Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke plaget av så mye, men jeg har en del i nesekroken og får noen ganger på kinnene osv. Klarer ikke la være å klemme de ut fordi det av en merkelig grunn er veldig tilfredsstillende. Men jeg får så stygg hud av det!! det blir jo sår så det ser ut som jeg har skikkelig kviseutbrudd eller har stupt med ansiktet oppi brenneto. 

Har sett Normal har noe sånne serumer du kan smøre på områder. Prøvde testeren, og det var faktisk litt borte, men jeg kjøpte ikke siden jeg ikke vet hva som funker best. Har også sett de har micellar vann fra Garnier som skal gå på sånn. Noen som har prøvd den? Andre måter å få de vekk på? Er det noe man kan smøre på? 

Anonymkode: 6b1d3...c3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes de ble bedre med en mild syre peeling. De blir ikke borte, men det sorte blir borte :) 

Anonymkode: e36b0...886

• Liker 1
Skrevet

Etabler en god rutine med flere syrer. Ha fast rutine med faste dager for eksfoliering/fukt.

AnonymBruker
Skrevet

Huden din trenger syre

Anonymkode: 46e6b...ebe

AnonymBruker
Skrevet

Syre og fukt. 

Anonymkode: e8cce...8c3

Gjest StellaNova
Skrevet

Eksempel på syrer i form av toner og peeling jeg bruker.Toneren (nederste)  på kvelden og peeling (røde) en gang i uka om du tåler det :) Solfaktor på dagen og en god fuktighetskrem må til åså (ordinary har en billig god en). Disse er billige men gode. Koster ca 140 ish for toneren og 100 kr for peelingen. 

Tror ikke micellar vann fra garnier gjør noe for deg når det kommer til hudormer :) 

The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution 30mlthe-ordinary-glycolic-acid-7-toning-solution-240ml-2328-107-0240_1.jpg?ref=706681

AnonymBruker
Skrevet
StellaNova skrev (31 minutter siden):

Eksempel på syrer i form av toner og peeling jeg bruker.Toneren (nederste)  på kvelden og peeling (røde) en gang i uka om du tåler det :) Solfaktor på dagen og en god fuktighetskrem må til åså (ordinary har en billig god en). Disse er billige men gode. Koster ca 140 ish for toneren og 100 kr for peelingen. 

Tror ikke micellar vann fra garnier gjør noe for deg når det kommer til hudormer :) 

The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution 30mlthe-ordinary-glycolic-acid-7-toning-solution-240ml-2328-107-0240_1.jpg?ref=706681

Hva gjør egentlig en toner? 

Og den peelingen har jeg hørt er hard? Ble litt skeptisk for er redd for å ødelegge huden min. Og så har jeg ei venninne som er hudpleie og nevnte denne peelingen til henne og hun sa at den ikke var for min type hud, at den var for fet hud. Men er den det? Jeg har ganske tørr hud.

Gjest StellaNova
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva gjør egentlig en toner? 

Og den peelingen har jeg hørt er hard? Ble litt skeptisk for er redd for å ødelegge huden min. Og så har jeg ei venninne som er hudpleie og nevnte denne peelingen til henne og hun sa at den ikke var for min type hud, at den var for fet hud. Men er den det? Jeg har ganske tørr hud.

Hvorfor spør du ikke venninnen din om en god hudpleierutine? Jeg har tørr hud som ikke tåler parfyme og dette funker kjempegodt for meg. 

@Roci Hva tror du? Denne dama har peiling 😊

Skrevet

Rense huden godt, morgen og kveld.

AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (1 time siden):

Rense huden godt, morgen og kveld.

Jeg gjør det. Men bruker bare micellar water, kanskje det ikke er bra nok? Jeg har Dermalogica genene cleanser eller special cleanser, men mener det er mer en slik du bruker når du skal ha dypere rens? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg gjør det. Men bruker bare micellar water, kanskje det ikke er bra nok? Jeg har Dermalogica genene cleanser eller special cleanser, men mener det er mer en slik du bruker når du skal ha dypere rens? 

Jeg føler ikke at jeg får renset huden godt nok kun med micellar vann.

Jeg bruker rens som skummes opp i hendene før jeg masserer det inn i huden.

Gjest Lunaris
Skrevet

Salisylsyreholdige produkter. Dermalogica.

AnonymBruker
Skrevet

Ser på en som heter Ordinary Lagtic Acid 10% . Er denne for alle hudtyper? Står at den kan brukes hver dag. 
Denne er kanskje mer skånsom enn den røde (Aha 30% + BHA peeling solution).

Hva er forskjellen på disse? Og er sistnevnte også var alle hudtyper ?

Skrevet
StellaNova skrev (5 timer siden):

Hvorfor spør du ikke venninnen din om en god hudpleierutine? Jeg har tørr hud som ikke tåler parfyme og dette funker kjempegodt for meg. 

@Roci Hva tror du? Denne dama har peiling 😊

Den røde peelingen og den med 30% AHA er heftige saker, og bør først og fremst brukes av de som har bygget opp hudens toleranse for syrer.

Den med 7% glycolsyre er en forholdsvis mild syre som kan passe fint å begynne med, men det er salicylsyre (BHA) som er mest effektiv mot hudormer, fordi den løser opp talgproppene i porene. Begynn f.eks. med 1% BHA fra Paulas Choice, kan kjøpes i små prøvestørrelser hos SkinCity.  Fordelen med BHA er at den også bidrar til å forebygge nye urenheter på sikt.

TS, dersom du bruker sminke kan du forsøke såkalt dobbelrens, dvs. en oljebasert rens først for å løse opp sminke, solkrem etc, etterfulgt av en rens i gel- eller lotionform. Ettersom du har lett for å få uren hud, er det viktig at du er nøye med renserutinen din både morgen og kveld, samtidig er det viktig at du ikke bruker renseprodukter som virker uttørrende, ettersom du har tørr hud.

Du skriver ikke noe om hvilken fuktighetskrem du bruker, men jeg vil rett og slett foreslå CeraVe Facial Moisturizing Lotion. Den inneholder glycerin og ceramider som gir godt med fukt, og niacinamide som balanserer huden. Denne kan du bruke både morgen og kveld, gjerne med et ekstra fuktserum om kvelden dersom du føler at du trenger mer fukt.

Husk solkrem SPF 30-50 på dagtid.

Det kan ta litt tid å få  effekt av hudpleierutinen, men jeg anbefaler likevel å slutte umiddelbart med å klemme ut hudormene. Det fører til at huden strekkes og kan forverre problemet. Gå evt til en hudpleier som kan klemme dem ut på riktig måte.

• Liker 1
Skrevet

Den 7% glycolen er ikke mild på meg iallefall. Gav irritert barriere med en gang.

Jeg synes andre type mildere syrer funker bedre :) BHA for eksempel. 

Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Den 7% glycolen er ikke mild på meg iallefall. Gav irritert barriere med en gang.

Jeg synes andre type mildere syrer funker bedre :) BHA for eksempel. 

Ja, det er individuelt, derfor skrev jeg "forholdsvis" og "kan". For meg funket den bra som begynnersyre. Som du ser, foreslår jeg uansett BHA 1% for TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke plaget av så mye, men jeg har en del i nesekroken og får noen ganger på kinnene osv. Klarer ikke la være å klemme de ut fordi det av en merkelig grunn er veldig tilfredsstillende. Men jeg får så stygg hud av det!! det blir jo sår så det ser ut som jeg har skikkelig kviseutbrudd eller har stupt med ansiktet oppi brenneto. 

Har sett Normal har noe sånne serumer du kan smøre på områder. Prøvde testeren, og det var faktisk litt borte, men jeg kjøpte ikke siden jeg ikke vet hva som funker best. Har også sett de har micellar vann fra Garnier som skal gå på sånn. Noen som har prøvd den? Andre måter å få de vekk på? Er det noe man kan smøre på? 

Du får jo slike masker man kan smøre på som stivner. De funker på de store svarte hudormene mine, men ikke de små. 

Kan du sende bilde, Ts? 

Anonymkode: 6e497...c14

AnonymBruker
Skrevet

Salisyre

Er en helt ny verden! Hadde store porer før, nå er de borte

Anonymkode: aaecd...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Syrepeeling en gang i uka. Legger meg deretter i badekaret. Så en leirmaske i t-sonen. Deretter mye fukt.

Dobbelrens hver ettermiddag/kveld i og med at jeg bruker ansiktssminke. 

Aldri plukk og klem på huden. 

Anonymkode: d66e0...ac6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok folkens. Skal jeg kanskje bare la være å kjøpe noen av de da? Eller er det noen andre Ordinary produkter dere anbefaler med syre? Så mild som mulig? Synes det er vanskelig å forstå helt hva alle er for, det er jo en jungel. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...