Gå til innhold

Hva savner du fra livet før du ble mamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv savner jeg mer fritid og at jeg hadde mer overskudd enn det jeg har nå. Vi hadde det også bedre økonomisk da. Også begynner jeg å bli litt lei pølser og typisk barnemiddager 😂🤷‍♀️

Anonymkode: c6ce8...c64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fritid, trening, sove gjennom natta. Gå ut på restaurant med mannen eller venninner.

Anonymkode: 5806b...681

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Savner å kunne være spontan. Kunne reise på spontan feire, spontant dra ut å ta seg en øl, spontan sex når tid som helst på døgnet. Men sånn utover det så savner jeg ikke så mye nå, nå har yngste blitt 1 år og ting begynner å bli lettere 🙂

Anonymkode: 65bfa...a2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

SØVN.

Anonymkode: 19b0d...a4e

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjærestetid med mannen og å i blant sitte alene på kafé. Sistnevnte kan jeg egentlig få til, det henger litt sammen med at vi har flyttet ut av byen også. 

Anonymkode: c9c78...e5a

AnonymBruker
Skrevet

Mindre husarbeid! Sukk, skulle bare visst hva som ventet oss da vi kranglet om hvem som skulle sette to fat i oppvaskmaskinen eller hvem som skulle vaske det lille gulvet i ettromsleiligheten vi bodde i. 😂

Anonymkode: 9b4ee...f3d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Egentid. Lese bok i fred og ro, reise på spontane turer. Sove når jeg ønsker. Gjøre husarbeid i fred og ro 

Anonymkode: 45020...34c

• Liker 4
Skrevet

Savner ingenting, visste hva jeg gikk til. Lever ganske så stille og rolig, liker å være hjemme og alt jeg liker å drive med kan jeg styre med hjemme selv om jeg har barn så jeg har ikke "mistet" noe tid, prioriterer bare litt annerledes. Dessuten så har jeg bare et barn og det er overhodet ikke noe stress. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Evnen til å sove dypt. Minsten er 15 år, våkner fortsatt av den minste lyd 🙄

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Savner frihetsfølelsen og det å ikke ha ansvar for noen hele tiden. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Savner egentlig bare det å kunne dra ut av huset sammen med mannen. Har sjeldent barnevakt, vi er flinke til å gi hverandre egentid, men kjærestetid har vi altfor lite av. Savner å kunne våkne samtidig av oss selv, og det å ha sex på morgenen/dagtid da det er da jeg har høyest lyst.

Ellers lever vi omtrent som før barn.

Anonymkode: 42117...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner å slippe og planlegge og ha oversikt over så mye. Aldri få ordentlig fri. Det er alltid noe å tenke på eller gjøre. Savner å ha overskudd og til å gjøre akkurat det jeg vil, spesielt når det gjelder søvn. 

Anonymkode: a5674...7cf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Søvn, mindre husarbeid og klesvask, søvn, mindre rot, ingen møter i bhg eller skole, søvn, færre selskap å gå i, ferie uten barn, søvn. Sa jeg søvn? Vet ikke om jeg synes barn er verdt alt jeg har ofret. 

Anonymkode: 5701d...8e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv savner jeg mer fritid og at jeg hadde mer overskudd enn det jeg har nå. Vi hadde det også bedre økonomisk da. Også begynner jeg å bli litt lei pølser og typisk barnemiddager 😂🤷‍♀️

Anonymkode: c6ce8...c64

Dette er ikke frekt ment, men jeg lurer oppriktig på om det er en grunn til at barn ikke kan spise noe annet enn typiske barnemiddager? Er det ingen som serverer barn det de voksne faktisk har lyst å spise?

Anonymkode: d5686...219

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Søvn, spontane reiser, utekvelder med mannen og venninner. Hadde også mye mindre bekymringer. Er blitt veldig engstelig generelt etter jeg ble mor. Så er jeg sliten hele tiden. 

Anonymkode: 48b49...00f

AnonymBruker
Skrevet

Som alenemor kjenner jeg aller mest på savnet etter å kunne gå ut døren etter kl 19 på kvelden. 

Tanken på at jeg er innelåst hjemme hver bidige kveld er så skremmende at jeg egentlig bare må fortrenge den for å klare å leve. 

Anonymkode: 5dbc2...2e0

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Savner å slippe å late som om jeg er glad og glad i livet.

Anonymkode: 5b086...3d8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest MissWoodville
Skrevet

En god del. Savner frihetsfølelsen, å kunne lage det jeg vil til middag, reise når jeg vill, dasse hjemme på en fridag eller etter jobb. Sove så mye jeg ville. Bare tenke på meg selv.

Samtidig har jeg vokst mye på det å bli mor, og liker barna mine, så jeg angrer ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke frekt ment, men jeg lurer oppriktig på om det er en grunn til at barn ikke kan spise noe annet enn typiske barnemiddager? Er det ingen som serverer barn det de voksne faktisk har lyst å spise?

Anonymkode: d5686...219

Selvfølgelig kan man servere barna all mulig at (etter at de har blitt så store at de faktisk KAN spise det). Men resultatet er da ofte at barna ikke spiser, og i lengden er jo ikke det noe man ønsker for barna sine. Store individuelle forskjeller selvsagt.

Anonymkode: dbcc9...888

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drikke meg drita. 

Anonymkode: e6d05...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...