Gå til innhold

Er referanser gammeldags? Altfor høye krav til nye ansatte nå for tiden..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en forferdelig leder nå. Han viser tydelig hvem han favoriserer og hvem han ikke liker. Jeg er blant de sistnevnte. Min leder unngår meg for hva det er verdt og forhører seg gjerne med andre istedet. Jeg har en stilling på mellomnivå så dette er slitsomt.

dette orker jeg ikke lenger og søker nå nye stillinger. Så vil jo alle ha referanse. 

Jeg har hatt jobben min i 3 år og hvis jeg fortsetter så blir det sykemelding. 

Problemet er jo at de jeg kommer på intervju til, gjerne vil ha noen ny referanser, blant annet på ledernivå.

hvordan skal man fikse dette? Og hvorfor har vi fortsatt dette maset med referanser? Har man fortsatt den holdningen at man "ikke må snakke stygt om tidligere leder" som alle sa før? Jeg merker at dette gjør meg sint og frustrert. Skal vi "vanlige" arbeidstakere bare opptre som slaver nærmest, for ledere som vi vet ikke liker oss og rævslikke de? Ja jeg blir SINT!!!!!!

Anonymkode: d2c65...61d

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres så kjent ut...

Klem ❤

Anonymkode: 85bf9...c20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så enig! Jeg har nettopp skiftet jobb selv pga en sånn "nazi" sjef! Jeg hadde jobbet der i ett år så jeg valgte å bruke ledere som referanse fra tidligere. Heldigvis så spurte de på intervju ikke etter nåværende sjef som referanse. Om de hadde gjort det hadde jeg bare sagt at jeg ikke ville oppgi dem og heller takke nei til å være med videre om de er vanskelige. 

Så mitt råd er å bruke forrige ledere som referanse (de før den jobben du har nå) eventuelt kollegaer. 

Anonymkode: a42dc...77a

Skrevet

Bruk kollegaereferanse! Spør de etter leder så sier du bare at du ikke har særlig kontakt med han i ditt daglige arbeid, og at det ikke er stort mer enn fravær (som de ikke kan spørre om) han kan si noe om. ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er så enig! Jeg har nettopp skiftet jobb selv pga en sånn "nazi" sjef! Jeg hadde jobbet der i ett år så jeg valgte å bruke ledere som referanse fra tidligere. Heldigvis så spurte de på intervju ikke etter nåværende sjef som referanse. Om de hadde gjort det hadde jeg bare sagt at jeg ikke ville oppgi dem og heller takke nei til å være med videre om de er vanskelige. 

Så mitt råd er å bruke forrige ledere som referanse (de før den jobben du har nå) eventuelt kollegaer. 

Anonymkode: a42dc...77a

Du fant jobb og sa opp? Eller sa opp først? 

Anonymkode: 85bf9...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...