AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Hei I ett jobbtilbud jeg har fått, tilbyes det betalt foreldre permisjon i X antall uker. Dette er listet som en "benefit" Jeg trodde alle hadde rett på betalt foreldre permisjon? Noen som vet? Anonymkode: 66228...b3c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Er lønnen over 6G? At de kompenserer for mellomlegget slik at du får full lønn. Anonymkode: cfd28...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Det betyr nok at de betaler lønn som vanlig når du er i foreldreperm. Det er absolutt en benefit om lønnen er over middels da NAV bare betaler opp til 6G (som vel tilsvarer rundt 650 000?). Da får man lønn av jobben som vanlig og så får de utbetalingen fra NAV, heller enn at du får direkte fra NAV. Om jobben betaler ut lønn får man gjerne bedre feriepengegrunnlag også (ikke nødvendigvis men mange som gir lønn under permisjon gir også vanlige feriepenger mens foreldrepenger fra NAV gir mindre feriepenger) Anonymkode: f06ad...1b5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er lønnen over 6G? At de kompenserer for mellomlegget slik at du får full lønn. Anonymkode: cfd28...8ba AnonymBruker skrev (1 time siden): Det betyr nok at de betaler lønn som vanlig når du er i foreldreperm. Det er absolutt en benefit om lønnen er over middels da NAV bare betaler opp til 6G (som vel tilsvarer rundt 650 000?). Da får man lønn av jobben som vanlig og så får de utbetalingen fra NAV, heller enn at du får direkte fra NAV. Om jobben betaler ut lønn får man gjerne bedre feriepengegrunnlag også (ikke nødvendigvis men mange som gir lønn under permisjon gir også vanlige feriepenger mens foreldrepenger fra NAV gir mindre feriepenger) Anonymkode: f06ad...1b5 Ja, ok det er nok det da. Jeg var ikke klar over at det bare ble dekket 6G normalt... TS Anonymkode: 66228...b3c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Det er et gode om du vil tjene mye. Jeg fikk utbetalt lønn fra min jobb og slapp å gå ned i inntekt da jeg var i permisjon. En annen fordel med det var at jeg også fikk feriepenger som normalt og beholdt alle rettigheter som en ordinær arbeidstager under permisjonen Anonymkode: c49c5...b91 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Er det et jobbtilbud i Norge? Hvis det er snakk om en jobb i utlandet er det ikke alle land som har betalt foreldrepermisjon, evt er den kort. I for eksempel USA regnes det derfor som en benefit. Anonymkode: 98a13...688 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå