nei? Si at stemmen tar feil, det er en syk mann som snakker og at du nekter å høre på det tullpratet? For eksempel "jeg flink og mer enn bra nok, hold kjeft"? Anonymkode: ce28f...1dc Ja jeg klarer dette men det er som om følelsen er blitt koblet inn i dna’et mitt 😕 Anonymkode: 13b54...52a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Bv er allerede inni bildet, eller har vært. Men jeg vet ikke hva som ble gjort, det som skjedde jeg vet er at det ble lagt plan for når hun skulle være hvor og ikke være den som bestemte. Men hun er nå i alderen der hun har rett på å bestemme selv. Anonymkode: 13b54...52a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Det er jo mange som har vokst opp med slike fedre. Trodde det var normalt Anonymkode: 46cb5...283
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja jeg klarer dette men det er som om følelsen er blitt koblet inn i dna’et mitt 😕 Anonymkode: 13b54...52a Det er nok ikke det. Men det tar tid å bli kvitt noe man har blitt utsatt for og fått gjentatt i 10 år, i en tid da man var sårbar og i utvikling. Ikke gi opp. Anonymkode: ce28f...1dc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg klarer dette men det er som om følelsen er blitt koblet inn i dna’et mitt 😕 Anonymkode: 13b54...52a Nei, følelsen er ikke i DNA-et ditt. Det bare føles slik. Kan du spørre psykologen din hva han mener om guidet meditasjoner? Feks denne: https://www.youtube.com/watch?v=TDlBx6d6JCE Anonymkode: be565...bff 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Hva sier barnevernet om denne trusselen med kaninen til lillesøsteren din? Det er åpenbart at han har kvittet seg med kaninene dine. Sannsynligvis har han ikke drept dem engang. Bare gitt de bort eller satt de ut en annen plass. Hvor lenge siden er det siden han ble kastet ut av mor? Det kan ta tid å bli kvitt stemmen. Jeg tenker at første skritt er å identifisere den når den kommer, legg merke til følelsen som ikke er din (påført av stefar). Med tid lærer du å skille den fra kroppen din og etterhvert igjen blir svakere og svakere. Nå skriver jeg påståelig om at sånn skal du gjøre. Men jeg mener at sånn tenker jeg det er logisk å gjøre det hvis jeg var i dine sko. Anonymkode: 73122...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Forresten, hva med å kidnappe kaninen, omplasser den. Så har ikke lillesøster noe å være redd for. Også ha åpen dialog med barnevernet om at dere gjorde det, hvorfor dere gjorde det og hva han gjorde etterpå. Og fjerne mobilen til lillesøster så han ikke får direkte kontakt med henne uten dere tilstede? Jeg hadde gjort alt for å få lillesøster vekk. For hun får også denne stemmen og følelsen påført. Anonymkode: 73122...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva sier barnevernet om denne trusselen med kaninen til lillesøsteren din? Det er åpenbart at han har kvittet seg med kaninene dine. Sannsynligvis har han ikke drept dem engang. Bare gitt de bort eller satt de ut en annen plass. Hvor lenge siden er det siden han ble kastet ut av mor? Det kan ta tid å bli kvitt stemmen. Jeg tenker at første skritt er å identifisere den når den kommer, legg merke til følelsen som ikke er din (påført av stefar). Med tid lærer du å skille den fra kroppen din og etterhvert igjen blir svakere og svakere. Nå skriver jeg påståelig om at sånn skal du gjøre. Men jeg mener at sånn tenker jeg det er logisk å gjøre det hvis jeg var i dine sko. Anonymkode: 73122...8ea Nei de var døde. Han hadde et sted han pleide å brenne ting/søppel. Jeg fant de der døde inni en pappeske. Anonymkode: 13b54...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå